نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

بازی جدید Mass Effect در دست ساخت قرار دارد

بنا به گزارش وبسایت Kotaku، فرآیند توسعه‌ی پنجمین نسخه از مجموعه بازی‌های Mass Effect در شعبه ادمونتون بایوور آغاز شده است.

به نظر می‌رسد که Bioware علاوه بر ادامه‌ی فعالیت در بازی‌های Anthem و Dragon Age 4، فرایند ساخت نسخه‌ی جدیدی از بازی‌های سری Mass Effect را نیز آغاز کرده است. خبرها از آن جایی شروع به منتشر شدن کردند که وبسایت Kotaku اعلام کرد، روند توسعه‌ی  پنجمین نسخه از سری Mass Effect در استودیوی ادمونتون بایوور، شروع شده است. ظاهراً مایکل گمبل، تولید کننده بازی Anthem به عنوان کارگردان پروژه جدید Mass Effect انتخاب شده است اما فعلاً هیچ اطلاعاتی درباره خود بازی در دست نیست.

با توجه به این که بایوور در سال‌های گذشته بارها اعلام کرده که Mass Effect زنده است و هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، انتشار این خبر چندان هم غافلگیر کننده نبود. اخیراً، کیسی هادسون، مدیر کل BioWare و خالق مجموعه­ ی Mass Effect نیز در حساب توییتر خود، یک سری کانسپت‌­های هنری جدید را منتشر کرده و ادعا می‌کرد که بایوور ایده­‌های بسیار زیادی برای آینده­‌ی بازی‌‌های Mass Effect در ذهن دارد. بعد از حضور ناموفق بازی Mass Effect Andromeda در سال ۲۰۱۷ و بازخوردهای نه چندان مثبتی که از سوی هواداران و منتقدان دریافت کرد، بسیاری از صاحب نظران، تصمیم بایوور برای ادامه‌ی ساخت این مجموعه را زیر سوال برده بودند. در واقع، عملکرد بازی Andromeda در همان بدو انتشار به قدری ناامید کننده بود که بایوور از همان ابتدا تصمیم گرفت تا محتوای تک نفره جدیدی را برای این بازی منتشر کند. از همان تاریخ، مشخص بود که آینده‌ی این سری علمی تخیلی و نقش‌آفرینی در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

از آن جایی که سری Mass Effect یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های طول تاریخ محسوب می‌شود، احتمالاً بسیاری از هواداران این بازی، برای انتشار پنجمین قسمت از مجموعه Mass Effect هیجان زده خواهند شد. به خصوص بعد از شکست Andromeda در جلب رضایت مخاطبان، که انتظارات از این بازی را بیش از پیش بالا می‌برد.

احتمالاً تا انتشار جزئیات بازی بعدی بایوویر برای مجموعه‌ی Mass Effect زمان زیادی باقی مانده است. لذا در این فاصله، می‌توان امیدوار بود تا EA نسخه‌ی اورجینال این بازی‌ها را برای پلتفرم‌های مدرن بازسازی کند. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده