نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵

شرکت ولو بهبودهای بیشتری در سیستم Matchmaking بازی Dota 2 ایجاد می‌کند

شرکت ولو در نظر دارد تا سیستم Matchmaking بازی Dota 2 را با به‌روزرسانی‌های بیشتر بهبود بخشد و از این طریق تجربه‌ی بهتری را برای بازیکنان به ارمغان آورد.

حتی پس از تمام کارهایی که ولو در طول چند ماه گذشته برای اصلاح سیستم Matchmaking بازی Dota 2 انجام داد، این شرکت کماکان به‌دنبال یافتن روش‌هایی برای بهبود این سیستم بر اساس بازخورد بازیکنان است. با توجه به جریان داشتن فصل تازه بخش Ranked، این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که متوجه مشکلاتی در سیستم فعلی حریف‌یابی شده‌اند. شرکت Valve نیز اظهار داشته است که هر آنچه مشغول کار روی آن هستند، در اواخر همین هفته آماده‌ی عرضه خواهد بود. این کمپانی با انتشار توییتی در این‌باره گفت:

ما در حال کار روی چندین راه‌حل برای بهبود کیفیت سیستم Matchmaking هستیم و انتظار داریم که در اواخر هفته‌ی جاری در دسترس قرار گیرند.

از میان مشکلات اصلی سیستم حریف‌یابی فعلی می‌توان به مواردی از قبیل «اجبار یک گروه ناقص از بازیکنان به بازی در برابر یک گروه پنج نفره» اشاره کرد که منجر به بازی‌های یک‌طرفه می‌شود. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که تغییرات شرکت ولو روی سیستم گزارشِ بازیکنان خاطی متمرکز خواهد بود؛ زیرا این سیستم در به‌روزرسانی‌های اخیر در مرکز توجه بوده است و هنوز به کار بیشتری نیاز دارد. در کنار بَن بازیکنان به‌خاطر Behavior Score یا امتیاز رفتاری ضعیف و انتظار طولانی بازیکنان دارای MMR بالا برای شروع بازی، مشکل شایع دیگر این است که بازیکنان بدون هیچ پیامدی قادر به گزارش هر بازیکنی هستند. حتی اگر در یک بازی عملکرد مناسبی داشته باشید و در نهایت بازی را با یک اشتباه کوچک ببازید، بازیکنان تیم‌تان که گمان می‌کنند ضعیف بازی کردید، بدون هیج دلیلی می‌توانند آزادانه شما را گزارش کنند. این موضوع در واقع سیستم Commend به‌ازای پیروزی را به بازی Dota 2 آورده است که باخت در این سیستم، گزارش‌های دسته جمعی و بدون پایه‌واساس بازیکنان را به‌دنبال دارد.

متداول‌ترین گزارش‌های بازیکنان «عدم بازی در لاین انتخابی» و «Feedهای عمدی» است که در بسیاری از موارد هیچ‌کدام از آن‌ها صحت ندارد. این مسئله به‌نوبه‌ی خود روی امتیاز رفتاری بازیکنان تاثیر منفی می‌گذارد و اگر گزارش‌ها به‌اندازه‌ی کافی افزایش یابد، بازی‌های Low Priority را برای بازیکنان به‌دنبال خواهد داشت. این احتمالاً به‌معنای راه‌یابی گزینه‌های تازه به این سیستم است که با توجه به موقعیت، منجربه گزارش‌های متفاوتی خواهد شد. درحال‌حاضر یک سیستم به‌منظور شناسایی مواردی از قبیل فیدهای آگاهانه و بازیکنانی که با کارهایشان باعث باخت تیم می‌شوند، وجود دارد اما اکنون ممکن است این سیستم به‌گونه‌ای تکامل یابد که امکان گزارش دادن به‌خصوصی را پس از پایان بازی‌ها فراهم کند. این کار احتمالاً به آسیبی که بازیکنان با گزارش‌های دسته جمعی به امتیاز رفتاری دیگران وارد می‌کنند، پایان دهد. همچنین این مورد باعث می‌شود که بازیکنان پیش از گزارش دیگران کمی بیشتر فکر کنند و شاهد گزارش بازیکنان از روی عصبانیتِ پس از باخت نباشیم.

این تقریباً بالاترین میزان ارتباطی بوده که شرکت ولو و سازندگان Dota 2 در یک دوره زمانی طولانی با جامعه‌ی طرفداران داشته است که نشانه‌ی بسیار خوبی برای سلامت بازی به‌ویژه در بخش رقابتی به‌حساب می‌آید. توسعه‌دهندگان دائماً از طریق انجمن‌های ردیت با بازیکنان گفتگو و آن‌ها از آنچه مشغول کار روی آن هستند و البته تغییرات بعدی آگاه می‌کنند. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده