// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۵

معرفی بازی موبایل Overdox؛ تلاش برای قهرمانی

Overdox یک بازی موبایل رایگان و کاملا آنلاین است که سعی دارد شکل و شمایلی جدید از بتل رویال را به تصویر بکشد.

بتل رویال جدا از اینکه روی کامپیوتر و کنسول‌های خانگی مخاطب زیادی دارد، روی موبایل هم همه‌گیر شده است و سازنده‌های مختلفی را می‌بینیم که بازی‌های خود را در سبک بتل رویال منتشر می‌کنند. مشکل این است که اکثر این بازی‌ها کیفیت لازم را ندارند و صرفا یک کپی برداری ساده از محصولا موفق این سبک هستند. در معرفی بازی موبایل امشب، به‌سراغ بازی اندروید و آیفون Overdox، ساخته استودیو Haegin، رفته‌ایم. بازی آیفون و اندروید Overdox، یک بازی کاملا آنلاین و رایگان در سبک بتل رویال است که داستان خاصی ندارد و از همان ابتدا باید به مبارزه با سایر بازیکن‌ها بپردازید و زنده بمانید.

Overdox

با شروع Overdox، یک بخش تمرینی برای شما درنظر گرفته شده که دارای هفت بخش مختلف است و در هر بخش، بیش‌ازپیش با مکانیسم‌های حرکتی و مبارزه‌ای Overdox آشنا می‌شوید. دراین‌میان اشاره کنم که Overdox شاید اسم بتل رویال را به دوش بکشد، اما تیم سازنده از نوآوری‌های مختلفی برای این بازی اکشن استفاده کرده که باعث متمایز شدن آن از سایر بازی‌های این سبک می‌شود. اولین و اصلی‌ترین موردی که با آن روبه‌رو می‌شوید، این است که بازی موبایل Overdox برخلاف سایر بازی‌های بتل رویال، از ۱۰۰ بازیکن پشتیبانی نمی‌کند. تنها ۱۲ بازیکن در هر دور از بازی کردن با یکدیگر مبارزه می‌کنند. دراین‌میان سؤال پیش می‌آید که چه چیزی باعث شده تا Overdox به یک بازی موبایل سرگرم کننده و هیجان‌انگیز تبدیل شود؟ اولین مورد این است که در Overdox هیچ سلاح دوربردی وجود ندارد. بازیکنان با استفاده از شمشیر، نیزه، تبر و سایر سلاح‌های Melee، به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند. همچنین دوربین ایزومتریک و سیستم مبارزه‌ای Overdox مورد دیگری است که باعث جذابیت آن شده است. Overdox دارای کاراکترهای مختلفی است که می‌توانید آن‌ها را به مرور زمان و کسب امتیاز آزاد کنید. هر کاراکتر سلاح، پوشش و مهارت‌های مخصوص‌به خود را دارد که در طول بازی می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. به‌عبارتی شاید با خود فکر کنید که سلاح‌ها و مهارت‌های آن‌ها باعث از بین رفتن تعادل در گیم‌پلی می‌شود، اما میزان آسیب‌رسانی، سرعت ضربه و ساختار مهارت‌ها و سلاح‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که هرکدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایبی نسبت‌به یکدیگر دارند.

میزان آسیب‌رسانی، سرعت ضربه و ساختار مهارت‌ها و سلاح‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که هرکدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایبی نسبت‌به یکدیگر دارند

ازاین‌رو کاربر باتوجه‌به شیوه مبارزه‌ای خود، سلاح و کاراکتر خود را انتخاب می‌کند. یکی دیگر از موارد مهم در گیم‌پلی، درست دفاع کردن است. کاراکترها دارای یک سیستم دفاعی هستند که می‌توانند ضربات حریف را دفع کنند. در حالت عادی، این کار باعث از بین رفتن نوار استامینا می‌شود و پس از تمام شدن استامینا کاراکتر شما، سیستم دفاعی او شکسته می‌شود و حریف می‌تواند ضربه‌های متداوم و قدرتمندی را به شما وارد کند. این در حالی است که اگر زمان‌بندی ضربه‌خوردن و دفاع کردن را رعایت کنید، می‌توانید ضربات را Parry کنید. این کار به شما مزیت ضربه‌زدن بیشتر و سریع‌تر را می‌دهد. همچنین همانند سایر بازی‌های بتل رویال هم پس از گذشت چند دقیقه، دایره بازی کوچک‌تر می‌شود که اگر داخل آن نباشید، می‌میرید. در محیط بازی‌ هم جعبه‌ها و آیتم‌های مختلفی قرار داده شده که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها برای بازیابی نوار سلامتی، کسب پول و امتیاز بیشتر استفاده کنند. در انتها اگر بتوانید تمامی بازیکنان را بکشید، به‌عنوان قهرمان شناخته می‌شوید. دراین‌میان اشاره کنم که جدا از ۱۱ بازیکن دیگر، ربات‌هایی هم در بازی قرار دارند که بعضی از آن‌ها شما را به‌چالش می‌کشند. 

Overdox

تیم سازنده از سیستم رتبه‌بندی برای Overdox استفاده کرده است. اگر بتوانید در بازی‌ها قهرمان شوید، می‌توانید رتبه و گروه خود را ارتقا دهید. ازاین‌رو هرقدر به گروه و رتبه‌های بالاتری دست پیدا کنید، بازیکنان حرفه‌ای‌تری را مشاهده می‌کنید. از نظر بصری هم بازی اندروید و آیفون Overdox در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. تنها موردی که باید به آن توجه کنید این است که برای وارد شدن به سرورهای بازی باید از برنامه تغییر آی‌پی استفاده کنید و پس از آن‌ بدون نیاز به این دسته از برنامه‌ها، می‌توانید بازی آیفون و اندروید Overdox را تجربه کنید. در انتها اگر علاقه‌مند به بازی‌های بتل رویال یا بازی‌های اکشن با دوربین ایزومتریک هستید، Overdox می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی برای شما باشد که به‌واسطه‌ی سه حالت متفاوت، شما را سرگرم می‌کند. ضمنا فراموش نکنید که زومجی بهترین بازی های اندروید را به‌طور هفتگی و ماهانه در قالب مقالاتی به شما معرفی می‌کند که با خواندن آن‌ها می‌توانید در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار بگیرید.

دانلود بازی Overdox


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده