نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

بازی های هم‌زمان با انتشار گوگل استیدیا مشخص شدند

در لیست بازی‌های هم‌زمان با انتشار استیدیا، تنها یک اثر انحصاری به چشم می‌خورد.

کم‌کم به زمان عرضه‌ی استیدیا (Stadia) نزدیک می‌شویم؛ سرویس استریم شرکت گوگل که قرار است کاربران خود را از طریق پردازش ابری با بازی‌های ویدیویی همراه کند. به‌تازگی در جدیدترین اخبار بازی، لیست آثار هم‌زمان با عرضه‌ی این پلتفرم مشخص شده است که با وجود دربرگرفتن بازی‌های باکیفیت و جذاب، در آن خبری از انحصاری‌های بزرگ نیست.

۱۲ بازی برای عرضه با گوگل استیدیا درنظر گرفته شده‌اند که عبارت‌اند از:

در این لیست شاهد حضور بازی‌های بزرگ و محبوبی مثل Assassin's Creed Odyssey ،Red Dead Redemption 2 و مورتال کامبت 11 هستیم و البته یک‌چهارم بازی‌های لیست را هم آثار مختلف توم ریدر تشکیل می‌دهند. بازی‌های متنوع دیگری هم در آن به‌چشم می‌خورند، ولی شاید بتوان بزرگ‌ترین مشکل را کمبود آثار انحصاری استیدیا دانست؛ به‌طوری‌که به‌جز Gylt، بقیه‌ی بازی‌های لیست برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده‌اند و حتی Gylt هم به‌عنوان اثری از استودیو تکیلا ورکز (Tequila Works) طبق بعضی شنیده‌ها در انحصار دائم استیدیا نخواهد بود و احتمالاً بعدها برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شود.

گوگل استیدیا

در کنار این ۱۲ بازی، ۱۴ بازی دیگر هم تا قبل از پایان سال ۲۰۱۹ برای استیدیا منتشر خواهند شد که شامل موارد زیر می‌شوند:

باز هم در اینجا هرچند با بازی‌های معروف و بزرگی طرف هستیم، ولی کمبود آثار انحصاری کاملاً محسوس است.

عرضه‌ی اولیه‌ی گوگل استیدیا در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در ۱۴ کشور از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا خواهد بود و علاقمندان یا باید قبل از این برای پیش‌خرید Founder's Edition اقدام می‌کردند که در حال حاضر موجودی آن به پایان رسیده است، یا باید به‌سراغ Premiere Edition بروند که با قیمت ۱۲۹ دلار (۱۱۹ پوند) قابل تهیه است و همراه با Chromecast Ultra و اشتراک سه‌ماهه‌ی استیدیا پرو ارائه می‌شود. نسخه‌ی معمولی و پایه‌ی استیدیا هم در سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد.

نظر شما در مورد بازی‌های هم‌زمان با عرضه‌ی استیدیا چیست؟ آیا آن‌ها را مناسب می‌دانید یا با مایکروسافت در این زمینه موافق هستید که گوگل محتوای زیادی برای ارائه ندارد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده