نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸

بازی ترسناک Pathologic 2 به زودی به ایکس باکس وان خواهد آمد

بر اساس اعلام استودیو Ice-Pick Lodge، بازی ترسناک و عجیب Pathologic 2 به زودی برای ایکس باکس وان منتشر می‌شود.

بازی Pathologic 2 به نوعی نسخه‌ی بازسازی شده و دنباله‌ی بازی کلاسیک و البته ضعیف استودیوی Ice-Pick Lodge، محصول سال ۲۰۰۵، محسوب می‌شود. این بازی در ادامه‌ی داستان نسخه‌ی قبلی به اتفاقات عجیب و ترسناکی که در اثر شیوع یک بیماری ناشناخته در شهر کوچکی از روسیه رخ می‌دهند، می‌پردازد.

به عنوان کسی که از بازی اورجینال Pathologic تنها شناختی جزئی دارد، باید گفت که نسخه‌ی دوم این بازی، یکی از جسورانه‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های چند سال گذشته است. دنیای این بازی، فوق العاده اتمسفریک و هیپنوتیزم کننده است؛ به طوری نمی‌توان با استفاده از کلمات، به خوبی حق این مطلب را ادا کرد. این اثر به صورت عمدی، به شدت افسرده و دلسرد کننده طراحی شده و از آن دسته بازی‌هایی است که بی‌رحمانه شما را به چالش می‌کشد.

Pathologic 2

طراحی روند بازی نسبتاً ساده است: شما در این بازی، نقش یک پزشک جراح به نام آرتمی بوراک را بر عهده دارید. بعد از اینکه یک نامه‌ی فوری از طرف پدر آرتمی به دست او می‌رسد، او تصمیم می‌گیرد تا به شهر دوران کودکی خود که حالا در قرنطینه کامل قرار دارد، بازگردد. خیلی زود معلوم می‌شود که این تصمیم، اشتباه بوده است. آنچه از این‌جا به بعد انتظار شما را می‌کشد، تلاش برای نجات یافتن از این شهر جهنمی است. روزها، با پرده برداشتن از رمز و رازها و فعالیت‌های سخت و طاقت فرسا سپری می‌شود و شب‌ها تنها فرصتی هستند که برای پیشبرد نقشه‌های خود، جهت رهایی از این مصیبت در اختیار دارید.

نکته‌ی مهمی که در لحظه‌ لحظه‌ی این بازی از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که هر قدمی که برمی‌دارید و هر اقدامی که انجام می‌دهید، موجب گرسنگی، تشنگی و تحلیل بیشتر قوای جسمانی شما می‌شود. پس باید همیشه زمانی را به جستجو برای پیدا کردن غذا و منابع مورد نیاز، اختصاص دهید.

روز اولی که وارد این شهر می‌شوید، شرایط نسبتاً مساعد است؛ اما همینطور که روزها یکی پس از دیگری سپری می‌شوند، منابع و ذخایر شهر رو کاهش می‌رود و اوضاع دشوارتر می‌شود. ضمناً اگر به طور ناخواسته در طول ماجراجویی طاقت فرسای خود تسلیم مرگ شوید، نیروهای ناشناخته‌ای که در دنیای Pathologic 2 وجود دارند، توانایی‌ها و قابلیت‌های شما را به صورت دائمی و برگشت ناپذیر از شما سلب می‌کنند.

وقتی که مدت زمان کوتاهی را در دنیای پر اضطراب Pathologic 2 سپری کردید، خیلی زود متوجه می‌شوید که این بازی با نمونه‌های مشابه ژانر خود تفاوت‌های زیادی دارد

وقتی که مدت زمان کوتاهی را در دنیای پر اضطراب Pathologic 2 سپری کردید، خیلی زود متوجه می‌شوید که این بازی با نمونه‌های مشابه ژانر خود تفاوت‌های زیادی دارد. نشانگرهای کوچکی که هر از چند گاهی در گوشه‌ی نمایشگر شما ظاهر می‌شوند، تنها همراهان شما در این جهان تاریک هستند. گرچه آن‌ها نیز کمک چندانی به شما نمی‌کنند و تنها یادآور این موضوع هستند که شما در مسیر پیوسته و اجتناب ناپذیر زوال و نابودی قرار دارید. قرار نیست که همه‌ از اینجا نجات پیدا کنند و قرار نیست که همه‌ی داستان‌های رمزآلود آن حل شوند. گاهی اوقات، تصمیمات سنگینی که به شما تحمیل می‌شوند، غیرقابل تحمل هستند، اما شما برای ایجاد کوچک‌ترین کورسوی امید، مجبور به انجام آن‌ها خواهید بود.

Pathologic 2 با پرداختن به مفاهیم مرگ، بیماری و قحطی، در القای حس بدبختی و ناامیدی بی‌نقص عمل می‌کند. اما در عین ناباوری، می‌تواند در مقاطعی از داستان خود بسیار دلگرم کننده و امیدبخش باشد. این بازی با قرار دادن بازیکن در قلب یک جامعه و اجبار کردن او برای شکل دادن به پیوند میان اهالی این جامعه، باعث می‌شود تا شما حقیقتاً برای آن‌ها اهمیت قائل باشید. برنامه‌های هوشمندانه‌ی این بازی در ایجاد رابطه میان بازیکن با ولگردها، کلاه‌بردارها و انسان‌های بدذاتی که در خیابان‌های این شهر پرسه می‌زنند، به قدری خوب تدوین شده‌اند که هنگامی که زمان تصمیم گیری درباره‌ی مردن یا زنده ماندن یک شخص فرا می‌رسد، مخاطب با تمام وجود خود دستپاچگی و ترس را احساس می‌کند.

Pathologic 2

بازی Pathologic 2 یک سیستم پیچیده و خیره کننده، یک ماجراجویی عجیب و دیوانه‌وار و حسی متفاوت از مفهوم رضایتمندی است. با صرف نظر از برخی ایرادات فنی که از بودجه‌ی محدود Ice-Pick Lodge برای طراحی این بازی نشأت می‌گیرند، باید گفت که استایل خاص آخرالزمانی، جلوه‌های صوتی خیره کننده‌ و حال و هوای مه‌آلود و طراحی فوق‌العاده‌ی جهان این بازی می‌تواند تک تک خیابان‌های آن را به طور غیر قابل بازگشتی در ذهن بازیکن حک کند. گرچه نمی‌توان به درستی این موضوع را بازگو کرد که تحمل غم و اندوهی که در تار و پود این بازی نقش بسته، کار ساده‌ای نیست.

یکی از خبرهای خوبی که بعد از تردید بسیار افراد برای تجربه‌ی این بازی به گوش می‌رسید، تصمیم توسعه‌دهندگان Ice-Pick Lodge برای اضافه کردن درجات مختلف سطح سختی به تنظیمات بازی Pathologic 2 بود. این تصمیم، در پی درخواست تعداد قابل توجهی از جامعه‌ی بازیکنان در آن اعمال شد. بسیاری از بازیکنان، برای ماجراجویی در دنیای هیپنوتیزم کننده‌ی این بازی مشتاق بودند ولی چندان مایل به تجربه‌ی جنبه‌های بی‌رحم و غیرقابل تحمل نسخه‌ی اورجینال آن نبودند.

به هر حال، خبری که امروز از سوی توسعه‌دهندگان Ice-Pick Lodge منتشر شد، وعده‌ی انتشار این بازی برای کنسول ایکس باکس وان و سرویس PC Game Pass در ۲۱ آذر ماه بود که می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان آن، خبر خوبی به شمار بیاید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده