نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۷

معرفی بازی موبایل DotHaus؛ دنیایی با الهام از باوهاوس

در این قسمت از سری مقالات معرفی بازی موبایل، به سراغ بازی مینیمالیستی و متفاوت DotHaus رفتیم که شما باید در آن نقطه‌ای را هدایت کنید و به خط پایان برسانید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به بازی‌های فکری، ساده و مینیمال دارید، اصلا بازی معرفی شده در ادامه را از دست ندهید و این مقاله را تا پایان مطالعه کنید. بازی موبایل DotHaus که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، یک بازی بسیار جذاب محسوب می‌شود که شاید تا به امروز مثل و مانندش را ندیده باشید. این بازی آیفونی کاملا رایگان است و حجمی بالغ بر ۶۰ مگابایت دارد. این بازی توسط بازی‌ساز مستقلی به نام سیرو مانا ساخته شده است. این بازی‌ساز در کنار بازی ذکر شده، ساخت بازی‌های دیگری مانند Bitlone ،The Pads Game و همچنین Luminates را هم در رزومه کاری خود داشته است.

لازم به ذکر است که این بازی با درجه سنی PEGI 3 عرضه شده است و برای افراد بالای ۴ سال مناسب محسوب می‌شود. بازی آیفون Dothaus یک بازی بسیار ساده و مینیمالیستی برای سیستم عامل iOS محسوب می‌شود که از هنر و طراحی منحصربه‌فرد باوهاوس الهام گرفته شده است. تاثیر هنری بسیار قدرتمندی از طرف اشکال و طرح‌های باوهاوس و همچنین مفهوم خود شرکت اپل یعنی Less is more در این بازی وجود دارد. پایه این بازی بسیار جذاب و همچنین مکانیزم آن به این صورت است که شما نقطه‌ای را که در محوریت بازی قرار دارد، با گذراندن از موانع مختلف، به سمت نقطه پایانی هدایت کنید.

بازی Dothaus
بازی Dothaus
بازی Dothaus

شما برای استفاده از بازی Dothaus، تنها کافی است که با انگشت خود روی صفحه بزنید تا نقطه مورد نظر حرکت کند و به مکان بعدی برود. اما حواستان را جمع کنید؛ زیرا بازی آنطور که به نظر می‌رسد راحت و آسان نیست. شما باید در حین بازی کردن حسابی مواظب باشید که نقطه بازی کننده‌ی شما، با اشکال متحرک و موانع مختلف برخوردی نداشته باشد. مسیر شما همیشه پیچ در پیچ خواهد بود و در طی این مسیر شما با شخصیت‌ها، مثلث‌ها و شکل‌های عجیب و غریب برخورد خواهید کرد. اشکالی که در هر مرحله ساخته شده، به صورت کاملا تصادفی است؛ به همین دلیل هیچ دو مرحله‌ای را پیدا نخواهید کرد که شبیه به هم باشند.

این بازی کاملا رایگان است و از هیچگونه تبلیغات آزاردهنده‌ای هم خبری نیست

میزان دقت و همچنین رفلکس خود را با استفاده از این بازی اندازه‌گیری کنید. براساس یک آمار کوچک، اینگونه اعلام شده که تنها ۳ درصد از بازیکنان این بازی توانستند مرحله ۱۰۰ را رد کنند. نگاهی به جدول رتبه‌بندی بیندازید تا جایگاه خود و همچنین دیگر بازیکنان را در سرتاسر دنیا ببینید. شما با استفاده از این جدول رتبه‌بندی می‌توانید دوستان خود را به چالش دعوت کنید و به رقابت با آنها بپردازید. شما می‌توانید در هر جایی که دوست دارید، مترو، زمان خواب، روی مبل، محل کار و غیره از بازی موبایل Dothaus استفاده کنید. اما حسابی مواظب باشید؛ زیرا این بازی به شدت اعتیاد‌آور است و می‌تواند تا ساعت‌ها شما را در خود نگه دارد.

لازم به ذکر است که این بازی به‌صورت عمودی در موبایل شما اجرا می‌شود. شما برای استفاده از این بازی اصلا به اینترنت نیاز ندارید و با خیال راحت می‌توانید هر جایی از آن استفاده کنید، بدون اینکه نگران اینترنت باشید. همانند خیلی از بازی‌های رایگان دیگر، بازی آیفون Dothaus هم هیچ پرداخت درون برنامه‌ای خاصی ندارد و لازم نیست برای از بین رفتن تبلیغات یا امکانات بیشتر هزینه‌ای را پرداخت کنید. بازی موبایل Dothaus در حال حاضر در اختیار کاربران سیستم‌عامل iOS قرار دارد. شما می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان این بازی را از اپ استور خود دانلود کنید. ضمنا فراموش نکنید که هر از گاهی به مقالات بهترین بازی های اندروید که به‌طور هفتگی و ماهانه در وب‌سایت زومجی منتشر می‌شوند و شما را در جریان بازی‌های برگزیده این پلتفرم قرار می‌دهند، سری بزنید.

دانلود بازی Dothaus


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده