نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

واکنش منتقدان به انیمیشن Frozen 2 - منجمد 2

چندی پیش انیمیشن مورد انتظار منجمد 2 (Frozen II) به روی پرده سینماها رفت که تا حد متوسطی توانست نظر منتقدان را جلب کند و امتیاز کمتری نسبت به قسمت اول خود گرفت.

انیمیشن Frozen 2 یا در زبان فارسی «منجمد ۲» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی، کمدی، انیمیشن، خانوادگی و موزیکال شرکت والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست کارگردانان بسیار خوبی به نام کریس باک و جنیفر لی که کارگردانی انیمیشن Frozen Fever (تب یخ‌زده)، انیمیشن Frozen (یخ‌زده)، انیمیشن Surf's Up (موج سواری)، انیمیشن Ralph Breaks the Internet (رالف اینترنت را خراب می‌کند)، فیلم A Wrinkle in Time (چین‌خوردگی در زمان)، انیمیشن Moana (موانا) و انیمیشن Zootopia (زوتوپیا) را برعهده داشتند، ساخته شده است. در انیمیشن فروزن 2، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند ایدینا منزل در نقش السا، ماتئا و اوا بلا در نقش کودکی‌های السا، کریستن بل در نقش شاهزاده آنا، هادلی گاناوی و لیبی استابنراچ در نقش کودکی‌های آنا، جاناتان گروف در نقش کریستف، جاش گد در نقش اولاف، استرلینگ کی براون در نقش ستوان دستین ماتیاس، اوان ریچل وود در نقش ملکه ایدونا، دلنی رز استین در نقش جوانی‌های ایدونا، آلفرد مولینا در نقش پادشاه اگنار و مارتا پلیمپتون در نقش یلنا و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن منجمد ۲ در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۶ آبان ۱۳۹۸) به‌طور مخصوص در سالن تئاتر دالبی، برای اولین‌بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۵ را از بین ۴۶ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده تنظیم شده بود. این انیمیشن در طی این مدت زمان توانست تا حد زیادی تحسین و تمجید منتقدان را به دست بیاورد. بخش زیادی از منتقدان از انیمیشن‌ها، جلوه‌های بصری، موسیقی و همچنین نحوه عملکرد فوق‌العاده‌ی صداپیشگان تعریف کردند. این در حالی بود که اکثر آن‌ها نسبت به انتخاب‌های خلاقیتی و تمرکزی که روی آن‌ها قرار داده شده بود، انتقاد داشتند. از سوی دیگر هم نظراتی که منتقدان در سایت راتن تومیتوز منتشر کردند، باعث شده تا نمره انیمیشن منجمد ۲ در این سایت محبوب به ۷۵ درصد رضایت برسد.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش انیمیشن Frozen II به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Frozen 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

السا، آنا، کریستف و همچنین اولاف باری دیگر با هم متحد می‌شوند تا به اعماق جنگل‌ها بروند. آن‌ها به‌دنبال این هستند تا حقیقتی را که در رابطه با گذشته اسرارآمیز امپراطوری خودشان وجود دارد و پنهان شده، کشف کنند.

Frozen 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Frozen II بیندازیم:

نل مینو | RogerEbert.com

۸۸ از ۱۰۰

انیمیشن منجمد ۲ خنده‌دار، هیجان‌انگیز، ناراحت‌کننده، رمانتیک و همچنین احمقانه بود. این انیمیشن موسیقی‌های بسیار زیبایی را درون خود داشت و به طرز خنده‌داری هم داستان قسمت اول را مرور کرد. اما فقط همین بود؛ بعد از آن دوباره همه چیز از ابتدا تکرار شد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۸۸ از ۱۰۰

استودیو دیزنی با ساخت انیمیشن منجمد ۲، یک کار غیرممکن را انجام داده است؛ این استودیو یک دنباله انیمیشنی و موزیکال بسیار فوق‌العاده را ساخته است.

بن تراویس | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

بهترین چیزهایی که در قسمت اول این مجموعه وجود داشت، همان شخصیت‌ها و موسیقی‌ها بود که خوشبختانه در این اثر هم که برخی اوقات چشم‌گیر می‌شد، تمام آن‌ها باری دیگر حضور داشتند. این انیمیشن از لحاظ داستانی و روایت کمی عیب و نقص داشت؛ بیشتر از اینکه منطقی باشد و با عقل جور در بیاید، احساسی بود.

روزی نایت | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

انیمیشن Frozen 2 موسیقی‌های جدید بسیار جذاب و همچنین انیمیشن‌های چشمگیری داشت. اما علاوه‌بر این، پیغامی که در آن وجود داشت کاملا گنگ و مبهم بود و همچنین مشکلاتی هم در تداوم و فیلمنامه به وجود آمده بود.

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۶۳ از ۱۰۰

اگر شما هنوز به این امید دارید که انیمیشن منجمد ۲ دقیقا همان هیجان، جذابیت و چشمگیری‌ای را که قسمت اول داشت در خودش داشته باشد، شاید بهتر است که دیگر رهایش کنید.

Frozen 2

مت سینگر | اسکرین کراش

۶۰ از ۱۰۰

با اینکه نقص و عیب‌هایی در انیمیشن منجمد ۲ وجود داشت، اما باز هم پایان آن روی من تاثیر گذاشت. زیرا برخی چیزها واقعا تغییر کرده‌اند؛ حتی اگر به ظاهر کاملا شبیه همان چیزی باشند که در انیمیشن یخ‌زده وجود داشت.

بری هرتز | گلوب اند میل

۵۰ از ۱۰۰

من می‌توانستم برای ساعت‌ها فقط بنشینم و پویایی محیط پس‌زمینه را تماشا کنم. اما بعد زمان تماشای انیمیشن منجمد ۲ یک فکر دیگر به ذهنم خطور کرد: من واقعا آرزو می‌کردم که ای کاش می‌توانستم به موزیک Let it Go گوش کنم.

آلیسون ویلمور | ولچر

۵۰ از ۱۰۰

خیلی راحت‌تر است که به انیمیشن Frozen II به چشم یک محصول نگاه کنیم تا یک اثر سینمایی. زیرا با اینکه برخی اوقات چشمگیر و فوق‌العاده می‌شود، اما بیشتر از هر چیزی حس یک محصول را به مخاطب القا می‌کند.

راجر مور | مووی نیشن

۳۸ از ۱۰۰

این انیمیشن به‌گونه‌ای است که انگار جلوه‌های انیمیشنی چشمگیر و همچنین لحن و سبک فراموش شدنی آن، از قبل ساخته شده بود؛ حتی پیش از اینکه فیلمنامه اصلی نوشته شود و اصلا روی آن تصمیم‌گیری شود.

لازم به ذکر است که انیمیشن منجمد ۲ توانسته رتبه ۷۲ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Frozen II نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده