نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

فیل اسپنسر: Half-Life: Alyx یک بازی فوق‌العاده است

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، بازی Half-Life: Alyx را یک اثر فوق‌العاده و بی‌نقص خطاب کرد.

استودیوی ولو (Valve) هفته گذشته رسما اعلام کرد که پس از حدود سیزده سال غیبت مجموعه Half-Life، بالاخره در ماه مارس ۲۰۲۰ (اواسط اسفند ماه/اوایل فروردین ماه) قرار است یک بازی واقعیت مجازی تحت عنوان Half-Life: Alyx از این سری روانه بازار شود. این اثر که برای عرضه روی ولو ایندکس، آکیولس ریفت، HTC Vive و ویندوز میکسد ریلیتی برنامه ریزی شده است، ما را در قالب کاراکتری به نام الیکس وانس می‌برد؛ شخصیتی که یکی از مؤسسین گروه مقاومت به‌حساب می‌آید و وظیفه تحقیق و ساخت ابزارهای جدید برای مبارزه کنندگان دارد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، از سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی نیز با خبر شده‌اید. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس باکس، پس از تجربه بازی، Half-Life: Alyx را یک اثر عالی و بی‌نقص خواند.

اسپنسر چند وقت پیش بود که صحبت‌های جنجالی در زمینه تکنولوژی واقعیت مجازی انجام داده بود که واکنش‌های زیادی را با خود همراه کرد. او واقعیت مجازی را باعث به انزوا کشیده شدن گیمرها خطاب کرد و اذعان داشت که افراد زیادی تمایل به این سیستم نشان نداده‌اند. اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که مایکروسافت و ایکس باکس تمرکز و برنامه خاصی برای اعمال قابلیت واقعیت مجازی روی پروژه اسکارلت ندارند.

حال اما طبق اظهارنظر جدید اسپنسر، به نظر می‌رسد او با دیدن واکنش‌های منفی به صحبت‌های اخیر خود، به‌نوعی سعی کرده است آنها را اصلاح کند:

من بارها نشان دادم که عاشق این هستم که صنعت بازیهای ویدیویی پیشگام و پیشتاز است؛ به‌عنوان مثال مواردی چون هوش‌مصنوعی، فیزیک، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده. درحال حاضر تمرکز اصلی ما روی خلاقیت‌ها و ابتکارات مخصوص خودمان است. من بازی‌های واقعیت مجازی بسیار خوبی را تجربه کرده‌ام. در همین رابطه حتی تابستان Half-Life: Alyx را بازی کردم که واقعا فوق‌العاده بود. برای پروژه اسکارلت و کنسول آینده ایکس باکس اما تمرکز اصلی ما روی واقعیت مجازی نیست.

جالب است بدانید که حتی شوهی یوشیدا، رهبر برنامه‌ی ساخت بازی‌های مستقل شرکت سونی، نیز به صحبت‌های اخیر اسپنسر عکس‌العمل جالبی نشان داد و با انتشار توییتی به‌صورت غیر مستقیم او را مخاطب خود قرار داد.

استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) نیز همانند فیل اسپنسر اعتقاد دارد که این قابلیت حداقل فعلا هدف اصلی بازی‌سازان و تولیدکنندگان نخواهد بود.

به‌نظر شما، واقعیت مجازی توانسته است در صنعت بازی‌های ویدیویی موفق ظاهر شود یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده