نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶

بازی Death Stranding رسما برای مخاطب بزرگسال رده‌بندی سنی شد

وجود صحنه‌های خشن، خونین و نامناسب برای سنین پایین باعث شده تا بازی Death Stranding از بلاگ جهانی رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی (ESRB)، رده‌ی سنی M یا بزرگسال را دریافت کند.

بازی Death Stranding دقیقا ۳۰ روز دیگر منتشر می‌شود و درجریان آخرین اخبار بازی، بلاگ جهانی رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی موسوم به ESRB، رده‌ی سنی این بازی را مشخص و اطلاعاتی جدید از آن را منتشر کرده است. این بازی برای افراد بالای ۱۸ سال که مخاطب بزرگ‌سال باشد رده‌بندی شده و درجه‌ی سنی M را دریافت کرده است. بلاگ ESRB برای توضیح علت اختصاص درجه‌ی سنی M به‌اثر شدیدا مورد انتظار هیدئو کوجیما و استودیو کوجیما پروداکشنز، به‌ذکر مواردی پرداخته که ممکن است حاوی اسپویلر هم باشند. بنابراین احتمال می‌دهیم که محتوای پاراگراف بعدی، حاوی اسپویلر باشد و اگر می‌خواهید که بخشی از موارد بازی برای‌تان لو نرود، از خواندن پاراگراف بعدی خودداری کنید. 

Death Stranding - دث استرندینگ

طبق اعلامیه‌ی رسمی ESRB، در «دث استرندینگ» بازیکنان از ماشین‌گان‌، شات‌گان و نارنجک‌های متنوع در مبارزات شدید با اسلحه‌ی گرم استفاده خواهند کرد. تیراندازی‌های بازی به‌شدت واقع‌گرایانه خواهند بود و ریختن مقدار زیادی خون و فریادهای حاصل از مبارزات، از دلایلی هستند که جنگ‌های بازی را پرفشار و سنگین می‌‌کنند. همچنین در برخی از کات‌سین‌های بازی دیده می‌شود که یک مرد همراه با یک نوزاد،‌ مورد اصابت گلوله‌های تفنگ قرار می‌گیرند و خون جاری شده از بدن این دو و در کل نقش پررنگ عنصر خون در لحظه‌لحظه‌ی بازی (مثل استفاده‌ی قهرمان داستان از خون به‌عنوان مهمات برخی از تفنگ‌های خود)،‌ از مواردی هستند که تجربه‌ی این بازی را برای سنین پایین،‌ نامناسب می‌کنند. در اثر نام‌برده همچنین استفاده از کلمات رکیک و صحنه‌های نمایان‌گر بدن برهنه/نیمه‌برهنه کاراکترهای بازی را داریم که این موارد نیز از دلایل نامناسب بودن بازی برای افراد کم سن‌وسال است.

همانطور که پیش‌تر هم می‌توانستیم با تماشای نمایش‌های دث استرندینگ پیش‌بینی کنیم، مکانیک‌های اکشن و نبردهای تن‌به‌تن و صدالبته فیزیکی نقشی پررنگ را در بازی جدید کوجیما بازی خواهند کرد. البته که توضیحات ESRB خبر از یک بازی کاملا بزرگسالانه همراه با خشونت‌های واقع‌گرایانه دارد که خب تا به‌امروز به‌جز نمایش صحنه‌ای که یکی از کاراکترهای بازی با ضربات متعدد چاقو به‌خود قصد ناکار کردن خود و انتقال به‌جهان مردگان را دارد، صحنه‌های خشن این‌چنینی را ندیده بودیم و به‌نظر هیدئو کوجیما یک بازی خشن و واقع‌گرا را برای‌مان ترتیب داده است. دث استرندینگ در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. از ارتباط برقرار کردن نوزاد همراه سم (BB) با گیمر از طریق کنترلر پلی استیشن 4 تا توانایی گیمر در تعیین سرنوشت مرگ یا زندگی برخی از کاراکترهای بازی و تریلر سینمایی معرکه‌ی بازی، از جدیدترین اخبار بازی Death Stranding هستند که می‌توانید در زومجی مطالعه‌شان بکنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده