نکاتی که باید پیش از تجربه آلتیمیت تیم فیفا 20 بدانیم

نکاتی که باید پیش از تجربه آلتیمیت تیم فیفا 20 بدانیم

سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

بخش آلتیمیت تیم فیفا 20 تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته داشته که در این مطلب، نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. همراه زومجی باشید.

بدون شک یکی از بخش‌های محبوب بازی‌های فیفا که هر ساله افراد زیادی را درگیر خود می‌کند، آلتیمیت تیم است که در آن کارتان را با تیمی ضعیف و اولیه آغاز می‌کنید و به مرور با تجربه حالت‌های مختلف این بخش و به‌دست آوردن بازیکنان جدید تیم‌تان را تقویت می‌کنید. الکترونیک آرتز معمولا هر سال تغییراتی در بخش آلتیمیت تیم اعمال می‌کند که شناخت آن‌ها، به تجربه بهتر این بخش کمک خواهد کرد. پیش از این در مقاله کاملی مباحث مقدماتی و اولیه آلتیمیت تیم از جمله بحث‌هایی مثل این را که کمیستری چیست و چه تاثیری در بازی دارد یا SBC‌ها به صورت در دسترس قرار می‌گیرند و چه جوایزی با تکمیل کردن آن‌ها به‌دست می‌آوریم داشتیم و به همین دلیل هم امسال، دیگر نیازی به تکرار این مباحث اولیه نیست و به جای آن بیش‌تر به تغییرات این بخش در بازی فیفا 20 می‌پردازیم و البته یک سری نکاتی را که می‌توانند کاربردی باشند، مرور می‌کنیم. 

آموزش فیفا 20

سیستم جدید آبجکتیو‌ها:

در سال‌های گذشته، آبجکتیو‌ها که به‌نوعی حکم همان چالش‌ها را در آلتیمیت دارند، به دو نوع تقسیم می‌شدند. اول چالش‌های روزانه که هر ۲۴ ساعت یک بار رفرش می‌شدند و دوم هم چالش‌های هفتگی که جمعه هر هفته در دسترس قرار می‌گرفتند و یک هفته برای تمام کردن آن‌ها زمان داشتیم. با این حال الکترونیک آرتز امسال تغییرات اساسی در سیستم چالش‌های بازی اعمال کرده و برای این کار هم از سیستم استفاده‌شده در بازی‌هایی مثل فورتنایت یا ایپکس لجندز الهام گرفته است. از این رو شاهد اضافه شدن فصل‌ها به بازی هستیم که هر فصل، ۶ هفته طول خواهد کشید و با انجام دادن کار‌های مختلف در طول این بازه، می‌توانید XP کسب کنید و با رسیدن به حد نصاب‌های مشخص‌شده، جوایز مربوط را دریافت کنید. برای مثال در فصل اول بازی که در حال حاضر جریان دارد، جوایزی چون بازیکنان قرضی، پک، تیفو، تم استادیوم، لوگوی باشگاه و مواردی از این دست برای هر سطح در نظر گرفته شده‌اند که با رسیدن XP شما به میزان موردنظر آن‌ها می‌توانید این جوایز را دریافت کنید. البته پک‌هایی که در این بخش می‌گیرید غیرقابل فروش هستند. اما با چه کار‌هایی می‌توان در بازی XP جمع کرد؟ سازندگان برای این منظور، چند دسته چالش را در دسترس قرار داده‌اند که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید XP به‌دست بیاورید و البته برخی علاوه بر XP خود شامل جوایز دیگری مثل پک هم می‌شوند. برای مثال، یکی از آبجکتیو‌های موجود فعلی اسکواد بتل نام دارد و در آن به ترتیب با زدن گل در ۱۰، ۲۰، ۴۰ و ۶۰ بازی بخش اسکواد بتل XP‌های مشخص‌شده را دریافت می‌کنید. یا مثلا هر هفته، یک سری چالش جدید در سه سطح برنز، نقره‌ای و طلایی به بازی اضافه می‌شوند که باید به ترتیب (یعنی اول برنز، بعد نقره‌ای و در نهایت طلایی) آن‌ها را انجام دهید و با کامل کردن‌شان میزان قابل توجهی XP کسب خواهید کرد. همچنین هر ۲۴ ساعت یک بار یک گروه آبجکتیو روزانه هم به بازی اضافه می‌شود که البته شکل ثابتی دارند و شامل خرید یک بازیکن، بازی کردن دو بازی و کسب برد در یک بازی می‌شوند و انجام دادن آن‌ها هم باعث کسب XP می‌شود. راستش را بخواهید از آنجایی که فعلا در فصل اول بازی هستیم، دقیقا مشخص نیست که میزان XP قابل کسب هر فصل چقدر است و مثلا اگر یک یا چند آبجکتیو را از دست بدهید آیا بازهم قادر خواهید بود تمام جوایز آن فصل را دریافت کنید یا خیر و برای پیدا کردن پاسخ این سوال باید تا پایان این فصل صبر کنیم. جایزه نهایی فصل اول بازی امکان انتخاب یکی از بین ویلفرد زاها، کورنتین تولیسو و لوکاس وازکز است که با سطح کلی ۸۵ که بالاتر از سطح کارت معمولی آن‌ها است، در نظر گرفته شده‌اند. 

راستی حالا که به سیستم چالش‌های بازی اشاره کردیم بد نیست یک نوع دیگر از چالش‌ها را هم که با نام Milestones دیده می‌شوند مرور کنیم. چالش‌های این بخش به سه دسته اسکواد بتل، رایولز و فات چمپیون دسته‌بندی می‌شوند و با کسب تعداد برد‌های مشخص‌شده، پک‌هایی دریافت خواهید کرد؛ مثلا به ازای رسیدن به ۱۰۰ برد یک Rare Player Pack. 

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

تغییرات بخش اسکواد بتل

اما مرور تغییرات حالت‌های بازی را با اسکواد بتل آغاز کنیم. در سالی که شاهد تغییراتی در حالت‌هایی مثل درفت یا رایلوز نیستیم و این دو بخش کماکان مثل سال پیش در دسترس هستند، اسکواد بتل دچار تغییرات ساختاری مثبتی شده است که مدیریت زمان برای تجربه آن را راحت‌تر می‌کنند. در سال‌های گذشته، بازی‌های این بخش که هفته جدید آن از دوشنبه‌ها شروع می‌شود، به شکل روزانه رفرش می‌شدند و در روز‌های نخست هر روز چهار بازی در دسترس قرار می‌گرفت. بدین ترتیب که مثلا چهار بازی برای روز دوشنبه در دسترس بود و حوالی ساعت ۴ بامداد به وقت ایران، چهار بازی جدید به این بخش اضافه می‌شوند و این روند ادامه داشت و در دو روز پایانی یعنی شنبه و یکشنبه هم هر روز سه بار تیم جدید، یکی حوالی ساعت ۴ بامداد، یکی حوالی ساعت ۱۲ ظهر و دیگری هم حوالی ساعت ۱۹ به بازی اضافه می‌شدند و مخصوصا از آنجایی که در این روز‌ها شاهد برگزاری مسابقات ویکند لیگ هم بودیم، مدیریت زمان به کار واقعا سختی تبدیل می‌شد. اما خب امسال تغییر ساختاری این بخش بدین شکل است که دیگر هیچ محدودیت زمانی روزانه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده و هر هفته، بازیکنان می‌توانند ۴۰ بازی هفتگی خودشان را به هر ترتیبی که دوست دارند بازی کنند. برای مثال شما می‌توانید کل بازی‌هایتان را در یک روز هم تمام یا بسته به وقت خودتان ۴۰ بازی را بین روز‌ها تقسیم کنید. همچنین هر هفته یک بازی هم با بازیکنان تیم هفته (که چهارشنبه‌ها و پس از انتشار اسامی بازیکنان هفته در دسترس قرار می‌گیرد) و یک بازی هم با یک تیم ویژه که معمولا تیم بازیکنان یا کلا افراد مشهور است در دسترس قرار دارد که می‌توانید این بازی‌ها را تکرار هم بکنید اما در نهایت امتیاز آخرین بازی برای‌تان ثبت خواهد شد؛ مثلا اگر سه بار بازی با تیم ویژه هر هفته را تکرار کنید امتیاز سومین تجربه‌تان ثبت خواهد شد. 

سیستم جدید حالت اسکواد بتل مدیریت زمان برای بازی کردن آن را راحت‌تر از قبل کرده است

راستی یک نکته هم بد نیست اینجا داشته باشیم که از بازی قابل تکرار با تیم ویژه بخش اسکواد بتل می‌توانید برای گرفتن لویالتی بازیکنان هم استفاده کنید؛ لویالتی ویژگی است که اگر یک بازیکن ۱۰ بازی در تیم شما بازی کند آن را دریافت می‌کند و در این حالت کمیستری وی یک واحد افزایش خواهد داشت؛ البته این موضوع برای بازیکنانی صادق است که با کوین خریداری می‌کنید و بازیکنان پک شده از همان ابتدا دارای لویالتی هستند. این یک واحد کمیستری اضافه برای تکمیل کردن SBC‌ها مهم است و مثلا برخی از SBC‌های ادونس فعلی بدون داشتن لویالتی قابل حل نیستند. برای اینکه بتوانید سریع‌تر بازیکنان را به لویالتی برسانید، می‌توانید آن‌ها را در ترکیب قرار بدهید و بعد بازی با تیم ویژه هفته در اسکواد بتل را آغاز کنید. حال اگر برای‌تان ثبت شدن باخت مهم نیست، صرفا گزینه Forfeit را انتخاب کنید و از بازی خارج شوید. با این کار هرچند یک باخت برای‌تان ثبت می‌شود اما بعدا بازهم می‌توانید بازی با تیم ویژه را تکرار و امتیاز آن را کسب کنید. یا نه اگر دوست ندارید باخت برای‌تان ثبت شود، پس از آغاز بازی و شروع آن (شروع بازی مهم است و نباید قبل از دادن پاس اولیه این کار را انجام بدهید)، بدون خارج شدن از بازی به داشبورد کنسول بروید و در ادامه با رفتن به قسمت تنظیمات اینترنت، یک لحظه ارتباط کنسول با اینترنت را قطع و دوباره وصل کنید. حال پس از بازگشت به بازی یک ارور مشاهده خواهید کرد و به منوی اصلی بازی برمی‌گردید و با رفتن دوباره به حالت آلتیمیت تیم، مشاهده خواهید کرد که تعداد بازی بازیکنان حاضر در ترکیب یک عدد افزایش پیدا کرده اما باختی برای‌تان ثبت نشده است (این روش روی PS4 تست شده و جواب داده است). این گلیچ فعلا در بازی وجود داشت و سال‌های گذشته هم شاهد نمونه مشابهی از آن بودیم که EA هم علاقه‌ای به رفع کردنش نشان نمی‌داد و بعید است امسال هم شاهد رفع آن باشیم پس اگر نیاز به گرفتن لویالتی داشتید، می‌توانید با آن سریع‌تر به هدف برسید. 

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

حالت‌های بازی دوستانه

پیش‌تر در این مقاله، جزییات و حالت‌های مختلف بازی‌های دوستانه را توضیح داده‌ایم اما نکاتی که می‌توان در مورد این بخش عنوان کرد این است که در بازی‌های دوستانه، مواردی مثل فیتنس یا تعداد قرارداد بازیکنان شما کاهش پیدا نمی‌کند. حتی اگر بازیکنی قرضی در تیم داشته باشید، با بازی کردن حالت‌های دوستانه تعداد بازی‌های قابل استفاده وی کم نمی‌شود در نتیجه پیشنهاد می‌کنم اگر آیکون یا بازیکن سطح بالایی به شکل قرضی داشتید، حداقل یک بازی از تعداد کل بازی‌های وی را نگه دارید تا بتوانید در حالت‌های دوستانه از او استفاده کنید؛ مخصوصا که ممکن است در آینده بازهم چالش‌های بیش‌تری در دسترس قرار بگیرند که برای گرفتن آن‌ها تجربه حالت‌های دوستانه لازم باشد و با داشتن بازیکنان سطح بالا راحت‌تر قادر به کسب این چالش‌ها خواهید بود.

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

گزینه‌های شخصی‌سازی و صفحه جدید مدیریت ترکیب

یکی از اصلی‌ترین تغییرات آلتیمیت تیم امسال نسبت به سال پیش، دگرگون شدن کامل صفحه مدیریت ترکیب است؛ دگرگونی که البته خیلی هم مثبت نبود و مخصوصا در اوایل آنقدر اعتراض نسبت به آن زیاد شد که EA در آپدیت دوم بازی تغییراتی در آن اعمال کرد. در سیستم جدید مدیریت ترکیب وقتی بازیکنی را انتخاب کنید یک سری گزینه‌ها مثل خارج کردن از ترکیب، فروش سریع، اعمال آیتم‌های مصرفی و مواردی از این دست دیده می‌شوند. همینطور وقتی یک پست خالی در ترکیب‌تان را انتخاب کنید، بازیکنان آن پست به ترتیب سطح نمایش داده می‌شوند و می‌توانید بازیکن دلخواه را به ترکیب اضافه کنید یا اگر هم بازیکن موردنظر شما به دلیل متفاوت بودن پستش در این صفحه دیده نمی‌شد، با زدن کلید مثلث/Y وارد حالت جستجوی پیشرفته شود و مواردی مثل لیگ، پست و حتی ترتیب نمایش داده شدن بازیکنان را انتخاب کنید. اما یکی دیگر از موارد جدیدی که در صفحه مدیریت تیم و ترکیب آن دیده می‌شود گزینه‌ای به اسم Customise است که با زدن R1/RB می‌توانید به آن برسید. در این قسمت یک سری از مواردی که قبلا هم در نسخه‌های پیشین قابل شخصی‌سازی بودند از قبیل لباس اول و دوم تیم شما، استادیوم، لوگو و توپ وجود دارند و موارد جدید هم به آن اضافه شده‌اند. یکی از موارد جدید گزینه‌ای به اسم Tifo است که در واقع به همان تصویر بزرگ نمایش داده‌شده در جایگاه تماشاگران در شروع بازی یا در صحنه‌های پس از گل مربوط می‌شود. تیفو‌های مختلفی در بازی وجود دارند که می‌توانید از طریق آبجکتیو‌ها آن‌ها را به‌دست بیاورید و در این قسمت از آن‌ها استفاده کنید. گزینه بعدی تم استادیوم است که در حین شروع بازی به شکل دایره‌ای در وسط زمین نمایش داده می‌شود و مورد آخر هم شادی پس از گل است که می‌توانید از بین گزینه‌های موجود آن را انتخاب کنید. 

نکته نهایی در مورد حالت جدید مدیریت ترکیب هم امکان دستیبانی سریع به ترنسفر مارکت از همین صفحه است که با زدن L1/LB می‌توان به آن دسترسی داشت و سریع‌تر بازیکنان مدنظر را خریداری کرد. 

بررسی بازی فیفا 20

نکات کلی برای بهبود تجربه بازی

یکی از مواردی که برای بازی کردن آلتیمیت تیم باید در نظر داشته باشید، این است که این بخش لزوما فقط به فوتبال بازی کردن و مهارت در خود بازی بستگی ندارد و برای موفقیت در آن، حتما باید گوشه چشمی هم به خرید و فروش بازیکن و کسب پول از این راه داشته باشید. چون پک‌هایی که از طریق تجربه حالت‌های مختلف مثل اسکواد بتل، دیویژن رایلوز و ویکند لیگ یا حتی با تکمیل کردن SBC‌ها به‌دست می‌آورید، کاملا وابسته به شانس هستند و در نتیجه ممکن است یک بار بازیکنی پک کنید که کل هزینه‌های لازم برای ارتقای تیم‌تان را کسب کنید یا برعکس پس از کلی تلاش باز هم نتوانید بازیکن خوبی از پک‌ها به‌دست بیاورید. در نتیجه باید حواس‌تان به خرید بازیکنان زمانی که ارزان هستند و بعد فروش آن‌ها در موقعیت مناسب باشد. مثلا بازیکنانی که کارت اینفرم می‌گیرند، تا زمانی که در پک‌ها موجود هستند قیمت به نسبت پایین‌تری نسبت به زمانی دارند که از پک‌ها خارج شده‌اند پس یک راه کسب درآمد خرید بازیکنان اینفرم نسبتا ارزان ولی خوب (چه از نظر ریتینگ کلی و چه از نظر قابل استفاده بودن در بازی) و فروختن آن‌ها پس از خارج شدن‌شان از پک و زمانی است که سود خوبی به‌تان می‌دهند. این روش در مورد کارت‌هایی که به مناسبت رویداد‌های مختلف کارت‌های ویژه می‌گیرند هم صدق می‌کند؛ مثلا هری مگوایر پیش از شروع رویداد Ones to Watch حدود ۱۰۰۰ کوین قیمت داشت اما پس از آغاز رویداد و خارج شدن کارت گلد معمولی این بازیکن از پک‌ها، قیمت وی به مرور افزایش یافت تا جایی که به حدود چهار هزار کوین هم رسید؛ پس اگر زمانی که قیمت وی هزار کوین بود مثلا ۲۰ عدد از کارت وی را خریداری می‌کردید، می‌توانستید چیزی حدود ۶۰ هزار کوین سود کنید. (بدون در نظر گرفتن مالیات ۵٪). نکته کلی در مورد خرید و فروش بازیکن با هدف سود این است که وقتی بازیکنی قیمت پایینی دارد اما از آن دست بازیکنانی است که احتمال می‌دهید به مرور زمان و با انتشار SBC‌های مختلف به کارت مهمی تبدیل شود، آن را بخرید و بعدا با بالا رفتن قیمت وی را بفروشید. 

امسال دیگر قرار نیست برای هیچ آیکونی SBC اختصاصی منتشر شود که بتوان با کامل کردن آن بازیکن را دریافت کرد

نکته مهم بعدی دیگر، در رابطه با SBC‌ها است. در طول بازی SBC‌های مختلفی در دسترس قرار خواهند گرفت که مخصوصا آن‌هایی که یک بازیکن خاص را می‌توان با تکمیل کردن‌شان به‌دست آورد مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند. اما در نظر داشته باشید که کارت‌های حاصل از این SBC‌ها، غیرقابل فروش هستند پس پیشنهاد من این است که فقط وقتی به سراغ تکمیل کردن آن‌ها بروید که مطمئن هستید آن بازیکن قرار است برای یک مدت طولانی در تیم‌تان حضور داشته باشد یا مثلا سطح کلی آن به نسبت هزینه‌ای که برایش صرف می‌کنید آنقدر بالا است که در آینده به دردتان خواهد خورد؛ به غیر از این دو حالت صرف هزینه برای بازیکنی غیرقابل فروش که کاربردی هم برای‌تان نخواهد داشت خیلی منطقی نیست. مورد دیگری هم که بازیکنان غیرقابل فروش دارند، محدود کردن شما برای ارتقای تیم در آینده هستند. برای مثال اگر تیم شما از بازیکنان قابل فروش تشکیل شود و فرضا از یک پک بازیکن بسیار سطح بالایی مثل مسی، رونالدو یا هر بازیکن دیگری به شکل غیرقابل فروش بگیرید، می‌توانید راحت‌تر بازیکنان فعلی را بفروشید و تیم جدیدی حول محور آن بازیکن بزرگی که پک کرده‌اید بسازید؛ ولی خب اگر تیم فعلی شما اکثرا از بازیکنان غیرقابل فروش تشکیل شده باشد محدودیت بیش‌تری خواهید داشت. پس پیشنهاد می‌کنم برای بازیکنان غیرقابل فروش سراغ گزینه‌هایی بروید که مطمئن هستید می‌توانند تاثیر زیادی روی قوی‌تر شدن تیم شما بگذارند. همچنین یک نکته دیگر در رابطه با بحث جمع کردن پول اینکه تا جایی که می‌توانید، از خرید پک با کوین خودداری کنید چرا که با این کار پولی را که می‌توانید از طریق آن اقدام به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری کنید، برای یک کار ریسکی خرج می‌کنید که ممکن است نتیجه‌اش هم پک کردن بازیکنی باشد که ارزش به مراتب بهتری از پولی که برای خرید پک خرج کرده‌اید دارد. 

پیش نمایش فیفا 20

در سال‌های گذشته، الکترونیک آرتز آیکون‌ها را در قالب SBC در بازی در دسترس قرار می‌دادند و با تکمیل کردن موارد موردنیاز آن SBC می‌توانستید آیکون مدنظر را دریافت کنید. اما امسال اعلام شده که قرار نیست برای آیکون‌ها شاهد SBC اختصاصی باشیم و به جای آن، مکانیک جدیدی به اسم Icon Swap هستیم که سیستمی شبیه Swap Deals از سال‌های گذشته خواهد داشت. اولین دسته از Icon Swap‌ها از تاریخ ۱۹ مهر آغاز خواهند شد و در طول مدت در دسترس بودن این امکان، بازیکنان باید با انجام کار‌های مختلف توکن‌های لازم را جمع‌آوری کنند و سپس با صرف آن توکن‌ها آیکون دلخواه را به‌دست بیاورند. هنوز مشخص نیست که آیا همه آیکون‌های موجود در این گروه یک میزان توکن لازم خواهند داشت یا اینکه آیا فقط می‌توان یک مورد از آن‌ها را به‌دست آورد یا خیر و برای اطلاع از این موارد باید منتظر انتشار گروه اول باشیم. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا با وجود آیکون سواپ‌ها بازهم شاهد سواپ دیل‌ها به سبک قبل هم خواهیم بود یا خیر؛ سواپ دیل‌هایی که از طریق آن‌ها می‌شد پک‌های مختلف یا بازیکنان را به‌دست آورد. 

نکته نهایی در رابطه با بخش آلتیمیت تیم هم اینکه متاسفانه به دلیل اصطلاحا متا بودن گروهی خاص از بازیکنان، همواره چه امسال و چه در سال‌های گذشته برای اینکه بتوان در بازی و مخصوصا بخش‌های رقابتی آن نتیجه گرفت، بهتر است سراغ استفاده از چنین بازیکنانی بروید. برای مثال در مقطع فعلی از بازی، بازیکنان سرعتی کاربرد زیادی در بازی دارند و به همین دلیل بهتر است فرضا در خط دفاع به جای استفاده از مدافعینی که قیمت بالا به دلیل سطح کلی بالا دارند ولی سرعت آن‌ها پایین است، سراغ مدافعینی بروید که سرعت بهتری دارند و در بقیه زمینه‌ها هم شرایط‌شان معقول است. در ادامه می‌توانید پنج تیم پیشنهادی از پنج لیگ اصلی را مشاهده کنید که البته لزوما تیم‌هایی برای بودجه خیلی کمِ نهایتا ۵۰ هزار سکه و مناسب برای آغاز بازی هستند و به مرور زمان قطعا باید به سراغ تیم‌های بهتری بروید:

لیگ انگلیس:

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

سری آ ایتالیا:

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

لیگ فرانسه:

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

بوندسلیگا:

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

لالیگا:

آموزش آلتیمیت تیم فیفا 20

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده