نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

امکان بازگشت پول برای خریداران Fallout 76 در استرالیا فراهم شد

پس از شکایت بسیاری از کاربران بازی Fallout 76 در استرالیا، قابلیت بازپرداخت این بازی برای شاکیان فراهم شد.

طبق آخرین اخبار بازی، کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC) اعلام کرده است کسانی که بازی Fallout 76 را خریداری کرده‌اند می‌توانند درخواست بازپرداخت پول خود را از شرکت ZeniMax داشته باشند. این کمیسیون در بیانیه‌ی خود گفت که شرکت زنیمکس (‌صاحب شرکت Bethesda) تایید کرده است که احتمالا آن‌ها در مورد حقوق مصرف‌کنندگان خود در رابطه با بازی اکشن آنلاین Fallout 76 اشتباه کرده و مخاطبان خود را گمراه کرده‌اند. تقسیمات اروپایی و استرالیایی شرکت زنیمکس پذیرفته‌اند که اقدامات آن‌ها احتمالا مغایر با قانون مصرف استرالیا بوده است. بااین‌حال برخی از کاربران به ACCC اعلام کرده‌اند که بعد از شکایت به شرکت زنیمکس در مورد باگ‌های و مشکلات اتصال به سرور زیاد، این شرکت از پس دادن پول آن‌ها سرباز زده است که این مورد برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا است. سارا کرت یکی از  اعضای ACCC در این مورد بیان کرد: 

زنیمکس قبول کرده است که در مورد حقوق مصرف‌کنندگان بازی Fallout 76 در شاخه‌ی بازپرداخت پول، احتمالا برخی از آن‌ها را گمراه کرده‌ است. 

به همین دلیل،‌ زنیمکس برای خریداران استرالیایی بازی Fallout 76 که از تاریخ ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ الی ۱ ژوئن ۲۰۱۹ ( ۳ آذر ۹۷ الی ۱۱ خرداد ۹۸) اقدام به خرید بازی کرده‌اند، امکان بازپرداخت پول را فراهم خواهد کرد. بازیکنان به محض دریافت پول خود دیگر به بازی دسترسی نخواهند داشت. سارا کرت در ادامه گفت: 

هنگامی که مصرف‌کننده محصولی را خریداری می‌کند و این محصول دارای عیب و ایراد است، قانون مصرف‌کنندگان استرالیا این حق را برای آن‌ها فراهم می‌آورد که او برای تعمیر،‌ تعویض یا بازپرداخت محصول خود اقدام کند.

 در راستای تقبل بازپرداخت پول مشتریان، ACCC همچنین اعلام کرد که زنیمکس در حال به‌روزرسانی بخش خدمات مشتریان خود برای تطبیق بیشتر با قانون حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا است. 

بازی فالوت 76 در پاییز سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی سی منتشر شد. این بازی که نیاز به اتصال دائمی اینترنت داشت و روی ارائه‌ی بخش چندنفره‌ی آنلاین از سری Fallout تمرکز کرده بود با واکنش بسیار ضعیف منتقدان و استقبال کم بازیکنان رو‌به‌رو شد و نتوانست انتظاراتی که از یک بازی فالوت می‌رود را برآورده کند. 

شرکت بتسدا از زمان عرضه‌ی بازی به پشتیبانی از آن پرداخته و توانسته است تا با اضافه کردن ویژگی‌های جدید و انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد، اوضاع بازی را کمی بهبود بخشد و حتی مود محبوب بتل رویال نیز راه خود را به این بازی باز کرده است. بااین‌حال، بتسدا چندی پیش با معرفی سرویس ویژه‌ی این بازی (که ۱۰۰ دلار در سال برای مخاطب خرج خواهد داشت)‌ بحث‌های زیادی را باری دیگر پیرامون بازی و به‌صورت کلی سیاست‌های این شرکت پدید آورد. 

نظر شما راجع به بازی Fallout 76 چیست؟‌ آیا به آینده‌ی آن امیدوار هستید یا تلاش بتسدا برای اضافه کردن بخش‌های مختلف به بازی را بیهوده می‌دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده