نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

فیل اسپنسر: ایکس باکس اسکارلت روی واقعیت مجازی تمرکز نخواهد کرد

به گفته‌ی رییس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر، تمرکز پروژه‌ی اسکارلت روی واقعیت مجازی نخواهد بود چرا که طرفداران خواهان چنین ویژگی‌ای نیستند.

طبق آخرین اخبار کنسول‌ های بازی و به گفته‌ی فیل اسپنسر، طرفداران برند ایکس باکس خواهان تمرکز پروژه‌ی اسکارلت روی واقعیت مجازی نیستند اما به نظر می‌رسد که خود او نیز تمایل چندانی به تکنولوژی‌ واقعیت مجازی ندارد. در طی مصاحبه‌ای با سایت Stevivor، اسپنسر بیان کرد که: 

من با واقعیت مجازی کمی مشکل دارم. این تکنولوژی گیمر‌ها را به انزوا می‌کشاند و من فکر می‌کنم که بازی‌های ویدیویی تجربه‌ای گروهی محسوب می‌شوند. ما تمایل داریم تا به نیاز‌های مشتریان خود پاسخ دهیم و کسی از ما خواستار واقعیت مجازی نیست. 

بخش بزرگی از مشتریان ما می‌دانند که اگر تمایل به تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی دارند، مکان‌های مختلفی برای دریافت این تجربه وجود دارد. حجم زیادی از این سبک از بازی‌ها را در پلتفرم کامپیوتر و دیگر دستگاه‌ها می‌توان یافت. 

اسپنسر سخنان خود را اینگونه ادامه داد که نمی‌توان درآمد بالایی از تکنولوژی واقعیت مجازی داشت: 

هیچکس میلیون‌ها نسخه از یک بازی‌ VR را به فروش نمی‌رساند. من فکر می‌کنم که ما روزی به این تکنولوژی پا خواهیم گذاشت ولی این درست است که تمرکز فعلی ما روی واقعیت مجازی نخواهد بود. 

دیدگاه مایکروسافت از تکنولوژی واقعیت مجازی کاملا مخالف رقیب آن‌ها یعنی شرکت سونی است که با هدست مخصوص خود و عناوین انحصاری متعدد برای آن، در بحث VR پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و بازار مناسبی را پیدا کرده است. تا اسفند سال ۹۷، هدست PSVR توانسته است تا ۴.۴ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که این آمار تاکنون قطعا افزایش پیدا کرده است. 

سونی انتظار دارد تا با عرضه‌ی کنسول پلی استیشن 5 در سال آینده، باری دیگر نبض بازار واقعیت مجازی را در دست بگیرد و از آن‌ جایی که مایکروسافت تمایلی به رقابت در این زمینه نشان نمی‌دهد، به نظر می‌رسد که سونی بتواند به هدف خود دست پیدا کند. 

با این که شرکت‌های زیادی مانند ولو، آکیولس و سونی در زمینه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، اما این محصولات تا جا افتادن در میان بازیکنان فاصله‌ی زیادی دارند. با این حال اولین بازی بسیار بزرگ انحصاری برای واقعیت مجازی، می‌تواند بازی Half-Life: Alyx باشد که تجربه‌ای جدید در دنیای پر طرفدار بازی‌های هف لایف محصوب می‌گردد و قرار است که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود. 

این نکته شایان ذکر است که Half-Life: Alyx قبل از این که یک هف لایف باشد، یک بازی واقعیت مجازی است. در مصاحبه‌ای که اخیرا سازندگان این بازی با جف کیلی داشتند، اعلام کردند که ساخت این پروژه زمانی آغاز شد که طرفداران هدست Vive خواستار یک بازی عظیم انحصاری برای هدست خود بودند؛ بنابراین سازندگان نیز فرصت را غنیمت شمرده و به ساخت بازی Half-Life: Alyx در پاسخ به این طلب طرفداران مشغول شدند. 

نظر شما راجع به سیاست‌های مایکروسافت در قبال تکنولوژی واقعیت مجازی چیست؟ آیا تمایل دارید تا هدستی مانند PSVR برای ایکس باکس اسکارلت عرضه شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده