نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

نگاهی به جزییات آپدیت Outlanders بازی Dota 2

به‌روزرسانی بزرگ Outlanders که شامل دو قهرمان تازه با نام‌های Snapfire و Void Spirit و البته پچ ۷.۲۳ بازی Dota 2 است، در دسترس بازیکنان قرار گرفت.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که به‌روزرسانی بزرگ Outlanders در دسترس بازیکنان Dota 2 قرار گرفته است که قهرمانان جدیدی را درکنار پچ ۷.۲۳ برای بازی به ارمغان می‌آورد. برای مطالعه‌ی یاداشت‌های همراه این آپدیت می‌توانید به «اینجا» مراجعه کنید، اما در ادامه نگاهی اجمالی به تغییرات بازی پس از این به‌روزرسانی خواهیم داشت.

آپدیت بزرگ اوت‌لندرز دو قهرمان تازه با نام‌های Snapfire و Void Spirit را درکنار پچ ۷.۲۳ برای بازی Dota 2 به ارمغان می‌آورد

این به‌روزرسانی شامل تغییرات اساسی برای آیتم‌های پیشین و راه‌یابی تعدادی آیتم تازه به بازی نظیر آیتم‌های منحصربه‌فردی که نیوچرال‌ها پس از مُردن آزاد می‌کنند، است. در مجموع تعداد ۶۲ آیتم تازه Neutral وجود دارد که در پنج طبقه دسته‌بندی می‌شوند و دستیابی به آن‌ها به زمان بازی بستگی دارد. پس از دریافت آیتم از یک طبقه، شانس دریافت آیتم بعدی از همان طبقه به نصف کاهش می‌یابد و هر تیم تنها یک بار قادر به دریافت یک نوع آیتم خاص خواهند بود. این آیتم‌ها قابل فروش نیستند، اما می‌توان آن‌ها را با متحدان به اشتراک گذاشت. آیتم‌های یادشده تنها پس از گذشت پنج دقیقه از بازی آزاد می‌شوند و تعداد اسلات‌های ‌Backpack نیز از سه به چهار افزایش یافته است. درحال‌حاضر دو هیروی تازه با نام‌های وید اسپیرت و اسنپ‌فایر برای بازی در دسترس قرار گرفته است. بازیکنان از زمان انتشار اطلاعیه‌ی مربوط‌به آپدیت Outlanders می‌دانستند که این قهرمانان به بازی راه خواهند یافت و حال زمان آن فرا رسیده است که در بازی‌های خود به سراغ آن‌ها بروند.

Void Spirit Dota 2

هیروی Void Spirit

سرانجام Void Spirit آماده‌ی پیوستن به برادران اسپیرت خودش است. این قهرمان از معبد پنهان خود بیرون می‌آید تا همزمان از چندین منطقه‌ی نبرد محافظت کند. او بنا به میل خود می‌تواند به بعدهای فانی وارد و از آن خارج شود، به‌سادگی از نقاط دلخواه به مخالفان یورش ببرد و قدرت‌های اثیر را فراخواند تا از او در مواقع ضروری محافظت کنند.

  • مهارت اول با نام Aether Remnant: این قهرمان یک جلوه‌ی باقیمانده از خود را برای نگهبانی از یک منطقه‌ی کوچک عازم میدان می‌کند. همتایانِ باقیمانده، در یک جهت مشخص منتظر می‌مانند تا دشمنانی را که به آن‌ها خیره می‌شوند، به طرف خود کشیده و به آن‌ها آسیب بزنند.
  • مهارت دوم با نام Dissimilate: این قهرمان موقتاً وارد اثیر می‌شود و تعدادی دروازه ایجاد می‌کند که ازطریق آن‌ها می‌تواند در جایی که ظاهر می‌شود، به دشمنان خسارت وارد کند.
  • مهارت سوم با نام Resonant Pulse: این قهرمان خود را با یک سپر محافظ می‌پوشاند که خسارت‌های فیزیکی را جذب و یک پالس آسیب‌زا از او ساطع می‌کند. به ازای برخورد پالس به هر یک از دشمنان، میزان جذب آسیب توسط سپر محافظ افزایش می‌یابد.
  • مهارت چهارم با نام Astral Step: این قهرمان برای جابه‌جایی سریع از دنیای واقعی به بُعدهای فانی حمله‌ای ترتیب می‌دهد که به تمام دشمنانِ در طول مسیر آسیب وارد می‌کند و با ایجاد یک نشان خاص باعث کندشدن و انفجار آن‌ها می‌شود که خسارت زیادی به بار می‌آورد.

Snapfire Dota 2

هیروی Snapfire

اسنپ‌فایر درست به اندازه‌ی شلیک با شاتگان وفادارش، از پرکردن شکم‌هایتان با کلوچه‌های خوش‌مزه و درعین‌حال خطرناک خوشحال می‌شود. این قهرمان از تاختن به سوی نبرد همراه‌با مورتیمر که همیشه آماده‌ی قتل عام دشمنان با سلاح سنگین دست‌ساز خود یا نابودکردن آن‌ها با پرتاب رگباری گلوله‌های آتشی است، لذت می‌برد.

  • مهارت اول با نام Scatterblast: این قهرمان با شاتگان وفادارش به سمت دشمنان شلیک می‌کند که باعث کندشدن و آسیب آن‌ها می‌شود. خصوصاً اگر در فاصله‌ی کم از آن استفاده شود، تاثیر بیشتری خواهد داشت.
  • مهارت دوم با نام Firesnap Cookie: این قهرمان یک کلوچه‌ی مقوی به مورتیمر یا یکی از متحدان می‌دهد که باعث پرش آن‌ها به نقطه‌ی نزدیک دیگری می‌شود. این پرش باعث گیج‌شدن و آسیب‌دیدن دشمنان در نقطه‌ی فرود خواهد شد.
  • مهارت سوم با نام Lil' Shredder: این قهرمان با شلیک بوسیله‌ی اسلحه‌ی سوارشده پشت مارمولک خود آسیب ثابتی را به دشمنان وارد می‌سازد که باعث کسب Attack Range اضافی و کاهش سرعت حمله‌ی دشمنانی که ضربه می‌خورند، می‌شود.
  • مهارت چهارم با نام Mortimer Kisses: این قهرمان هدف مورد نظر خود را هنگام پرتاب گلوله‌های آتشین توسط مورتیمر تعیین می‌کند. این گلوله‌ها در زمان برخورد باعث آسیب می‌شوند و به‌منظور کندکردن دشمنان روی زمین باقی می‌مانند و به مرور زمان خسارت بیشتری وارد می‌سازند.

Dota 2

اصلی‌ترین تغییر گیم‌پلی را می‌توان افزایش سقف لول هیروها از ۲۵ به ۳۰ دانست. درحال‌حاضر با رسیدن به سطح ۳۰، کل درخت استعداد یا Talent Tree هیروها آزاد خواهد شد. میزان تجربه‌ی مورد نیاز برای دستیابی به سطح ۳۰ نیز به ترتیب ۳۵۰۰، ۴۵۰۰، ۵۵۰۰، ۶۵۰۰ و ۷۵۰۰ خواهد بود. در این به‌روزرسانی شاهد حذف فروشگاه‌های جانبی یا Side Shopها از بازی بودیم و درحال‌حاضر سازه‌های جدیدی با نام Outpostها جایگزین آن‌ها شده است. بازیکنان می‌توانند از دقیقه‌ی ۱۰ بازی به تصرف این سازه‌ها اقدام کنند که امکان کسب امتیاز تجربه، دیدن بدون مانع منطقه و تلپورت بازیکنان به آن‌جا را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، در این آپدیت سیستم Courier تغییراتی به خود دید، نقشه بازی بازطراحی شد و بازیکنان دیگر قادر به یافتن آیتم‌های فروشگاه مخفی یا Secret Shop در فروشگاه اصلی نیستند.

  • اکنون هر بازیکن کوریر مخصوص به خودش را دارد.
  • سرعت حرکت کوریر از ۳۸۰ به ۲۷۵ کاهش یافته است.
  • از میزان سلامتی کوریرها پنج واحد کم شد.
  • درحال‌حاضر کوریرها همزمان با هیروها لول دریافت می‌کنند.  
  • زمانی‌که کوریر زنده است، میزان هشتادوپنج GPM دریافت می‌کند که این مقدار پیش‌ازاین ۹۱ بود.
  • کوریر به‌شکل Passive میزان ۱۰+ واحد سرعت حرکت، ۱۰+ واحد سلامتی و ۲+ واحد GMP به ازای افزایش هر سطح کسب می‌کند.    
  • توانایی پرواز کوریر از سطح ۵ آزاد می‌شود.
  • کوریر توانایی استفاده از Speed Burst را از سطح ۱۰ کسب می‌کند که برای مدت ۶ ثانیه ۵۰+ درصد به سرعتش اضافه می‌کند و برای استفاده‌ی دوباره از آن باید ۱۲۰ ثانیه منتظر ماند.
  • کوریر از سطح ۱۵ قادر به کاشتن Ward خواهد بود.
  • کوریر از سطح ۲۰ توانایی فعال‌سازی Shield را به دست می‌اورد و برای مدت ۲ ثانیه می‌تواند از آن استفاده کند و برای استفاده‌ی مجدد باید ۲۰۰ ثانیه منتظر ماند.
  • کوریر در سطح ۲۵ توانایی استفاده از آیتم را به دست می‌آورد.
  • مقدار Vision کوریر از ۳۵۰ به ۲۰۰ کاهش یافت.
  • فرمول محاسبه‌ی میزان طلا و امتیاز تجربه‌ی دریافتی از کشتن کوریر تغییر کرد.
  • زمان بازگشت کوریر از مرگ تغییر کرد.
  • توانایی Return Items کوریر از حالا باعث بازگشت آن به خانه، حتی در صورت نداشتن آیتم می‌شود.

Dota 2

  • از حالا می‌توان Observer Ward را بدون پرداخت طلا تهیه کرد.
  • هیروها بازی را با سه Town Portal Scrolls آغاز می‌کنند.
  • طلای حاصل از نابودی Observer Ward از حالا به بازیکنی که Sentry Ward یا Gem of True Sight را خریداری کرده است، تعلق می‌گیرد.
  • طلای حاصل از کشتن هیروها، به تمام قهرمانانِ نقش‌داشته در کشتن هیروی دشمن تعلق می‌گیرد و مُردن یا نبودن هیرو در منطقه خللی در دریافت این پاداش ایجاد نخواهد کرد.

به‌روزرسانی Outlanders تغییرات بسیاری را در بازی Dota 2 اعمال کرد که برای اطلاع از تمام آن‌ها می‌توانید پس از مطالعه‌ی یادداشت‌های همراه آپدیت به سراغ بازی بروید. شما همچنین می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTA2 DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده