نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲

گوگل از سازندگان سابق سری Assassin's Creed برای ساخت بازی‌های استیدیا استفاده می‌کند

بسیاری از افراد حرفه‌ای با سابقه‌ی کار روی سری بازی‌های Assassin's Creed به گوگل برای ساخت بازی‌‌های استیدیا پیوستند. 

طبق آخرین اخبار بازی، سایت VGC اعلام کرد که شرکت گوگل بعضی از افراد با سابقه‌ی کار روی سری بازی‌های Assassin's Creed را برای ساخت بازی‌های بیشتر روی پلتفرم گوگل استیدیا استخدام کرده است. افراد استخدام شده در استودیویی جدید که در شهر مونترال کانادا قرار دارد به فعالیت خود ادامه خواهند داد. سایت IGN نیز پس از بررسی صفحه‌ی کاربری لینکدین این افراد، استخدام شدن آن‌ها توسط گوگل را تایید کرده است. 

اولین کسی که به استخدام گوگل درآمده است، سپاستین پل نام دارد و به عنوان رییس کل استودیو گوگل به کار خود ادامه می‌دهد. او به مدت ۱۰ سال تهیه کننده‌ی اجرایی سری Assassin's Creed بوده است. 

دومین شخص استخدام شده، فرانسیس پلند است که اکنون سرپرستی تولید استودیوی گوگل را برعهده دارد. او قبل از پیوستن به گوگل به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی در شعبه‌ی Quebec شرکت یوبیسافت فعالیت می‌کرد. او سابقه‌ی کار روی بازی Assassin's Creed Syndicate (‌به عنوان تهیه کننده‌ی اجرایی) و بازی Assassin's Creed 3 (به عنوان تهیه کننده‌ی ارشد) را در کارنامه‌ی خود دارد. 

سومین و آخرین نفر این فهرست، متیو لدوک، کارگردان هنری کنونی استودیو گوگل است. او کارگردان هنری بازی‌هایی همچون Assassin's Creed 2 و نسخه‌های اول و دوم سری بازی Watch Dogs بوده است. 

اعضای استخدام شده به جید ریموند، رییس بخش بازی و سرگرمی‌های گوگل می‌پیوندند و نکته‌ی جالب توجه این است که ریموند نیز سابقا در شرکت یوبیسافت مشغول به کار بوده است و روی نسخه‌ی دوم بازی Assassin's Creed، بازی Watch Dogs و البته آخرین نسخه‌ از بازی‌های Spilinter Cell به نام Blacklist کار کرده است. 

استودیو بازی‌سازی گوگل به تولید بازی‌های فرست پارتی و انحصاری برای سرویس استریم جدید گوگل با نام گوگل استیدیا مشغول خواهد شد. 

گوگل استیدیا چندی پیش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت اما متاسفانه در ابتدا نتوانست آنچنان که باید و شاید نظر خیلی از مخاطبان حوزه‌ی سرگرمی را به خود جلب کند. برخی از تحلیل‌ها نشان می‌دهد برخلاف آنچه توسط گوگل وعده داده شده بود، بازی‌هایی مانند Destiny 2 یا Red Dead Redemption 2 با رزولوشن 4K اجرا نمی‌شوند. برخی از کاربران نیز از داغ شدن بیش از حد دستگاه کروم کست اولترا شکایت می‌کردند و حتی یکی از کاربران مدعی شده است که دستگاه او در میان اجرای بازی از شدت داغ شدن خاموش شده است. در گزارشی دیگر نیز اعلام شده است که پیش‌خرید این پلتفرم کمتر از حد انتظارات بوده است اما با این حال برنامه‌ی مخصوص این پلتفرم روی گوشی‌های هوشمند ۱۷۵ هزار بار دانلود شده است. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که گوگل برای جلب رضایت بازیکنان و جذب کاربران کنسولی به پلتفرم خود، چه سیاست‌هایی را پیش خواهد گرفت و اینکه آیا استیدیا می‌تواند در نهایت به تهدید بزرگی برای شرکت‌هایی که به ساخت کنسول‌های بازی مشغول‌ هستند، تبدیل شود یا خیر. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را راجع به گوگل استیدیا و مشکلاتی که برای کاربران پیش آورده است با ما در میان بگذارید و همچنین با توجه به استخدام افراد خبره در زمینه‌ی بازی‌سازی توسط گوگل، پیشبینی خود را از آینده‌ی بازی‌های استیدیا به ما بگویید.


منبع ّIGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده