نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶

دارایی‌های دیجیتالی Megascans برای کاربران آنریل انجین رایگان می‌شود

با تصاحب مالکیت شرکت Quixel توسط Epic Games، توسعه‌دهندگان موتور گرفیکی Unreal Engine از این پس به صورت رایگان به بیش از ۱۰ هزار مجموعه، از اسکن‌های دیجیتالی Megascans دسترسی خواهند داشت.

اپیک گیمز رسماً کمپانی Quixel را از آن خود کرده است. این شرکت که در سال ۲۰۱۱ و با هدف تسریع فرایند ساخت محیط‌های دیجیتالی برای تولیدکنندگان محتوا تأسیس شد، اجزای سه‌بعدی مورد نیاز برای پیش‌برد پروژه‌های مختلف گرافیکی را فراهم می‌کرد. هدف اصلی اپیک گیمز از خرید Quixel، دسترسی رایگان به بانک اطلاعاتی عظیم این شرکت، متشکل از بیش از ۱۰ هزار اجزای گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی برای توسعه‌دهندگان موتور Unreal Engine بود.

Quixel بیش از ۱۰۰ کارمند در ۶ کشور مختلف جهان دارد که تاکنون از محصولات آن‌ها در شرکت‌های بزرگ بانجی، ناتی داگ، دایس، سگا و... استفاده شده است. بر اساس گزارش Gamesindustry، با وجود پیوستن این شرکت به دارایی‌های اپیک گیمز، مرکز عملیات و بهره‌برداری آن‌ همچنان در کشور سوئد باقی خواهد ماند.

بانک اطلاعاتی مگا اسکن‌های Quixel، مجموعه‌ی بزرگی از اسکن‌های فوق‌العاده باکیفیت است که می‌توانند در پروژه‌های موتور گرافیکی آنریل انجین به کار برده شوند. این اسکن‌ها پوشش گیاهی، ایمپرفکشن‌ها، سطوع هندسی مورد استفاده در طراحی محیط بازی‌های ویدیویی و بسیاری از متریال‌های مورد استفاده در موتورهای رندر را شامل می‌شوند.

Quixel در اوایل سال ۲۰۱۹ با انتشار ویدیویی، به تشریح دقیق قابلیت‌های موتور Unreal Engine در استفاده از داده‌های Megascans پرداخت. شما می‌توانید در ویدیوی کوتاه زیر، نگاهی به آن داشته باشید.

دانلود ویدیو از آپارات

اپیک گیمز بلافاصله بعد از رایگان شدن دسترسی به داده‌های Megascans، ابزار ویژه‌ی Bridge و Mixer شرکت کویکسل را به موتور گرافیکی Unreal Engine اضافه خواهد کرد. تاکنون زمان دقیقی برای رایگان شدن این محتویات برای توسعه‌دهندگان Unreal Engine تعیین نشده است.

ابزار Bridge امکان مدیریت آسان متریال‌ها و ارسال آن به رندررها، موتورهای گرافیکی یا DCCها (تولید محتوای دیجیتالی) را فراهم می‌کند. ابزار Mixer نیز امکان ویرایش متریال‌ها، ترکیب بافت‌ها و رنگ آمیزی آن‌ها را فراهم می‌کند.

تیم سویینی، مدیر کل اپیک گیمز درباره‌ی مالکیت شرکت Quixel می‌گوید:

با همراهی Quixel، امکان دسترسی رایگان به تمامی مگا اسکن‌های این شرکت برای کلیه‌ی استودیوهای AAA و مستقلی که از موتور Unreal Engine استفاده می‌کنند، فراهم خواهد شد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۸ بود که اپیک گیمز دارایی‌های دیجیتالی بازی Paragon را به صورت رایگان در دسترس توسعه‌دهندگان Unreal Engine قرار داد. بر اساس گزارش‌ها، ارزش مالی این دارایی‌ها به بیش از ۱۲ میلیون دلار می‌رسید. اپیک گیمز، ۸۸ درصد سود حاصل از فروشگاه آنلاین Epic Games Store را نیز به توسعه‌دهندگان اختصاص داده است. کلیه‌ی این اقدامات، با هدف افزایش کیفیت فرایند توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی صورت گرفته است.

با اینکه هنوز زمان دقیقی برای دسترسی رایگان به دارایی‌های دیجیتالی Megascans برای توسعه‌دهندگان Unreal Engine تعیین نشده‌ است، اپیک گیمز تا‌کنون ۱۰ بسته‌ از داده‌های Quixel را به صورت رایگان در Unreal Marketplace منتشر کرده است. این داده‌ها شامل یک سری متریال‌های مربوط به پوشش گیاهی و صخره‌های مورد استفاده در این موتور گرافیکی هستند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده