نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

تقدیر هیئت داوران جشنواره زوریخ از فیلم متری شیش و نیم

فیلم سینمایی متری شیش و نیم در جشنواره فیلم زوریخ حضور داشت و هیئت داوران جشنواره از این فیلم سینمایی تقدیر به عمل آورد.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی مدتی پیش در جشنواره فیلم زوریخ به نمایش درآمد. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ هیئت داوران جشنواره زوریخ از این فیلم ایرانی تقدیر به عمل آورده است. پانزدهمین جشنواره فیلم زوریخ میزبان فیلم‌های دیگری از کشورهای سوئد، استرالیا، برزیل، فرانسه، گواتمالا، مکزیک، انگلیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین و آمریکا بود. فیلم‌های حاضر در این جشنواره برای جایزه چشم طلایی رقابت کرده‌اند. «متری شیش و نیم» مدتی پیش نیز در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. شما در ادامه می‌توانید تریلری از فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» تماشا کنید.

دانلود از آپارات

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و پری‌ناز ایزدیار ساخته شده است. این فیلم ایرانی برای اولین‌‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در همان جشنواره به‌عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم  انتخاب شد. «متری شیش و نیم» در نوروز ۹۸ روی پرده رفت و با فروشی بیش از ۲۸ میلیارد تومان به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شد. این فیلم سینمایی یکی از نامزدهای سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار نیز بود. مدتی پیش نسخه‌ای غیرقانونی از فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» منتشر شد و پس از آن سازندگان تصمیم به انتشار فیلم در شبکه نمایش خانگی گرفتند. سید جمال ساداتیان، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» اخیرا در مصاحبه‌ای مدعی شده است که شک ندارد نسخه غیرقانونی «متری شیش و نیم» به واسطه وزارت ارشاد منتشر شده است. شما همچنین می‌توانید نقد فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» را در زومجی مطالعه کنید.

شما کاربران زومجی درباره فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده