نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴

فیل اسپنسر: مایکروسافت همچنان به خرید استودیوهای جدید ادامه خواهد داد

رئیس ایکس باکس صحبت‌های ضد و نقیضی را راجع به خرید استودیوهای مختلف توسط مایکروسافت بیان می‌کند.

رویداد X019 هم به پایان خود رسیده و مایکروسافت هنوز مورد قابل توجهی را برای برگرداندن نگاه مخاطبان ارائه نکرده است. آنچه که در رویداد امسال شاهد آن بودیم، معرفی چند بازی مختلف و اخبار زیادی در رابطه با Game Pass و xCloud بود. از طرفی، در طول چند سال گذشته، اخبار زیادی درباره تصاحب استودیوهای کوچک و بزرگ توسط مایکروسافت به گوش رسیده است. حالا با اینکه به نظر می‌رسید این کمپانی تمام آنچه را که به آن نیاز داشته به دست آورده است، فیل اسپنسر حرف‌های دیگری را مطرح می‌کند.

فیل اسپنسر، ریاست ایکس باکس در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با وبسایت Eurogamer، درباره‌ی خرید استودیوهای کوچک توسط مایکروسافت صحبت‌های جدیدی را مطرح کرده است؛ هنگامی که مصاحبه کننده در پاسخ اینکه آیا مایکروسافت بعد از قراردادن نام ۱۵ استودیو مختلف زیر پرچم Xbox Games به این روند پایان خواهد داد، با یک «نه» قاطع مواجه می‌شود. اسپنسر بیان می‌کند که آن‌ها همچنان یک سری فضای خالی برای پر کردن دارند که به طور ویژه به بازار آسیا مربوط می‌شود:

شاید گاهی با دیدن لوگوی این استودیوها در اخبار به سادگی از کنار آن عبور کنیم اما این‌ها تنها یک سری نام‌ تجاری نیستند؛ این نام‌ها، استودیوی بازی سازی هستند و ما قصد داریم بازی‌های بزرگی را با همکاری آن‌ها تولید کنیم. من خیلی خوشحالم که اگر امروز اقدام به معرفی سه IP جدید می‌کنیم، دو مورد از آن به استودیوهای داخلی ما مربوط می‌شود. وقتی که به آینده نگاه می‌کنم، هیچ نمایشگاه و رویدادی نخواهد بود که ما بدون معرفی بازی‌های جدید در آن حاضر شویم. همه‌ی این دستاوردها، در پی افزایش تعداد زیر مجموعه‌های ما به حقیقت خواهند پیوست. اصلاً مسئله به تعداد نام‌هایی که می‌توانیم به زیر مجموعه‌ی خود اضافه کنیم مربوط نیست؛ صرافاً موضوع خرید نیست که در اینجا اهمیت دارد، بلکه افزایش بازده است که موضوع مد نظر ما است. با این حال، اگر قرار است به این سؤال پاسخ دهیم که آیا مایکروسافت خریدهای خود را متوقف خواهد کرد، باید بگوییم که خیر، فکر نمی‌کنم.

آما قضیه آنجایی جالب می‌شود که مت بوتی، رئیس بخش Xbox Game Studios، در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام می‌کند که مایکروسافت دیگر تمرکز خود را از خرید استودیوهای جدید خواهد برداشت. شاید این اختلاف نظر به این دلیل باشد که اسپنسر افق دید طولانی‌تری در ذهن داشته است؛ چرا که بدون شک، با تغییر صنعت بازی‌سازی، مایکروسافت همچنان نیاز دارد تا استودیوهای بیشتری را به زیر مجموعه خود اضافه کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده