نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸

اولین نمایش فیلم Richard Jewell در بنیاد فیلم آمریکا خواهد بود

اولین نمایش فیلم مورد انتظار Richard Jewell (ریچارد جول) کلینت ایستوود، در شهر لس آنجلس و در جشنواره بنیاد فیلم آمریکا خواهد بود.

حدوداً دو ماه دیگر فیلم زندگینامه‌ای Richard Jewell (ریچارد جول) کلینت ایستوود، کارگردان محبوب و کارکشته سینمای هالیوود، روی پردهٔ سینما خواهد رفت و حال در خبری جدید اعلام شد که اولین نمایش این فیلم در جشنواره بنیاد فیلم آمریکا (American Film Institute) و امروز خواهد بود. بنیاد فیلم آمریکا سازمانی مستقل است که در سال ۱۹۶۷ و هنگامی که لیندون بینز جانسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا تأسیس بنیاد ملی هنرها و علوم انسانی را تأیید کرد، توسط پشتوانهٔ ملی هنرهای آمریکا ایجاد شد.

Clint Eastwood

پیش‌ از این کلینت ایستوود، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم Richard Jewell، از جشنواره بنیاد فیلم آمریکا، جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت کرده و از وی تقدیر شده بود.

فیلم Richard Jewell قرار است براساس مقاله‌‌ای از ماری برنر با نام American Nightmare: The Ballad of Richard Jewell که در سال ۱۹۹۷ توسط مجله ونیتی فیر چاپ شد، تولید و اکران شود.

فیلم The Ballad Of Richard Jewell براساس یک داستان واقعی ساخته خواهد شد که به ماجرای ریچارد جول، نگهبان بی‌گناه گارد امنیتی المپیک آتلانتا که در سال ۱۹۹۶ برگزار شد، خواهد پرداخت. او در جریان برگزاری المپیک تابستانی سال ۱۹۹۶ آتلانتا به‌عنوان بخشی از نگهبانان گارد امنیتی فعالیت می‌کرد که متوجه وجود یک جسم مشکوک در محل کار خود می‌شود که این موضوع را به مسئولان خود گزارش می‌دهد. این جسم مشکوک یک بمب بوده که پیش از خنثی‌سازی، منفجر و باعث مرگ یک نفر و مجروح شدن بیش از صد نفر می‌شود. ریچارد جول در ابتدا به‌عنوان یک قهرمان معرفی شد، اما چند روز بعد FBI به او مشکوک شد و او را به‌عنوان مظنون اصلی این بمب‌گذاری دستگیر کرد. بااین‌حال، او در ادامه بی‌گناه شناخته شد که این موضوع باعث جنجال زیادی در آن زمان شده بود.

لئوناردو دی کاپریو و جونا هیل به‌همراه داویسون کیلوران، کوین میشر و کلینت ایستوود، تهیه‌کنندگان فیلم Richard Jewell خواهند بود. همچنین پس از توافق ایستوود با شرکت فاکس قرن بیستم و والت دیزنی (Walt Disney)، شرکت برادران وارنر (Warner Bros) وظیفه ساخت و انتشار این فیلم را بر عهده گرفته است.

فیلم Richard Jewell برای اکران در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۲ آذر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. پاول والتر هاوسر در نقش ریچارد جول، سم راکول، کتی بیتس، جان هم، اولیویا وایلد، ایان گومز، دیلان کوسمن، وین دووال، نینا آریاندا، مایک پنیوسکی، چارلز گرین و کامشا چندلر، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده