نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

بررسی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order از دید سایت‌های معتبر دنیا

Star Wars Jedi: Fallen Order نمره‌های خوبی دریافت کرده که در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

استودیو ریسپاون اینترتینمنت که آن‌ها را برای کار روی بازی‌هایی چون Titanfall می‌شناسیم، در جدید‌ترین ساخته خود سراغ مجموعه جنگ ستارگان رفته است. بازی Star Wars Jedi: Fallen Order چندی پیش منتشر شد و برخلاف بازی‌های سری Battlefront که شوتر‌های آنلاین بودند، یک تجربه اکشن ماجراجویی آفلاین و سوم‌شخص است و داستان شخصیتی به نام کال کستیس را روایت می‌کند. 

کال کستیس در حال پشت سر گذاشتن آموزش‌هایش برای تبدیل شدن به یک جدای است اما در همین حین تحت تعقیب نیرو‌های امپراطوری قرار می‌گیرد. به طور دقیق‌تر، شخصی که به دنبال کستیس می‌گردد یک تفتیش‌گر است که با نام خواهر دوم (Second Sister) شناخته می‌شود. بازی Star Wars Jedi: Fallen Order اولین بار در جریان E3 2018 رسما معرفی شد و گیم‌پلی آن، تلفیقی از مبارزات با شمشیر‌های نوری و استفاده از قدرت‌های ویژه برگرفته از فورس است. در جریان بازی محیط‌های مختلفی از جهان استار وارز را مشاهده خواهید کرد و همینطور با شخصیت‌های مختلفی آشنا خواهید شد که یکی از آن‌ها سره جوندا است و قبول می‌کند که به کال برای تبدیل شدن به یک جدای آموزش بدهد. 

در ادامه و بدون مقدمه بیش‌تر، نگاهی به نمره های Star Wars Jedi: Fallen Order خواهیم داشت.

Star Wars Jedi: Fallen Order

  • سازنده: ریسپاون اینترتینمنت
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی

Star Wars Jedi: Fallen Order

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Star Wars Jedi: Fallen Order یک تجربه اکشن ماجراجویی و تک‌نفره عالی است که به بهترین شکل قرار گرفتن در نقش یک جدای را نشان می‌دهد.

ویدیو گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

استار وارز جدای: فالن اوردر نتیجه یک سری تصمیم‌های بسیار درست است و وعده طولانی‌مدتی را که برای شبیه‌سازی قرار گرفتن در نقش یک جدای ارائه می‌کرد، به شکل سرگرم‌کننده‌ای عملی می‌کند. البته نباید از یک سری باگ‌ها و نقص‌ها در زمینه طراحی هم غافل شد. 

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

در بازی جدید استار وارز با تجربه‌ای طرف هستیم که از هر از گاهی مشکلات فنی و باگ‌هایش آزاردهنده می‌شوند اما در مجموع، ریسپاون تجربه خیلی خوبی از یک بازی استار وارز ارائه کرده است.

گاردین: ۸۰ از ۱۰۰

Star Wars Jedi: Fallen Order دقیقا همان کاری را که باید انجام می‌داد، به سرانجام می‌رساند. البته بازی گاهی به اوج هیجان می‌رسد و بعد کمی دچار سقوط می‌شود؛ چرا که یک سری از ماجراجویی‌ها و شخصیت‌های بازی آنطور که باید درگیر‌کننده و جالب نیستند ولی در مجموع، با اثری طرف هستیم که به‌شکل تمام و کمال حس بودن در دنیای جنگ ستارگان را به مخاطب منتقل می‌کند.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

هرچند فالن اوردر یک سری الهامات از بقیه بازی‌های هم‌سبکش گرفته، اما حتی این المان‌ها هم به‌خوبی در دنیای جذابی که ریسپاون برای بازی‌اش طراحی کرده جواب می‌دهند. علاوه بر این با داستانی طرف هستیم که توانسته جلوه‌ای انسانی به شخصیت‌های مختلف بازی ببخشد و نشان دهد که چرا دنیای عظیم استار وارز، ارزش این را دارد که بارها و بارها در قالب تجربه‌های مختلفی به سراغش برویم. البته که یک سری مشکلات هم در بازی وجود دارند اما در مجموع، در بین بازی‌های ساخته‌شده از استار وارز، Fallen Order یک اثر کاملا ارزشمند است.

یوروگیمر: فاقد نمره

زمانی که بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را به پایان رساندم، حس پشت سر گذاشتن یک تجربه ارزشمند را نداشتم و بیش‌تر فقط خوشحال بودم که بازی به پایان رسیده است. تجربه بازی برای من ۳۰ ساعت طول کشید و از بیشتر آن هم لذت خاصی نبردم. البته باید قبول کنم که تمام کردن یک بازی با حس و حال سولز در چهار روز، طبیعتا کار راحتی نیست و شاید اگر می‌توانستم آن را در طول مدت چند ماه بازی کنم کم‌تر برایم آزاردهنده می‌شد؛ هرچند که حس می‌کنم حتی در این حالت هم با تجربه خسته‌کننده‌ای طرف می‌شدم. چنین تجربه‌ای واقعا آزاردهنده است؛ چرا که هسته گیم‌پلی بازی سرگرم‌کننده است، محیط‌های آن طراحی خوبی دارند و یک سری سکانس‌های اکشن خوش‌ساخت هم در بازی وجود دارند اما مشکلات پایه‌ای در طراحی کلیت بازی، موردی هستند که مانع از ارائه تجربه جذابی می‌شوند.

نمره های Star Wars Jedi: Fallen Order

نمره های Star Wars Jedi: Fallen Order

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده