نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

شوهی یوشیدا به سخنان فیل اسپنسر در مورد واقعیت مجازی واکنش نشان داد

پس از آنکه فیل اسپنسر در روز گذشته اعلام کرد کسی خواستار تکنولوژی واقعیت مجازی نیست، شوهی یوشیدا به این سخنان واکنش نشان داد.

بسیاری از طرفداران برند ایکس باکس و تکنولوژی واقعیت مجازی پس از صحبت‌های دیروز فیل اسپنسر، رییس ایکس باکس، قدری ناامید شدند؛ چرا که اسپنسر اعلام کرد که پروژه‌ی اسکارلت (نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس)‌ روی تکنولوژی واقعیت مجازی تمرکز نخواهد داشت. اسپنسر بر این باور است که کسی واقعا خواستار تکنولوژی واقعیت مجازی نیست و بازار زیادی برای اینگونه هدست‌ها وجود ندارد. همچنین او معتقد است که بازی‌های واقعیت مجازی به نوعی بازیکنان را منزوی می‌کنند؛ در حالی که بازی‌های ویدیویی تجربه‌ای گروهی محسوب می‌شوند. 

این موضوع جایی جالب می‌شود که پشتیبانی از VR یکی از شعار‌های تبلیغاتی در زمان رونمایی از پروژه‌ی Scorpio (‌که اکنون ایکس باکس وان ایکس نام دارد) بود و مایکروسافت توانست نگاه‌های زیادی را با این شعار به سوی کنسول میان نسلی و قدرتمند جدید خود خیره کند. در هر صورت، پرواضح است که مایکروسافت فعلا تمایلی به سرمایه‌گذاری و تمرکز روی واقعیت مجازی ندارد و ایکس باکس اسکارلت روی ویژگی‌های دیگری که طرفداران طالب آن هستند، تمرکز خواهد کرد. 

حال در جدیدترین اخبار فناوری، شوهی یوشیدا که اکنون رهبری برنامه‌ی ساخت بازی‌های مستقل شرکت سونی را برعهده دارد، در حساب کاربری توییتر خود به صحبت‌های فیل اسپنسر واکنش نشان داده است. با اینکه او در توییت خود اسپنسر یا برند Xbox را تگ نکرده است (که اگر این کار را انجام می‌داد واقعا جالب می‌شد)‌ با این حال روی صحبت او به طور واضح با اسپنسر بوده است. یوشیدا در توییتر خود چنین نوشت: 

گاهی اوقات ما به سختی کار می‌کنیم تا محصولاتی را در اختیار کاربران قرار دهیم که کسی خواستار آن‌ها نیست.

 سونی سرمایه‌گذاری بزرگی روی بخش واقعیت مجازی و هدست PSVR انجام داده است و این هدست با فروشی نزدیک به ۵ میلیون دستگاه پیشتاز رقابت هدست‌های واقعیت مجازی است. به همین دلیل، توییت یوشیدا با توجه به فروش بالای هدست پلی استیشن VR به نوعی کنایه‌آمیز محسوب می‌شود. با این حال به نظر نمی‌رسد که این توییت نظر اسپنسر را راجع به سیاست‌های او در قبال واقعیت مجازی عوض کند و علاقه‌مندان به این تکنولوژی جذاب باید صبر کنند و ببینند که مایکروسافت چه زمانی را برای ورود به این بازار مناسب می‌داند یا اینکه اصلا ایکس باکس اسکارلت روی واقعیت مجازی را خواهد دید یا خیر. 

در پایان شما می‌توانید نظرات خود را راجع به تکنولوژی واقعیت مجازی با ما در میان بگذارید و بگویید که این تکنولوژی تا چه میزان برای شما اهمیت دارد. به نظر شما نبود هدست واقعیت مجازی مخصوص برای نسل بعدی ایکس باکس به ضرر این کنسول تمام خواهد شد؟ 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده