نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

مؤسس Arkane Studios استودیوی جدید Wolfeye را تأسیس کرد

اولین بازی استودیو Wolfeye در The Game Awards 2019 معرفی می‌شود.

دو سال قبل بود که خبری منتشر شد مبنی بر جدایی رافائل کولانتونیو، مؤسس آرکین (Arkane Studios) از این استودیو. رئیس سابق آرکین که کارگردانی بازی Dishonored را هم برعهده داشت، این روزها در استودیوی جدید خود با نام ولف‌آی (Wolfeye Studios) مشغول کار است و یکی دیگر از اعضای قدیمی آرکین و از تهیه‌کنندگان اجرایی آن یعنی جولین روبی هم در ولف‌آی با او همکاری می‌کند.

کولانتونیو در استودیو ولف آی به‌عنوان رئیس و کارگردان ایفای نقش می‌کند و روبی هم مدیرعامل اجرایی و تهیه‌کننده‌ی آن محسوب می‌شود. اولین پروژه‌ی استودیو هم در حال حاضر مراحل تولید خود را پشت‌سر می‌گذارد و قرار است در جریان The Game Awards 2019 از آن رونمایی شود؛ مراسمی که در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد و چند روز قبل هم لیست نامزدهای آن اعلام شد.

در حال حاضر هیچ‌گونه جزییاتی از بازی ولف‌آی منتشر نشده و تنها تصویری از آن پخش شده است که با حالت خاص و هنری خود، اطلاعات چندانی از بازی به ما نمی‌دهد. با این حال مسئولان ولف‌آی هدف خود را ساخت آثاری اعلام کرده‌اند که بازیکن‌ها را با ماجراجویی‌های شخصی در دنیاهایی غنی و پر جزییات همراه می‌کنند و تمرکز زیادی هم روی تصمیمات بازیکن‌ها و انتخاب‌های آن‌ها وجود دارد تا تجربه‌ی هر فرد با دیگری متفاوت باشد.

Wolfeye Studios

حداقل این توضیحات که حال و هوایی مثل بعضی آثار استودیو آرکین را تداعی می‌کند و باید صبر کرد و دید بازی‌های استودیو ولف‌آی هم در سبک Immersive Sim تولید می‌شوند یا خیر. البته با توجه به حضور بلندمدت کولانتونیو و روبی در آرکین انتظار چنین چیزی خیلی هم عجیب نیست، چرا که مؤسس آرکین ۱۸ سال همراه این استودیو بوده است و روبی هم در ۱۲ سال حضور خود در آرکین، در تولید بازی‌هایی مثل Dishonored و Arx Fatalis نقش داشته است. کولانتونیو در مورد استودیو ولف‌آی می‌گوید:

بعد از پشت‌سر گذاشتن دوران استراحت خود پس از جدایی از آرکین و مشورت دادن به استودیوهای مختلف بازی‌سازی در این مدت، بالاخره زمان آن رسیده است که ماجراجویی جدیدی را آغاز کنم.

بازار بازی‌های AAA (آثار عظیم با بودجه‌ی زیاد)، بازاری پُر از ریسک و خطر است و به‌همین دلیل ایده‌های نوآورانه در آن قربانی می‌شوند. من هم از آنجایی که به‌عنوان یک طراح بازی دوست دارم به‌سراغ مسیرهای جدید و ایده‌های تازه بروم، فکر می‌کنم بازی‌های مستقل فضای کار بهتری را برای این هدف ارائه می‌دهند.

خوشبختانه زمان زیادی تا معرفی اولین بازی استودیو ولف‌آی باقی‌نمانده است و حدود دو هفته‌ی دیگر می‌توانیم به تماشای آن بنشینیم.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده