نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

بازی Trine 4 روی ایکس باکس وان ایکس بهینه می‌شود

بازی Trine 4 برای کنسول‌ ایکس‌باکس وان ایکس بهینه‌سازی می‌شود اما نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو در زمان انتشار تفاوتی با نسخه‌ی معمولی نخواهد کرد.

پشتیبانی و بهبود بازی‌ها روی کنسول‌های بین نسلی پلی‌ استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس، یکی از مسائلی است که از سازندگان تقریبا هر بازی بزرگ و کوچکی پرسیده می‌شود. حال در طی مصاحبه‌ای جدید،‌ سازندگان بازی مورد انتظار Trine 4: The Nightmare Prince به این سؤال پاسخ داده‌اند.

طبق آخرین اخبار بازی، اعضای استودیوی Frozenbyte به چندین سوال راجع به بازی جدید خود پاسخ داده‌اند که در آن به بهینه‌سازی بازی برای کنسول Xbox One X اشاره شده است. کای تووینن، مدیر بخش بازاریابی استودیو در جواب این پرسش که آیا بازی برای کنسول‌های بین نسلی بهینه خواهد شد یا خیر اینگونه پاسخ می‌دهد:‌

رزولوشن در کنسول Xbox One X متغیر است. بااین‌حال، بسیار از ایکس‌باکس معمولی بالاتر خواهد بود اما لزوما همیشه 4K نیست. در نسخه‌ی معمولی نیز بازی با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. 

او همچنین اعلام کرد که بازی بسیار از لحاظ ظاهری زیبا ظاهر خواهد شد و اینگونه ادامه داد که کنسول PS4 Pro از چنین پشتیبانی حداقل در زمان انتشار بازی بهره نخواهد برد. بااین‌حال، نرخ فریم بازی روی پلی‌استیشن نیز همان ۶۰ فریم است اما رزولوشن فراتر از ۱۰۸۰ نمی‌رود.

نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، مانند پلی‌استیشن معمولی اجرا می‌شود. متاسفانه ما شانس این را نداشتیم که روی بهینه‌سازی بازی برای کنسول قوی‌تر خانواده‌ی پلی‌استیشن کار کنیم؛ اما قرار است تا از بازی Trine 4 پس از عرضه نیز پشتیبانی کنیم. ما نگاهی دیگر به پلی‌استیشن 4 پرو بلافاصله پس از عرضه‌ی بازی خواهیم انداخت.

حال که تکلیف کنسول‌های میان نسلی معلوم شد، نوبت به نسخه‌های پایه‌ی این کنسول‌ها می‌رسد و تووینن بیان می‌کند که بازی روی هر دو کنسول با رزولوشن 1080P و نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود اما این رزولوشن ثابت نیست و ممکن است تا باتوجه‌به شرایط افت داشته باشد.

بازی در هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. رزولوشن اجرایی بازی حالتی پویا دارد و برخی از اوقات ممکن است تا در صحنه‌های اکشن سنگین یا لحظاتی که جزییات بسیار زیادی همزمان در آن جریان دارد، کمی به پایین‌تر از عدد گفته شده، کاهش پیدا کند. این کار به‌دلیل حفظ فریم ریت ۶۰ صورت گرفته است.

بازی Trine 4: The Nightmare Prince در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) برای کنسول‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.

شما می‌توانید نظرات خود را راجع به بازی Trine 4 با ما در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده