نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷

با به‌روزرسانی جدید فروشگاه اپیک گیمز ویژگی‌ های تازه‌ای به آن اضافه شدند

با آپدیت جدیدی که برای فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) منتشر شده، شاهد تغییرات ظاهری و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این فروشگاه هستیم.

با پایان یافتن ماه اکتبر، فروشگاه اپیک گیمز چند به‌روزرسانی جدید دریافت کرد که همگی تغییراتی را در جهت ساده و روان‌تر شدن فرآیند خرید از این فروشگاه، به وجود آورده‌اند. کمپانی اپیک، طی پستی که در وبسایت رسمی‌اش منتشر کرده، تغییرات جدید فروشگاهش را شرح داده است. طبق توضیحات اپیک، صفحه اصلی یا همان پیشخوان فروشگاه تغییر کرده و پشتیبانی از یک زبان جدید به آن اضافه شده است. همچنین این کمپانی اعلام کرده که چند ویژگی دیگر از جمله «فهرست درخواستی‌ها» (Wishlist) و ظاهر جدید برای بخش کتابخانه بازی‌ها در حال آماده شدن هستند و به زودی ارائه می‌شوند.

اما بزرگ‌ترین تغییری که با آپدیت اکتبر فروشگاه اپیک رقم خورده، مربوط به پیشخوان این فروشگاه می‌شود که با بهینه‌سازی‌هایی همراه شده است. با بخش‌های تازه‌ای که به این صفحه اضافه شده‌اند، حالا می‌توانید بازی‌های داغ یا «ترند» را جداگانه مشاهده کنید یا فهرست بازی‌ها را بر اساس سبک آنها فیلتر کنید. علاوه بر این، طبق اعلام اپیک گیمز، با تغییرات فنی که در این فروشگاه به‌وجود آمده، در مواقعی که حجم ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند و بازیکن‌های زیادی به‌طور هم‌زمان به فروشگاه هجوم می‌آورند، هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و همه افراد می‌توانند تجربه‌ای روان و بی‌دردسر از خرید بازی در این فروشگاه داشته باشند.

اپیک گیمز یک قابلیت پرداختی جدید هم معرفی کرده که به‌وسیله آن، بازیسازها می‌توانند از پلتفرم پرداخت این شرکت در بازی‌های خودشان استفاده کنند. هنوز جزییات این سیستم به‌طور کامل مشخص نیست، اما اپیک گیمز اعلام کرده که با اضافه شدن چند ویژگی جدید، به‌زودی جزییات بیشتری از این قابلیت را ارائه می‌کند.

فروشگاه اپیک گیمز / Epic Games Store

ویژگی تازه دیگری که به فروشگاه اپیک گیمز اضافه شده 3D Secure نامیده می‌شود. این ویژگی مربوط به یکی از قوانین تنظیم مقررات پرداختی در اروپا به نام Strong Customer Authentication است. این قانون بیان می‌کند که تمام پرداخت‌های آنلاین باید تایید چند مرحله‌ای داشته باشند تا امنیت کلیه خرید‌هایی که به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند، تامین شود. اپیک گیمز هم برای رعایت این قانون ویژگی 3D Secure را معرفی کرده که طی ماه‌های آینده و به صورت تدریجی در تمام کشورها پیاده‌سازی می‌شود.

کاربران تایلندی فروشگاه اپیک هم از این به بعد می‌توانند با زبان خودشان وارد این فروشگاه شوند و از امکانات آن استفاده کنند. همچنین اپیک اعلام کرده که تغییرات کوچک و بزرگ دیگری هم روی فروشگاهش اعمال می‌کند که در آینده شاهد آنها خواهیم بود. البته این کمپانی مشخص نکرده که دقیقا چه زمانی از این تغییرات رونمایی می‌کند، اما فعلا «فهرست درخواستی‌ها» یا همان Wishlist نسبت به سایر موارد اولویت بیشتری دارد و احتمالا زودتر از بقیه راه‌اندازی می‌شود. با این قابلیت می‌توانید از زمان شروع تبلیغات یا فروش بازی‌های مورد علاقه خود باخبر شوید.

علاوه بر این، یک ظاهر جدید برای بخش کتابخانه بازی‌ها نیز در دست توسعه است که طبق گفته‌های اپیک، تغییرات آن عموما ظاهری هستند و مربوط به تجربه کاربری می‌شوند. در نهایت هم اپیک اعلام کرد که با وبسایت OpenCritic همکاری می‌کند تا میانگین نمرات بازی‌ها را در صفحه خودشان به نمایش بگذارد.

فروشگاه اپیک در حال حاضر چند بازی ترسناک را به مناسبت هالووین به صورت رایگان ارائه کرده که از میان آنها می‌توان به Observer، بازی Alan Wake's American Nightmare و همچنین Layers of Fear: Masterpiece Edition اشاره کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده