نویسنده: نیما احمدی
// چهار شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

تمجید ناشر Yes, Your Grace از سیستم پیشنهاد بازی استیم

با توجه به توییت ناشر Yes, Your Grace ظاهرا به‌روزرسانی‌های اخیر استیم آمار بازدید بازی‌های کمتر دیده‌شده این فروشگاه را به طرز قابل‌توجهی افزایش داده است.

به نظر می‌رسد ترفندهای جدیدی که ولو (Valve) در قسمت پیشنهادهای فروشگاه استیم به‌کار برده، مشتریان را به سمت بازی‌های خاص یا به‌اصطلاح نیچ (Niche) هم سوق می‌دهد. در شهریور امسال، وَلو با هدف بهبود سیستم پیشنهادهای بازی در استیم، تغییراتی را در الگوریتم این فروشگاه اینترنتی ایجاد کرد.

بخشی از این تغییرات با این هدف بود که کاربران Steam در صفحات فروشگاه بیشتر با بازی‌هایی که به آن‌ها توصیه می‌شود برخورد داشته باشند، اما علاوه‌بر این، بازدید از بازی‌های نیچ بیشتری را نیز تضمین کند (بازی‌هایی که با احتمال کمتری در گذشته توصیه می‌شدند) تا موقعیت بهتری در میان کاربران استیم پیدا کنند.

طبق گفته‌های یکی از ناشران مستقل، این سیستم به درستی کار خود را انجام می‌دهد. مایک رز، ریاست No More Robots، در توییتر خود اعلام کرد که ۴۰ درصد از بازدیدهای اخیر صفحه‌ی فروشگاه بازی Yes, Your Grace از طریق صفحه‌ی پیشنهادهای استیم یا همان Discoverability Queue بوده است.

متن توییت مایک رز:

در حقیقت، بازی Yes, Your Grace تاکنون بیشتر از تمام بازی‌های قبلی ما (در زمان انتشارشان) در Wishlist قرار گرفته است. بخش Discoverability Queue و دیگر ویژگی‌های متنوع استیم، این موضوع را بسیار آسان‌تر کرده‌اند. این کار بسیار جالبی است!

طبق گفته‌های رز، این بازدیدها به بیشتر شدن آمار لیست علاقه‌مندی‌ها منجر می‌شود؛ به‌طوریکه آمار قرارگیری بازی Yes, Your Grace در Wishlist کاربران، از بازی‌های قبلی منتشر شده توسط No More Robots در زمان انتشارشان، بیشتر بوده است. او بعداً اضافه کرد که این ناشر رویکرد متفاوتی را برای بازی Yes, Your Grace نسبت به دیگر بازی‌ها اعمال نکرده؛ پس استیم مسئول درصدی از این رشد آماری است.

Yes, Your Grace یک بازی نقش‌آفرینی است که باید در آن کشوری را مدیریت کنید و در مباحث نظامی، سیاسی و دولتی تصمیمات مهمی بگیرید که گاهی اوقات برخی از این تصمیمات می‌توانند بی‌رحمانه‌تر از بقیه باشند. این بازی اوایل سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی منتشر خواهد شد.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده