نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

کنیچیرو ایمایزومی، یکی از مدیران Kojima Productions از این استودیو جدا شد

کنیچیرو ایمایزومی با سابقه‌ی کار روی بازی‌های Metal Gear Solid، Castlevania و Death Stranding به همکاری خود با هیدئو کوجیما پایان داد.

مدت زیادی از انتشار جدیدترین اثر کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) یعنی بازی Death Stranding نمی‌گذرد و این اثر متفاوت با بازخوردهای مثبت و منفی زیادی مواجه شده است. دراین‌میان به‌نظر می‌رسد اتفاقاتی هم درون استودیوی سازنده‌ی بازی در جریان است و به‌تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر جدایی یکی از قدیمی‌ترین اعضای استودیو؛ کنیچیرو ایمایزومی که نقش پررنگی در کوجیما پروداکشنز داشته است.

Ken-Ichiro Imaizui از همان اولین روزهای تأسیس کوجیما پروداکشنز در سال ۲۰۰۵ همراه این تیم بود و در تولید آثار مختلف به هیدئو کوجیما کمک می‌کرد و یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی استودیو محسوب می‌شد. او قبل از راه‌اندازی این استودیو هم عضوی از شرکت کونامی (Konami) بود و در ساخت بازی‌های متعددی نقش داشت. از Vandal Hearts که در سال ۱۹۹۶ برای پلی‌استیشن منتشر شد و ایمایزومی تدوین میان‌پرده‌های بازی و طراحی CGI آن را برعهده داشت، تا Castlevania: Symphony of the Night از بهترین آثار کونامی که در سال ۱۹۹۷ برای اولین کنسول سونی عرضه شد و کارهای مربوط‌به گرافیک کامپیوتری آن توسط ایمایزومی انجام شده بود.

این بازی‌ساز ژاپنی در تولید نسخه‌های مختلف متال گیر سالید (Metal Gear Solid) هم به‌عنوان تهیه‌کننده نقش اساسی داشت و از متال گیر سالید 2 به بعد، روی تمام نسخه‌های اصلی این مجموعه کار کرده بود. آخرین همکاری او با کوجیما هم به Death Stranding مربوط می‌شد و مدیریت تولید این بازی را برعهده داشت، به این معنی که همه‌ی کارهای تولیدی بازی زیر نظارت او انجام می‌شد.

کنیچیرو ایمایزومی

ویدیوگیم‌کرانیکل که خبر جدایی ایمایزومی از کوجیما پروداکشنز را منتشر کرده، اطلاعات زیادی در مورد دلایل این جدایی نداده است ولی به‌گفته‌ی بعضی منابع، ماجرا به اختلافات بین ایمایزومی و سایر مدیران استودیو مربوط می‌شود؛ موضوعی که حتی باعث غیبت ایمایزومی در تور جهانی بازی Death Stranding قبل از عرضه‌ی آن برای پلی‌ استیشن 4 شده بود.

درهرحال باید صبر کرد و دید جزییات بیشتری از این ماجرا منتشر می‌شود یا خیر؛ موضوعی که شاید به سیاست‌های اخیر کوجیما و استودیوی او هم مربوط باشد، از جمله صحبت‌های اخیر این کارگردان معروف که از تمایل خود برای تولید فیلم‌های سینمایی سخن گفته بود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده