نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

محمدحسین مهدویان از آینده فیلمسازی خود می‌گوید

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم ماجرای نیمروز در مصاحبه اعلام کرد باتوجه‌به شرایط موجود فعلا قصد ساخت فیلم سیاسی یا ادامه‌ای برای «ماجرای نیمروز» را ندارد.

محمدحسین مهدویان به‌نوعی یکی از کارگردانان تازه‌کار سینمای ایران محسوب می‌شود. وی اخیرا فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» را به‌عنوان چهارمین فیلم کارنامه‌اش ساخته است. این فیلم ایرانی که اکنون در حال اکران است. مهدویان قرار است فیلم جدید خود را با نام «درخت گردو» با بازی مهران مدیری و پیمان معادی جلوی دوربین ببرد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ محمدحسین مهدویان اخیرا در مصاحبه‌ای درباره آینده فیلمسازی خود صحبت کرده است. کارگردان «ماجرای نیمروز: رد خون» می‌گوید به‌دلیل شرایط موجود و نگاه افراد به فیلم‌ها، قصد ساخت فیلم سیاسی و ادامه‌ای برای «ماجرای نیمروز» را ندارد. وی معتقد است ادامه «ماجرای نیمروز» مجوز ساخت نخواهد گرفت. مهدویان همچنین از سختی‌های تولید «ماجرای نیمروز: رد خون» گفته است. مهدویان در پاسخ به امکان ساختن ادامه «ماجرای نیمروز» گفت:

فعلا که چنین تصوری ندارم، مهم ترین دلیلش این است که دیگر علاقه‌ای ندارم که راجع به موضوعات سیاسی فیلم بسازم، به خاطر اینکه به‌عنوان یک فیلم به آن توجه نمی‌شود و مدام آدم‌هایی که آن را می‌بینند، در فضای سیاست زده جامعه ایران مشغول نیت‌خوانی و کشف یک رمز عجیب و غریب از دلایل ساخت فیلم و نیات فیلم‌سازان هستند. به این فکر نمی‌کنند که این هم یک فیلم است و شاید کسی دوست داشته باشد فیلمی با موضوع جاسوسی یا سیاسی بسازد، خب باید چه کاری انجام بدهد؟ به هر حال این هم یک مدل فیلمسازی است که می‌شود به سینما رفت و آن را تماشا کرد، به اندازه یک فیلم از آن لذت برد یا نبرد و بیرون آمد، رفتار عجیب و غریب یا کنشی سیاسی با انگیزه‌ای خاص نیست و فقط یک فیلم است و تا وقتی که این فضا وجود دارد، ترجیح می‌دهم اصلا فیلم سیاسی نسازم.

ماجرای نیمروز رد خون

مهدویان ادامه داد:

طبیعتا «ماجرای نیمروز» بدون رویکرد سیاسی هویت خودش را از دست می‌دهد، زیرا این فیلم اصولا یک فیلم سیاسی است. مضاف بر اینکه برای ساختن «رد خون» به قدری دردسرها زیاد بود و اذیت شدم که مطمئن هستم اگر بخواهد «ماجرای نیمروز» ادامه داشته باشد و بخواهم در مقاطع بعدی راجع به این موضوع فیلم بسازم، اصلا مجوز نخواهد گرفت. درگیری من با کسانی که باید به من اجازه بدهند این فیلم را بسازم به‌حدی خواهد رسید که مانند «ماجرای نیم روز ۲» مخفی نخواهد ماند، عیان خواهد شد و باعث دردسر می‌شود.

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم‌های «ایستاده در غبار» و «لاتاری» گفت:

وقتی «ماجرای نیم‌روز؛ ردخون» را ساختم در این سال‌ها مدام ناچار بودم با آدم‌هایی معاشرت کنم که خیلی هم نشینی با آن‌ها برایم جذاب نبود. به خاطر فیلمی که خودم دوست دارم بسازم، گاهی ناچار بودم برای اینکه آن‌ها را قانع و متقاعد کنم با آن‌ها هم صحبت و هم کلام شوم، این موضوعات برایم جذاب نیست و حوصله آن را ندارم، پس ادامه نخواهم داد.

شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های محمدحسین مهدویان چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده