// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۵

تنسنت قصد دارد در ساخت بازی‌های کنسول با نینتندو همکاری کند

ابر شرکت تِنسنت در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که قصد دارد از شرکت نینتندو، ساخت بازی برای کنسول‌ها را فرابگیرد. 

تنسنت که در حال حاضر سهم عمده‌ای در بازار موبایل در اختیار دارد و دارای سهام‌هایی در شرکت‌های اپیک گیمز و اکتیویژن بلیزارد است، به دنبال رشد مخاطبان خود در خارج از چین است که می‌توان آن‌ را تا حدی متاثر از تصمیم دولت چین برای محدود کردن بازی‌های ویدیویی در افراد زیر ۱۸ سال دانست. این شرکت هم‌چنین دارای مشارکتی با نینتندو است. یکی از مقامات Tencent که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال بیان داشت:

هدف ما گسترش کارمان به بیرون از چین بوده و یکی از گروه‌های مخاطب ما، بازیکنان کنسول در ایالات متحده و اروپا هستند. ما امیدواریم که بتوانیم بازی‌های کنسولی با شخصیت‌های نینتندو بسازیم و اصول ساخت این بازی‌ها را از مهندسان نینتندو فرا بگیریم. 

به گفته‌ی یکی دیگر از مقامات تنسنت، بازی‌های Nintendo به شکلی طراحی نشده‌اند که بازیکنان را وادار به پرداخت پول زیادی کنند.

دنیل احمد، یکی از تحلیل‌گران حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی، در مصاحبه‌ی خود با وال استریت ژورنال گفت:

زنان در حال تبدیل شدن به نیرویی در رشد بازار بازی‌ها هستند. در این میان، توسعه‌دهندگان چینی درحال ساخت بازی‌هایی هستند که مخاطب آن‌ها زنان هستند. آن‌ها هم‌چنین بازی‌های فعلی خود را به شکلی به روزرسانی می‌کنند که برای زنان جذابیت بیشتری داشته باشد. 

این موضوع توسط گزارش‌هایی مبتنی بر تلاش‌های نینتندو برای طراحی بازی‌هایی که برای زنان جوان جذابیت داشته باشد، تایید می‌شود. علاوه بر این‌ها، به گفته‌ی لیزا کوسماس، یکی از مدیران نیکو پارتنرز:

تنسنت به شکلی ماهرانه به دنبال فتح جهانی است؛ آن‌ها این کار را با گسترش به شکل سرمایه‌گذاری‌های ریز و درشت در سرتاسر جهان، بدون تغییر برند آن‌ها انجام می‌دهند. 


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده