نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۶

بازی Grid در استیدیا مسابقاتی با حضور ۴۰ ماشین خواهد داشت

قدرت پردازش ابری استیدیا به سازندگان Grid اجازه می‌دهد مسابقاتی را ترتیب دهند که در سایر پلتفرم‌ها خبری از آن‌ها نیست.

بازی گرید (Grid) حدود یک ماه قبل منتشر شد و نتوانست آن‌طور که باید و شاید موفق عمل کند. این محصول استودیو کدمسترز (Codemasters) بعد از عرضه روی پلتفرم‌های مختلف، قرار است به‌زودی به‌عنوان یکی از بازی‌های نزدیک به زمان عرضه‌ی گوگل استیدیا (Stadia) به‌دست کاربران این سرویس استریم برسد و طبق جدیدترین اخبار بازی، این اثر ریسینگ روی استیدیا با استفاده از قابلیت‌های پردازش ابری دارای حالت مخصوصی با حضور ۴۰ ماشین خواهد بود.

سایت WCCF Tech به‌تازگی با مارک گرین، مدیر تولید گرید مصاحبه‌ی کوتاهی را در مورد عرضه‌ی بازی برای استیدیا انجام داده است که نکات جالبی را شامل می‌شود.

تجربه‌ی شما از کار با استیدیا چگونه بود؟ تولید بازی برای این پلتفرم چه تفاوتی با کامپیوتر و کنسول‌ها دارد؟

ساخت بازی‌های ویدیویی برای سخت‌افزارهای جدید، همیشه کاری جالب و مهیج است. بزرگ‌ترین تفاوت استیدیا با بقیه‌ی پلتفرم‌ها، ارائه‌ی بازی‌های آن به‌شکل استریم است و ما توانستیم از این طریق به ویژگی‌های جدیدی هم دست پیدا کنیم، از جمله حالت مخصوصی که در آن ۴۰ ماشین درون یک پیست قرار می‌گیرند و با یکدیگر مسابقه می‌دهند؛ حالتی که اجرای آن روی سایر سخت‌افزارها غیرممکن بوده است.

بزرگ‌ترین غافل‌گیری شما در زمان کار کردن با استیدیا چه بود؟

فکر می‌کنم جالب‌ترین بخش ماجرا این بود که گوگل توانست به وعده‌های خود در مورد ارائه‌ی بازی‌ها با کیفیت بالا و بدون تأخیر عمل کند. بازی‌های ریسینگی مثل گرید باید خیلی نرم و روان اجرا شوند و تأخیر در اجرای آن‌ها تأثیر زیادی روی نحوه‌ی کنترل ماشین‌ها دارد و خوشبختانه تجربه‌ی ما با استیدیا در این زمینه فوق‌العاده بوده است.

چه تفاوتی بین اجرای گرید روی استیدیا با اجرای آن روی یک کامپیوتر پیشرفته در بهترین تنظیمات ممکن وجود دارد؟

نتیجه‌ی کار روی هر دو بسیار شبیه یکدیگر است و بازی روی استیدیا هم به‌شکل 4K و بسیار زیبا و روان اجرا می‌شود.

گوگل پیش از این در مورد علاقه‌اش به پشتیبانی از کراس‌پلی و بازی مشترک بین کاربران استیدیا با سایر پلتفرم‌ها صحبت کرده است. آیا به فکر استفاده از چنین قابلیتی در گرید هستید تا کاربران پلتفرم گوگل با دارندگان بازی روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر تجربه‌ی مشترکی داشته باشند؟

ما همیشه به دنبال دور هم جمع کردن مردم و ارائه‌ی تجربه‌هایی هستیم که افراد مختلف را کنار یکدیگر قرار دهد و در آینده هم بیشتر به‌سمت چنین مواردی می‌رویم. ولی در حال حاضر نمی‌توانم در مورد چنین قابلیتی در بازی گرید قولی بدهم.

گوگل استیدیا

پیش از این شاهد صحبت‌های مسئولان گوگل در مورد استفاده از قابلیت‌های پردازشی استیدیا برای شبیه‌سازی هرچه بهتر و طبیعی‌تر بازی‌ها بوده‌ایم. فکر می‌کنید این قضیه چه پتانسیل‌هایی برای بازی‌سازها به دنبال دارد؟

این موضوع فوق‌العاده به نظر می‌رسد. من عاشق بازی‌های جهان‌باز (اپن‌ورلد) هستم و امکان تولید دنیاهایی که مخاطب را بیش از پیش در خود غرق می‌کنند هم واقعاً عالی است. می‌توانم بگویم با اضافه‌کردن حالت ۴۰ نفره به گرید، تازه به بخش کوچکی از قابلیت‌های استیدیا در این زمینه رسیده‌ایم و خیلی دوست دارم با کمک طراحان و برنامه‌نویس‌ها به راه‌های جالب‌تری برای بهره‌برداری از قدرت این پلتفرم دست پیدا کنیم.

در مجموع به استیدیا به‌عنوان یک کنسول نسل بعد نگاه می‌کنید؟ چیزی مثل کنسول‌های آینده‌ی سونی و مایکروسافت؟

سخت‌افزارهای جدید همیشه ما را هیجان‌زده می‌کنند و فرقی هم نمی‌کند که حالتی مثل کنسول‌های خانگی داشته باشند یا سرویس استریم و پردازش از راه دور. مطمئن هستیم که همیشه می‌توانیم به سازندگان این سخت‌افزارها برای تولید محصولاتی قدرتمند با امکانات بالا اطمینان داشته باشیم؛ پلتفرم‌هایی که طراحان بازی‌های ویدیویی تشنه‌ی یادگیری و استفاده از قدرت آن‌ها برای ارائه‌ی ویژگی‌های جدید در آثار خود هستند. در مورد استیدیا هم فکر می‌کنم حالت یکپارچه‌ی آن یا یوتیوب می‌تواند قابلیتی فوق‌العاده باشد و راه‌های جدیدی برای تعامل ما با بازی‌های ویدیویی ارائه دهد.

بازی گرید تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ برای استیدیا عرضه خواهد شد؛ بازی‌ای که با بازخوردهای خیلی خوبی همراه نبود و سایت زومجی هم امتیاز ۵ را به آن اختصاص داد.


منبع WCCF Tech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده