نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵

فیسبوک استودیو سازنده بازی Beat Saber را خریداری کرد

فیسبوک استودیو Beat Games را خریداری کرد و اعلام کرد که حالتی ۳۶۰ درجه برای بازی در ماه آینده منتشر خواهد شد.

بازی ‌Beat Saber یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های واقعیت مجازی است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. طبق آخرین اخبار بازی، فیسبوک (به عنوان مالک آکیولس) اعلام کرد که استودیو سازنده‌ی بازی Beat Saber، یعنی استودیو Beat Games را خریداری کرده است. فیسبوک در بیانیه‌ی خود چنین بیان کرد: 

تجربیات مشترک بازی‌ها قطعا بسیار جالب و به‌یادماندنی هستند و برای میلیون‌ها نفر، بازی Beat Saber اولین برخورد آن‌ها با یک بازی همه جانبه‌ی واقعیت مجازی است. امروز ما اعلام می‌کنیم که استودیو Beat Games به ماموریت ما در جهت ارائه‌ی تجربه‌ی VR به افراد بیشتری در سراسر دنیا می‌پیوندد. 

آن‌ها به استودیو‌های آکیولس به عنوان یک استودیو مستقل خواهند پیوست و همچنان در شهر پراگ مستقر خواهند بود و همچنین آن‌ها به ایجاد روش‌های جدیدی برای مردم در جهت تجربه‌ی موسیقی و بازی‌های VR خواهند پرداخت. مهم‌تر از همه این موضوع است که هر آنچه که مردم درباره‌ی بازی Beat Saber می‌پسندند، دست نخورده باقی می‌ماند. 

از آن جایی که Oculus تمایل زیادی به ارائه‌ی محتویات انحصاری برای هدست واقعیت مجازی خود یعنی Oculus Rift دارد و بازی Beat Saber نیز برای دستگاه‌های دیگر مانند هدست PSVR منتشر شده است، برخی ممکن است نگران پشتیبانی بازی روی سایر دستگاه‌ها باشند. خوشبختانه، فیسبوک اعلام کرده است که این نگرانی‌ها بی‌مورد هستند و پشتیانی از بازی در تمامی دستگاه‌ها ادامه خواهد یافت:

استودیو ‌‌Beat Games به ارائه‌ی محتویات جدید و آپدیت‌های بیشتر برای بازی Beat Saber در تمامی دستگاه‌هایی که بازی برای آن ها منتشر شده است، ادامه خواهد داد و اکنون این بازی از  حمایت فیسبوک نیز برخوردار خواهد بود. این آپدیت‌ها شامل حالات، موسیقی‌ها و ویژگی‌های اجتماعی جدید هستند. 

به نظر می‌رسد که فیسبوک کمی در مورد ماد‌هایی که برای بازی منتشر می‌شوند، نگران است. در همان پست اعلامیه، آن‌ها گفتند که همچنان از ماد برای بازی پشتیبانی خواهند کرد اما باید این مادها در راستای سیاست‌های شرکت آکیولس باشند و از آن‌ها پیروی کنند.

ما تمام تلاش خود را برای حفظ ارزشی که ماد‌ها به جامعه‌ی بازیکنان بازی Beat Saber اضافه می‌کنند، خواهیم کرد. 

به عنوان یادآوری، جدیدترین به‌روزرسانی سیاست‌های ما، شفافیت بیشتری در مورد مادسازی به سازندگان می‌دهد. از جمله این سیاست‌ها، کمک به توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های خود برای کشف مفاهیم جدید را می توان نام برد. سیاست‌های ما برای مشارکت در اجرای ماد‌هایی که مخالف مقررات هستند یا با حریم شخصی کاربران در تماسند نوشته نشده است. مانند مواردی که حقوق IPهای شخص ثالث را تقض می‌کنند یا دارای کد‌های مخرب هستند.

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که تغییرات زیادی در راه بازی Beat Saber باشد و این بازی همچنان به ارائه‌ی محتویات سرگرم کننده به مخاطبان ادامه خواهد داد. به عنوان اولین قدم پس از خریداری شدن توسط فیسبوک، تایید شده است که موسیقی‌های جدید و یک حالت ۳۶۰ درجه برای بازی در ماه آینده منتشر خواهد شد و به گفته‌ی آکیولس این تنها شروع ماجرا است و باید منتظر ماند و دید که فیسبوک و آکیولس چه برنامه‌هایی برای بازی محبوب Beat Saber و به طور کل استودیو Beat Games خواهند داشت. 

نظر شما در مورد بازی Beat Saber چیست؟ آیا آن را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما چه ویژگی‌هایی به بازی برای افزودن جذابیت آن می‌توانند اضافه شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده