نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲

شایعه استفاده از کارتریج در پلی استیشن 5 تکذیب شد

با ثبت پتنت کارتریج‌هایی کوچک توسط سونی، بسیاری احتمال استفاده از آن‌ها را در پلی‌استیشن 5 می‌دادند که البته امروز سونی با انتشار ویدیویی این شایعه را تکذیب کرد.

چند هفته پیش شایعاتی مبنی بر تلاش سونی برای ثبت پتنت جدید از کارتریج‌هایی کوچک به گوش می‌رسید. بسیاری از افراد بر این باور بودند که ممکن است که این کارتریج‌ها مربوط به کنسول خانگی نسل بعدی سونی یعنی پلی استیشن 5 باشند. استفاده از کارتریج سابقه‌ای طولانی در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد و حتی هنوز نیز کاربرد‌های خاص خودش را دارد. این موضوع را می‌توان از استفاده‌ی نینتندو از کارتریج در کنسول نینتندو سوییچ به وضوح مشاهده کرد؛ بنابراین پشتیبانی PS5 از کارتریج هرچند دور از ذهن به نظر می‌رسید اما به هیچ وجه غیر ممکن نبود. حال طبق جدیدترین اخبار کنسول‌ های بازی شرکت سونی با انتشار ویدیویی، استفاده از کارتریج در پلی‌استیشن 5 را به نوعی تکذیب کرد و معلوم شد کارتریج‌های ثبت شده، مربوط به محصولی کاملا به دور از دنیای کنسول‌های خانگی هستند. در واقع این کارتریج‌ها بخشی از اسباب‌ بازی‌های جدید سونی به نام Taio هستند که برای کودکان ساخته شده‌اند.

ویدیوی منتشر شده که در انتهای مطلب قابل مشاهده است استفاده از کارتریج در اسباب بازی‌های Toio را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد محصولی بسیار سرگرم کننده برای کودکان باشد. همان‌طور که اشاره شد، پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از کارتریج کمی دور از ذهن به نظر می‌رسید؛ چرا که سونی تایید کرده است این کنسول از درایو 4K بلوری بهره خواهد برد. با این حال، کاربران فضای مجازی احتمال معرفی کنسول دستی جدیدی از سونی با پشتیبانی از کارتریج را می‌دادند که این احتمال فعلا تحقق نیافته است. آخرین کنسول دستی شرکت سونی پلی استیشن ویتا است که با وجود پتانسیل بالا، نتوانست موفقیت زیادی برای سونی به ارمغان آورد. 

شایعه‌ی اخیر به ما می‌آموزد که ثبت پتنت‌های مختلف، هر قدر هم که به دنیای بازی‌های ویدیویی نزدیک باشد دلیلی بر استفاده‌ی صد درصدی از آن‌ها در کنسول‌های مختلف نیست و با توجه به اینکه به عرضه نسل جدید کنسول‌ها نزدیک می‌شویم این موضوع می‌تواند حائز اهمیت زیادی باشد. نکته‌ی جالب توجه دیگر آن‌ است که بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به جز کنسول‌های بازی در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که اسباب بازی نیز یکی از آن‌ها است.

کنسول پلی‌استیشن 5 در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود و به همین خاطر اطلاعات بسیار زیادی در طی سال آینده از آن منتشر خواهد شد و ما در زومجی مانند همیشه آن‌ها را در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهیم رساند. 

در پایان شما می‌توانید ویدیوی منتشر شده از اسباب بازی Toio را مشاهده کنید و نظرات خود راجع به آن را با ما در میان بگذارید.

دانلود از آپارات


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده