نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی مهمترین نکات و اطلاعات منتشر شده در تریلر دوم سریال The Witcher

تریلر جدید سریال The Witcher حاوی اطلاعات و نکات بسیاری بود که در این مقاله قرار است به مهم‌ترین نکات منتشر شده بپردازیم.

مدتی پیش بود که شبکه نت فلیکس دومین تریلر رسمی سریال The Witcher (ویچر) را منتشر کرد که حاوی تصاویر بیشتری از داستان و اتفاقات این سریال فانتزی مورد انتظار بود. در طول تریلر شاهد اشاره به جنبه‌های مختلف رمان‌های فانتزی اندری ساپکوفسکی مثل شخصیت‌های پیچیده، جادو، هیولاها، سرنوشت از پیش تعیین شده و غیره نیز بودیم که این تریلر هم باعث هیجان طرفداران جدید ویچر شده و هم توانسته نظر طرفداران و خوانندگان رمان آن را جلب کند. با اینکه بیشتر تمرکز تریلر روی گرالت با بازی هنری کویل، بود، اما این تریلر بخشی از ماجراجویی سیری با بازی فریا آلن و ینیفر با بازی آنیا چالوترا، را نیز نمایش داد که هر یک هدف متفاوتی را دارند و سرنوشت قرار است آن‌ها را هم مسیر کند. این تریلر حاوی نکات و اطلاعات جدیدی از سریال ویچر بود و حال در این مقاله قرار است به مهم‌ترین نکات و اطلاعات منتشر شده بپردازیم و در مورد آن صحبت کنیم. در ادامه مقاله با زومجی همراه باشید.

سریال The Witcher

زندگی یک ویچر و نمایش دنیای سریال

انسان‌ها به ویچرها هم مانند نژادهای دیگر نگاه می‌کنند و برای آن‌ها تفاوتی وجود ندارد

در طول تریلر The Witcher شاهد نمایش دنیای خشن سریال هستیم که ظاهرا و طبق گفته سازندگان، کمی تم ترسناک هم دارد. همچنین در طول تریلر مبارزه گرالت با گروهی از سربازان در یک شب تاریک در یک قلعه یا شهر حضور دارند، نیز نمایش داده می‌شود که به خوبی صحنه‌های اکشن سریال و شمشیر زنی بسیار خوب هنری کویل را شاهد هستیم. علاوه‌بر این صحنه، صحنه‌هایی از دیگر مناطق دنیای سریال ویچر نیز نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد اتفاقات سریال قرار است در مناطق مختلف شهری، جنگلی و حتی بیابانی جریان داشته باشد و قرار است محیط‌های متفاوتی را مشاهده کنیم. در طول نمایش این صحنه‌های جذاب، ینیفر به شکلی مونولوگ شکل می‌گوید که داستان‌هایی در مورد ویچر شنیده که یک جهش یافته هستند که با جادو خلق شده و هیولاها را در سراسر دنیا برای دریافت مبلغی پول شکار می‌کنند. در طول تریلر شاهد نمایش نمایی از جادوگران، ویچرها و مردم روستایی نیز هستیم که درواقع نشان می‌دهد که از نظر بسیاری از مردم، جادوگران و ویچرها به همان اندازه که جانورانی را می‌کشند، هیولا هستند. همچنین سازندگان سریال نیز گفته‌اند که انسان‌ها به ویچرها هم مانند نژادهای دیگر نگاه می‌کنند و برای آن‌ها تفاوتی وجود ندارد.

سریال The Witcher

گرالت و شاعر

داندلیون شاعر در سراسر قاره به‌خاطر اشعار، موسیقی و فلسفه‌ها و همچنین ماجراهای اغراق آمیز شناخته می‌شود

در طول تریلر برای لحظاتی کوتاه گرالت که سوار بر روچ است، را درکنار یک مرد مشاهده می‌کنیم که در حال حمل چیزی است. باتوجه‌به نوع پوشش و ظاهر، این شخصیت داندلیون شاعر از دوستان گرالت است که در سراسر قاره به‌خاطر اشعار، موسیقی و فلسفه‌ها و همچنین ماجراهای اغراق آمیز شناخته می‌شود. در رمان‌ها، داندلیون یکی از چهره‌های اصلی در راهنمایی گرالت به حساب می‌آید و شاید ممکن است کمی تمرکز روی این شخصیت کمتر باشد، اما او اغلب خود را ثابت می‌کند که شخصیت با بصیرت زیادی است که معمولا همان چیزی است که گرالت به آن نیاز دارد. جوئی بیتی، بازیگر بریتانیایی نقش شخصیت داندلیون را در سریال ویچر بر عهده دارد که برای سریال موسیقی نیز نوشته و ضبط کرده است. این شخصیت حضور بسیار کمرنگی در تریلر و تصاویر سریال داشته و قابل انتظار است که حضور او حداقل در فصل اول سریال The Witcher نیز به‌همین صورت باشد و کمتر شاهد حضور او باشیم.

سریال The Witcher

نمایش ساین‌ها 

گرالت در تریلر از طلسم Aard برای مقابله با دشمنانش استفاده می‌کند

یک ویچر توانایی بالای برای مبارزه با شمشیر دارد، اما اگر او شمشیرش را از دست دهد یک ویچر نیاز خواهد داشت تا با داشتن دانشی محدود از سحر و جادو در قالب ساین (Sign) دربرابر دشمنانش استفاده کند. علائم مختلفی وجود دارد که ویچر را قادر می‌سازد تا انواع این جادوها را انجام دهد. به‌عنوان مثال Aard یک طلسم است که یک انفجار نیرومند را تولید می‌کند و حال طرفداران مشتاقانه در انتظار نمایش این علائم و ساین‌ها در سریال هستند و تریلر نیز دقیقا همین موضوع را به ما وعده می‌دهد که گرالت احتمالا برای مبارزه با دشمنان خود از آن به‌صورت گسترده استفاده خواهد کرد و حتی او ممکن است قدرت استفاده از آن را در طول سریال نیز تقویت کند. در طول تریلر ما گرالت را مشاهده می‌کنیم که اطرافش را گروهی از اراذل و اوباس مسلح گرفته‌اند و او با نگه داشتن سه انگشت خود یک انفجار دورجنبی تولید می‌کند و این افراد را به عقب می‌راند. از آنجایی که سریال The Witcher قرار است به رمان آن نزدیک‌تر باشد، احتمالا شاهد نمایش طیف وسیعی از این علائم مورد استفاده شده در رمان‌ها خواهیم بود که ممکن است کمی باعث ناامیدی طرفداران بازی ویچر نیز شود. در هر حال یک ویچر با شمشیر نیز یک سلاح کشنده است، اما کمی جادو باعث تکامل قدرت او می‌شود.

سریال The Witcher

شکار هیولاها

ویچرها درواقع شکارچیان حرفه‌ای هیولا هستند که برای آن دستمزد و جایزه دریافت می‌کند

ویچرها درواقع شکارچیان حرفه‌ای هیولا هستند که برای آن دستمزد و جایزه دریافت می‌کنند و بدون شک مخاطبان می‌توانند انتظار نمایش ویچر به‌عنوان یک شکارچی هیولای جایزه‌بگیر را در سریال نیز داشته باشند. در تیزر تریلر اول شاهد حضور موجود استریگا و موجودی شبیه به کیکیمورا بودیم. در تریلر دوم هیولای دیگری را مشاهده می‌کنیم که در جنگل تاریک در حال بلند شدن و حمله به سمت قربانی خود است. درواقع این موجود در حال جست‌وجو در یک ارودگاه مشاهده می‌کنیم که فعلا هویت آن مشخص نیست. مخاطبان در سریال خواهند دید که این هیولاها در سراسر سرزمین حضور دارند و به همین دلیل است که مردم عادی توسط جادوگران به ویچر تبدیل می‌شوند و آموزش خواهند دید تا این هیولاها و موجودات نفرین شده را شکار کنند. همچنین شاید بهتر است اشاره کنیم که باتوجه‌به حضور کمرنگ هیولاها، به‌نظر می‌رسد که به احتمال زیاد در هر قسمت سریال ویچر قرار نیست شاهد حضور هیولاهای جدید و زیادی باشیم و حتی در رمان‌ها نیز به ندرت شاهد مبارزه گرالت با هیولاهای مختلف بودیم. هیولاها موجودات هیجان انگیزی هستند، اما آن‌ها واقعا چیزی نیستند که سریال و رمان The Witcher در مورد آن باشد و این موضوع کاملا با بازی آن تفاوت دارد. همچنین شاید جالب باشد بدانید که طبق گفته جولین پری، سرپرست جلوه‌های ویژه سریال، در سریال قرار است شاهد موجود جین نیز باشیم و همچنین برای طبیعی‌تر به تصویر کشیدن این هیولاها از مدل انسانی و بدلکار استفاده کرده‌اند.

سریال The Witcher

ویچر و ساحران

ینیفر به گرالت می‌گوید که فکر میکرده ویچرها دندان‌های نیش‌دار یا شاخ یا چیزی مثل آن را داشته باشند

مانند تریلر اول‌، در دومین تریلر سریال نیز شاهد حضور گرالت و ینیفر در میان چیزی مثل یک عیاشی قرون وسطایی هستیم که البته اگر با رمان و حتی بازی‌های مجموعه آشنا باشید، قطعا از وجود این موارد شگفت زده نخواهید شد. این صحنه احتمالا به Beltane Ball از داستان کوتاه Something More در رمان Sword of Destiny ارتباط دارد که در آن ویچر و ینیفر چیزی مثل یک نقطه عطف در روابط پرتش خود می‌بینند و به‌نظر نمی‌رسد که در سریال خیلی قرار است فعلا شاهد چنین چیزی باشیم. همچنین به‌نظر می‌رسد که این اولین ملاقات ینیفر با گرالت باشد، چرا که در طول تریلر به او می‌گوید که فکر می‌کرده است که ویچرها دندان‌های نیش‌دار یا شاخ یا چیزی مثل آن را داشته باشند. هرچند شاید او تنها در حال اذیت کردن یا آزمایش گرالت بوده باشد، اما این می‌تواند نشانه‌ای برای شکل گیری رابطه گرالت و ینیفر در طول هشت قسمت فصل اول سریال نیز باشد که قطعا می‌تواند به‌رابطه پر تنشی نیز تبدیل شود.

سریال The Witcher

گرالت اهل ریویا

گرالت نفرت و ترس افراد عادی از او را تحمل می‌کند و واکنشی به آن نشان نمی‌دهد

در طول تریلر شاهد نگاه بهتر و کامل‌تری از گرالت نسخه هنری کویل هستیم که درواقع شباهت زیادی به نسخه رمان دارد و در طول تریلر علاوه‌بر نمایش نحوه مبارزه کردن و روابطش با شخصیت‌ها، شاهد مواجه شدن گرالت با دنیای خصمانه‌ مجموعه نیز هستیم. در طول تریلر ما می‌بینیم که او نفرت و ترس افراد عادی از او را تحمل می‌کند و واکنشی به آن نشان نمی‌دهد. او در ادامه به‌سادگی به این سؤال که چرا هیچ واکشنی به این موضوع و پرتاب سنگ از سوی مردم نشان نمی‌دهد، داد و گفت که اگر این کار را انجام دهم، دیگر همان کسی هستم که آن‌ها می‌گویند. گرالت یک جنگجو و مبارز قدرتمند است، اما او طرف دیگری نیز دارد که در این تریلر برجسته‌تر از تریلر قبلی بود. اندری ساپکوفسکی به‌خاطر حس شوخ طبعی متفاوتش در بین خوانندگانش شناخته می‌شود و حتی در رمان‌های ویچر نیز این موضوع را به شکلی متفاوت انتقال داده است. حال به‌نظر می‌رسد که سریال نتفلیکس نیز قرار است از این موضوع پیروی کند و شاهد اظهارات طعنه‌آمیز و بیانی بی‌پروا از هنری کویل در نقش گرالت اهل ریویا هستیم و این می‌تواند همان چیزی باشد که طرفداران رمان از کویل در نقش گرالت انتظار داشتند که بتواند خصوصیات و ویژگی‌های مختلف گرالت را به خوبی به تصویر بکشد. این موضوع همچنین می‌تواند به تکمیل دنیای سریال نیز مانند رمان کمک کند و همانند رمان می‌توانیم شاهد آن باشیم که مردم Continent اعتقاد گسترده‌ای دارند که جادوگران هیچ احساسی ندارند.

سریال The Witcher

شرارت، شرارت است

تریلر حاوی بخش‌هایی برای طرفدران طرفداران بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز است

پیش از این لورن اشمیت هیسریش، شورانر سریال The Witcher گفته بود که این سریال قرار است کاملا از رمان‌های آن اقتباس شود و قرار نیست یک اقتباس از دنیای بازی آن باشد. درواقع بازی‌های ویچر بیشتر پایبند به دنیا، افسانه‌ها، شخصیت‌ها و تاریخچه رمان بودند و در ادامه مسیر متفاوتی را نیز در پیش گرفته بود، اما در هر حال ظاهرا قرار است شاهد موارد مشترکی نیز باشیم. مونولگ گرالت در تریلر جدید سریال برای طرفداران بازی The Witcher 3: Wild Hunt قطعا آشنا است. او می‌گوید که شرارت، شرارت است و کمتر، بزرگ‌تر و متوسط، همه آن‌ها یکسان هستند که قطعا این جمله برای طرفداران Wild Hunt آشنا هست و حتی در تریلر شاهد ارجاعات بیشتری به دنیای بازی نیز بودیم. در هر حال شکی نیست با انتشار تریلر طرفداران ممکن است به‌دنبال ارجاعات و موارد مشابه بین سریال و بازی ویچر نیز باشند و آن‌ها را مقایسه کنند.

سریال The Witcher

ینیفر اهل ونگربرگ

در سریال قرار است شاهد ماجراجویی مستقل و خارج از رمان ینیفر نیز باشیم

ساحران و جادوگران بخش جدایی ناپذیری از دنیای ویچر هستند و این نه فقط به‌خاطر اینکه ساپکوفسکی آن‌ها را خلق کرده، بلکه به‌دلیل اینکه گفته می‌شود هیسریش تلاش کرده تا اطمینان حاصل کند که اهمیت نقش شخصیتی مثل ینیفر در داستان از بین نرود و بخش مهمی از آن باشد و این موضوع می‌تواند بدان معنا باشد که خوانندگان کتاب به احتمال زیاد قرار است در طول نمایش سریال با چند چیز غیر منتظره مواجه شوند که یک مورد آن را در طول تریلر مشاهده کردیم و به آن اشاره شد. در طول تریلر شاهد ینیفر به‌همراه یک زن جوان با کودک هستیم که در ابتدا در داخل شهر و در ادامه در بیابان و تحت تعقیب سربازان مشاهده می‌کنیم. ایزابل لیدلر نقش این زن را بر عهده دارد که گفته می‌شود او نقش ملکه کالیس اهل لیریا را بر عهده داشته است. این شخصیت در هیچ یک از رمان‌ها حضور نداشته و گمانه‌زنی وجود دارد که در سریال قرار است شاهد داستان و گذشته ینیفر باشیم و او قرار است ماجراجویی مستقلی را نیز در طول سریال داشته باشد. بااین حال، ممکن است باتوجه‌به تصاویری که در کامیک کان سن دیگو نمایش داده شد، این داستان به یک تراژدی بزرگ برای ینیفر تبدیل شود.

سریال The Witcher

سیری

سیری باید بخش زیادی از مشکلات و دردهای خود را تنهایی تحمل کند

سیری یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال است که این شخصیت قدرتمند دارای یک سرنوشت است که باید آن را بپذیرد. موضوع اصلی در رمان‌ها این بود که چگونه گرالت هر چقدر که تلاش می‌کرد، اما نمی‌توانست سرنوشت را تغییر دهد و دربرابر آن مقاومت کند و این موضوع که راه سیری و گرالت در هم تنیده شده، یک موضوع غیر قابل اجتناب است و در تریلر گرالت به وضوح متوجه می‌شود که ماجراجویی او و سیری یکی است و او باید سرنوشتش را مانند سیری قبول کند. سیری در رمان‌ها مبارزات دردناکی را سپری کرده و از یک ازدواج ترتیب داده شده و شکار توسط نیروهای قدرتمند فقط خلاصه‌ای از این داستان تاریک است و حال باید ببینیم سریال تا چه میزان می‌تواند این موضوع را نمایش دهد. همان‌طور که در تریلر چندین‌بار به ما نشان می‌دهد، او اغلب مجبور است همه این دردها و مشکلات را تنهایی تحمل کند. هیسریش قبلا توضح داده که قصد دارد تا همان قدر که قرار است سریال روی گرالت و ینیفر تمرکز داشته باشد، روی سیری هم متمرکز شود و باید انتظار نقش پر رنگ سیری در اتفاقات سریال نیز باشیم و باید دید چگونه قرار است داستان او در سریال بازگو شود.

چند نکته کوتاه دیگر از تریلر که شاید اشاره کردن به آن جالب باشد.

سریال The Witcher

در طول تریلر به خوبی شاهد آن هستیم که سازندگان سریال ویچر برای خلق دنیا از الگوی سریال Game of Thrones پیروی کرده‌اند و شاهد دنیای تاریک و تیره با لحنی خشن و بی‌پروا هستیم که باتوجه‌به وعده سازندگان، این موضوع نمی‌تواند خیلی هم عجیب باشد. در هر حال سریال بازی تاج و تخت که پر هزینه‌ترین و بزرگ‌ترین سریال فانتزی تاریخ تلویزیون است، می‌تواند الگوی مناسبی برای سریال‌های مشابه باشد.

سریال The Witcher

در طول تریلر شاهد نبرد بین ارتش سینترا و نیلفگارد هستیم و این درواقع بخشی از اتفاقات اوایل رمان ویچر است و احتمالا بخش مهمی از اتفاقات فصل اول را نیز تشکیل خواهد داد. همچنین در طول تریلر شهر سینترا در حال سوختن در آتش قابل مشاهده است. 

سریال The Witcher

در طول تریلر شخصیت ملکه کالانته اهل سینترا نیز با بازی جودی می که در سریال Game of Thrones نیز حضور داشته، نمایش داده می‌شود که ظاهرا در حال مرگ است و در حال آخرین صحبت‌های خود با سیری است و به او می‌گوید که به‌دنبال گرالت برود و این می‌تواند شروع ماجراجویی طولانی سیری باشد. بااین حال، در رمان ملکه خودکشی می‌کند، اما در سریال ظاهرا قرار است مرگش متفاوت باشد.

سریال The Witcher

همچنین در طول تریلر با شاه‌دخت رنفری نیز ملاقات کردیم که او در بخشی از تریلر در حال مبارزه با گرالت قابل مشاهده است و پس از آن با او در مورد اینکه چرا در شهر دربرابر واکنش مردم کاری نکرده، صحبت می‌کند.

سریال The Witcher

همچنین به‌نظر می‌رسد که در سریال قرار است شاهد منشا شخصیت گرالت نیز باشیم که پیش از این بازیگر دوره کودکی او نیز معرفی شده بود.

سریال The Witcher

و ظاهرا گرالت سرانجام پس از خوردن معجون، با یک هیولای Arachas غول‌پیکر مبارزه کرده و آن را شکست داده است.

سریال The Witcher که در ۸ قسمت تولید شده، قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر امسال (۲۹ آذر) از شبکه Netflix منتشر شود.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده