نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

دیوید فینچر پس از ساخت فیلم Mank، فصل سوم سریال Mindhunter را می‌سازد

طرفداران سریال جنایی و خوش‌ساخت Mindhunter (شکارچی ذهن)، برای تماشای فصل سوم چاره‌ای جز انتظار برای بازگشت دیوید فینچر ندارند.

طبق گزارش سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR)، ساخت فصل سوم سریال جنایی Mindhunter (شکارچی ذهن) به بعد از اتمام مراحل ساخت فیلم جدید دیوید فینچر با عنوان Mank (منک)، موکول شد و طرفداران این سریال برای تماشای فصل سوم چاره‌ای جز انتظار برای بازگشت دیوید فینچر ندارند. البته خبر خوب اینجا است که باز هم فینچر در پروژه حضوری پررنگ خواهد داشت و انتظار می‌رود فصل جدید نیز به‌خوبی دو فصل ابتدایی باشد. مرداد ماه امسال بود که فصل دوم سریال Mindhunter از سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) پخش شد و فصل دوم این سریال توانست هم نظر بسیار مثبت منتقدان و هم نظر بینندگان را جلب کند، اما تا به امروز این سریال برای فصل سوم تمدید نشده و انتظار می‌رود که این اتفاق به‌زودی نیز رخ دهد. هولت مک‌‌کالانی، بازیگر سریال در یک مصاحبه گفت که دیوید فینچر به او گفته است که انتظار دارد تا این سریال تا فصل پنجم ادامه پیدا کند، حتی اگر این موضوع باعث ضربه خوردن به کیفیت سریال شود.

مقاله مرتبط

تیر ماه امسال اعلام شد که دیوید فینچر در همکاری با نتفلیکس، وظیفه کارگردانی فیلمی براساس زندگینامه هرمن جی. منکیویچ، نویسنده فیلمنامه فیلم Citizen Kane (همشهری کین) را بر عهده گرفته است که گری اولدمن قرار است نقش این نویسنده را بازی کند. این فیلم قرار است Mank نام داشته باشد که براساس آخرین فیلمنامه جک فینچر، پدر دیوید فینچر، در دست ساخت است که این نویسنده در سال ۲۰۰۳ دار فانی را وداع گفت. آماندا سایفرد در نقش ماریون دیویس، لیلی کالینز در نقش ریتا الکساندر، تام برک در نقش اورسن ولز، چارلز دنس، تاپنس میدلتون، آرلیس هاوارد، جوزف کراس، فردیناند کینگزلی، جیمی مک‌شین، سم تراوتن، توبی لئونارد مور و تام پلفری، از جمله بازیگرانی هستند که به گری اولدمن در فیلم Mank ملحق شده‌اند. جزئیات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Mank در دسترس نیست، اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند که فیلم Mank به روند توسعه پرسروصدای فیلمنامه فیلم Citizen Kane خواهد پرداخت که توسط اورسن ولز و منکیویچ نوشته شد و درنهایت فیلم «همشهری کین» تنها در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال موفق شد جایزه اسکار دریافت کند. همچنین این فیلم قرار است به‌صورت سیاه‌وسفید فیلم‌برداری شود و مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم Mank از نوامبر امسال (آبان یا آذر ماه) آغاز خواهد شد که قابل انتظار است در سال ۲۰۲۰ از سرویس استریم نتفلیکس پخش شود.

Fincher-II

پس از فیلم Gone Girl (دختر گم‌شده) که با بازی بن افلک و رزمند پایک در سال ۲۰۱۴ اکران شد، فیلم Mank اولین فیلمی خواهد بود که فینچر قرار است آن را کارگردانی کند. فینچر پیش از این با نتفلیکس در پروژه‌های تلویزیونی دیگری مثل سریال House of Cards (خانه پوشالی) در نقش تهیه‌کننده و کارگردان، سریال Mindhunter در نقش تهیه‌کننده و کارگردان و سریال Love, Death and Robots (عشق، مرگ و ربات‌ها) در نقش تهیه‌کننده، همکاری کرده بود و فیلم Mank چهارمین همکاری مشترک نتفلیکس با فینچر است.

دیوید فینچر که پیش از این وظیفه کارگردانی ۴ قسمت از فصل اول و ۲ قسمت از فصل دوم این سریال را بر عهده داشته بود، وظیفه کارگردانی چند قسمت دیگر فصل سوم را نیز بر عهده خواهد داشت

اتفاقات فصل دوم سریال Mindhunter در بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ جریان داشت و اطلاعاتی از فصل سوم این سریال در دسترس نیست. جاناتان گروف، هولت مک‌کالانی، هانا گراس، آنا تورو و دیمون هریمن، از جمله بازیگرانی بودند که در فصل دوم سریال Mindhunter حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. همچنین انتظار می‌رود که جو پنهال، نویسنده فیلم The Road (جاده) که وظیفه ساخت سریال Mindhunter را بر عهده داشت، برای ساخت فصل سوم که هنوز نتفلیکس آن را تمدید نکرده، نیز بازگردد و دیوید فینچر که پیش از این وظیفه کارگردانی ۴ قسمت از فصل اول و ۲ قسمت از فصل دوم این سریال را بر عهده داشته بود، وظیفه کارگردانی چند قسمت دیگر فصل سوم را نیز بر عهده خواهد داشت.

دیوید فینچر فیلمساز، کارگردان موزیک ویدئو و تهیه‌کننده آمریکایی است. وی دو نامزدی اسکار بهترین کارگردانی برای درام عاشقانه و فانتری The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن) و فیلم زندگینامه‌ای The Social Network (شبکه اجتماعی) را در کارنامه هنری خود دارد. دیوید فینچر یکی از برترین کارگردانان سینمای هالیوود محسوب می‌شود و دو فیلم Fight Club (باشگاه مشت‌زنی) و Se7en (هفت) وی هیچ‌گاه از خاطر سینمادوستان نخواهد رفت. از دیگر فیلم‌های معروفی که این کارگردان صاحب سبک کارگردانی کرده است می‌توان به The Game (بازی)، Panic Room (اتاق وحشت)، Zodiac (زودیاک) و The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها) اشاره کرد. آخرین فیلمی که از دیوید فینچر روی پرده سینما اکران شد، درام جنایی، روانشناسانه و معمایی Gone Girl بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه شد؛ این فیلم توانست با بودجه ساخت ۶۰ میلیون دلاری، نزدیک ۳۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده