نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶

بازی Cyberpunk 2077 احتمالا برای کنسول‌های نسل جدید هم منتشر می‌شود

توسعه‌دهندگان CD Projekt RED برای عرضه‌ی بازی خود روی سخت افزار قوی‌تر کنسول‌های جدید، اظهار آمادگی می‌کنند.

سی دی پراجکت رد اخیراً میزبان نشست سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی خود در رابطه با گزارش عملکرد مالی و یک سری اطلاعات دیگر از بازی جدید آن‌ها، یعنی Cyberpunk 2077 بود. این بازی قرار است در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) منتشر شود؛ اما نکته‌ی مهمی که درباره‌ی آن وجود دارد، این است که بر اساس مقیاس این پروژه، Cyberpunk 2077 به احتمال زیاد مهم‌ترین محصول این کمپانی در طول تاریخ تأسیس آن خواهد بود. از این رو، یکی از سؤالات بزرگی که در این‌جا مطرح می‌شود، احتمال انتشار این بازی برای کنسول‌های نسل بعد است.

همانطور که می‌دانیم، کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت، هر دو در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد و از طرفی توسعه‌دهندگان بازی Cyberpunk 2077 نیز از زمان آغاز پروژه‌ی ساخت این بازی از شایعات و حرف و حدیث‌هایی که در رابطه با نسل بعدی کنسول‌ها به گوش می‌رسید، آگاه بودند. همانطور که CD Projekt RED قبلاً هم به این نکته اشاره کرده است:

مشخصاً ما هم از اتفاقاتی که حول محور کنسول‌های جدید PlayStation و Xbox می‌افتند، باخبریم و از این رو، احتمالاً برنامه‌هایی برای کنسول‌های نسل آینده نیز خواهیم داشت. واضح است که فعلاً نمی‌توانیم به صورت مشخص درباره‌ی برنامه‌های خود توضیح دهیم اما بدون شک می‌دانیم که آن‌ها در محدوده‌ی زمانی عرضه‌ی این کنسول‌ها جایی ندارند.

بازی‌های ما همیشه جلوتر از تکنولوژی روز حرکت کرده‌اند و همواره می‌توان روی قوی‌ترین سیستم‌های کامپیوتری، بیشترین بازده‌ را از آن‌ها استخراج کرد. بنابراین ما برای پذیرش سخت افزارهای قوی‌تر آمادگی داریم. از دیدگاه فنی، این کار کاملاً شدنی است.

اما درباره‌ی Google Stadia چطور؟ ظاهراً Cyberpunk 2077 همزمان با PS4، ایکس باکس وان و PC، برای سرویس استریم بازی‌های گوگل منتشر نخواهد شد؛ اما به نظر می‌رسد که این کار به زمانی دیگر موکول شده است. این بازی، به صورت Full-Price و بدون هیچگونه حق اشتراک و خرید درون برنامه‌ای عرضه می‌شود. البته حالت چندنفره این بازی، هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و اطلاعات زیادی از آن در دست نیست.

با توجه به آمار قابل قبول پیش خرید این بازی، CDPR همچنان به پذیرش سفارش‌ ادامه خواهد داد. دقیقاً مانند بازی The Witcher 3: Wild Hunt، چند روز مانده به انتشار Cyberpunk 2077 مهم‌ترین بازه‌ی زمانی برای آگاهی از اخبار و اطلاعات تکمیلی این بازی خواهد بود. از این رو انتظار می‌رود در ماه‌های پیش رو، اطلاعات بیشتری در رابطه با گیم پلی و سایر جزئیات بازی به دست ما برسد.

Cyberpunk 2077 در تاریخ ۲۸ فروردین سال ۹۹ برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و PC منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده