نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۳

درباره وصل مجدد اینترنت امروز تصمیم‌گیری می‌شود

به‌گفته دبیر شورای عالی مجازی، امروز قرار است جلسه‌ای با محوریت موضوع وصل مجدد اینترنت برگزار شود.

قطع شدن اینترنت طی روز‌های گذشته مشکلات زیادی برای افرادی که به هر نحوی نیازمند اینترنت هستند، ایجاد کرده است. در این خصوص و به گزارش خبرگزاری ایلنا، فیروزآبادی، دبیر شورای عالی مجازی اعلام کرد که «مسئولین به دنبال اتصال اینترنت در اسرع وقت هستند و امروز جلسه‌ای در این باره برگزار می‌شود. امیدواریم شرایط فراهم شود که این اقدام ناخواسته هرچه سریعتر پایان پیدا کند». 

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در این مورد برعهده نهاد‌های دیگر است گفت:

با توجه به اینکه ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تصمیم در این موضوع مربوط به دستگاه‌های ذیربط و امنیتی است، نمی‌توانم درباره زمان دقیق آن اظهارنظر کنم.

فیروزآبادی همچنین توضیحاتی هم در مورد شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد و گفت:

شبکه ملی اطلاعات نیز به شبکه جهانی متصل است و بدون آن خوب کار نمی‌کند به همین دلیل وقتی اتصال با اینترنت اصلی قطع می‌شود، شبکه ملی اطلاعات نیز دچار مشکلاتی می‌شود.

دبیر شورای عالی مجازی در بخش پایانی صحبت‌های خود هم به ضرر و زیان قطعی اینترنت روی زندگی مردم اشاره داشت:

امیدواریم حادثه اتفاق افتاده برای اینترنت وزارت ارتباطات را به اتخاذ تمهیداتی وادارد که از شبکه ملی پرقدرت و توانمند برخوردار شویم. قطع اینترنت ضرر و زیان سنگینی را به مردم وارد کرد اما وزارت ارتباطات سعی کرد در کوتاه‌ترین مدت در بخش‌های مختلف ارتباط را برقرار کند به اکنون شاهد آن هستیم که در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، خرید و فروش بلیت و امور بانکی تا حدودی مشکلات مرتفع شده است.


منبع ایلنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده