// یکشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰

نسخه بعدی بازی Assassin's Creed روی ارائه داستان معنی‌دار تمرکز خواهد کرد

ایوس گیلموت در جریان مصاحبه‌ای، در مورد داستان نسخه بعدی Assassin's Creed توضیحاتی را ارائه کرده است.

وقتی صحبت از بازی‌های داستان محور در صنعت بازی‌های ویدیویی می‌شود، بازی‌هایی را می‌بینیم که هرکدام به‌نحوی داستان خود را روایت می‌کنند. برای مثال در سری Dark Souls کاربران برای فهمیدن داستان باید به اسطوره‌شناسی بازی مراجعه کنند و با پیدا کردن آیتم‌ها یا کشتن باس‌ها، داستان بازی را همانند قطعات پازل درکنار یکدیگر قرار دهند. در آن سوی میدان بازی Inside قرار دارد که داستانی مفهومی و تاریک را در دل جهان خود قرار داده است. درکنار این دو بازی نحوه روایت داستان در بازی The Witcher 3: Wild Hunt را قرار دهید که یک تجربه کامل و سرگرم کننده را به‌واسطه داستان و مأموریت‌های فرعی و اصلی خود در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دراین‌میان بعضی از بازی‌های ویدیویی هم یک تجربه‌ی ماجراجویی و سینمایی بسیار خوب را ارائه می‌دهند که از میان آن‌ها می‌توان به The Last of Us اشاره کرد.

در نسخه بعدی بازی Assassin's Creed شاهد ادغام تجربیات نسخه یونیتی با آدیسی هستیم

نکته‌ی این صحبت‌ها، این است که در ارائه داستان روش خاص و از پیش تعیین شده‌ای وجود ندارد؛ هر سازنده به‌واسطه ساختار بازی خود می‌تواند داستانی درگیر کننده و معنی‌دار را روایت کند. دراین‌میان می‌توان مجموعه Assassin's Creed را هم جزو آثاری دانست که با تمام مشکلات داستانی خود در بازه‌ای از زمان، همچنان در دسته بازی‌های داستان محور قرار گرفته است. در Assassin's Creed Odyssey شاهد داستانی ریشه‌دار و سرگرم کننده بودیم. برای مثال در نسخه آدیسی قهرمان داستان باید خانواده خود را یکبار دیگر دور هم جمع می‌کرد و اعضای یک فرقه افراطی را هم از بین می‌برد. از طرفی باید پدر واقعی و هدف اصلی خود را هم به‌عنوان یک اسسینز پیدا می‌کرد. یوبیسافت (Ubisoft) درکنار این مورد از جهانی استفاده کرده بود که پر از محتویات مختلف بود؛ از مأموریت‌های فرعی کوچک گرفته تا راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و شکار هیولاها که هرکدام از آن‌ها لحظات متفاوتی را به‌وجود می‌آوردند. بعضی از منتقدان بر این عقیده‌ بودند که یوبی سافت ازاین‌طریق تنها بازی خود را شلوغ کرده است، اما ساختار اسسینز کرید آدیسی به‌گونه‌ای بود که باید محتویات متعددی در بازی قرار داده می‌شد؛ زیرا با یک بازی نقش آفرینی روبه‌رو بودیم. 

Assassin

بااین‌حال به‌نظر می‌رسد یوبیسافت قصد دارد برای نسخه بعدی بازی که در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، تجربه‌‌ای کوتاه‌تر اما معنی‌دارتر و درگیرکننده را در اختیار مخاطب قرار دهد. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، ایوس گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت، در گفت‌وگوی اخیر خود در مورد داستان و ساختار نسخه بعدی اسسینز کرید سخن گفته است. در این مصاحبه از او در مورد داستان پرسیده شد. ایوس گیلموت دراین‌باره می‌گوید:

هدف ما این است که اسسینزی را خلق کنیم که نسخه Unity را در دل Odyssey قرار می‌دهد. می‌توانید یک داستان ۱۵ ساعته را تجربه کنید و درکنار آن داستان‌های دیگری هم برای روایت شدن قرار داده شده‌ است. در جهانی زندگی می‌کنید که می‌توانید هدفی را دنبال کنید که دوست دارید. تجربه‌ای مشابه یونیتی را کسب خواهید کرد. 

گیلموت در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که مدت زمان بازی تقریبا ۶۰ ساعت خواهد بود و بازیکنان با گشت‌وگذار در محیط بازی و انجام کارهای مختلف، پاداش‌های ارزشمند و بهتری را نسبت‌به نسخه‌های پیشین کسب خواهند کرد. از دید یک مخاطب و گیمر، عاقلانه است که یوبی سافت به سمت بازی آدیسی برود؛ زیرا این بازی درکنار ارائه یک داستان خوب، محتویات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌داد تا بتواند XP و سطح خود را بالاتر ببرد و سرگرم شود. به‌عبارتی ساختار بازی به‌گونه‌ای بود که برای انجام مأموریت‌های اصلی، باید سطح خود را افزایش می‌دادید تا بتوانید مأموریت‌ها را پشت سر بگذارید. ازطرفی مورد دیگری که باعث می‌شود یوبیسافت همچنان سمت ارائه یک بازی نقش‌آفرینی باقی بماند، سود و فروش بیشتر نسبت‌به نسخه‌های پیشین است. به‌عبارتی ساختار نقش‌آفرینی بازی باعث شده تا اسسینز کرید فروش و موفقیت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

Assassin

همچنین یوبیسافت اعلام کرده است که در نسخه بعدی شاهد ادغام تجربیات نسخه یونیتی با آدیسی هستیم؛ ازاین‌رو یک بازی ترکیبی را مشاهده خواهیم کرد. سؤالی که این وسط به‌وجود می‌آید این است که آیا وجود مراحل فرعی و فعالیت‌های متعدد باعث می‌شود یک داستان خوب را شاهد باشیم؟ به‌شخصه معتقدم که یوبیسافت باید بیش‌ازپیش روی داستان و روایت‌داستانی نسخه بعدی اسسینز کرید تمرکز داشته باشد. اگر قرار است از المان‌های یونیتی، مخصوصا در بخش داستانی استفاده شود، بهتر است مشکلات گذشته رفع شوند. به‌عبارتی اگر به دو نسخه یونیتی و سیندیکیت نگاه کنیم، می‌بینیم که سیندیکیت چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ مأموریت‌های فرعی، تجربه‌ی بهتری را در اختیار مخاطب قرار می‌داد. 

همچنین تیم سازنده برای اینکه بتواند ترکیب مناسبی میان یونیتی و آدیسی به‌وجود بیاورد، باید از مأموریت‌های جانبی کمتری استفاده کند. داستان آدیسی و جهان آن به‌تنهایی پتانسیل این را داشت که محتویات زیادی را در خود جای دهد، اما زمانی‌که به‌سراغ یک ساختار داستانی ۱۵ ساعته برویم، مأموریت‌های فرعی و فعالیت‌های متعدد می‌تواند تجربه‌ی کاربر را خدشه دار کند. ایوس گیلموت اگر می‌خواهد کاربران را درگیر کند، باید داستان احساسی‌تر و معنی‌دارتری را به‌تصویر بکشد. صرفا اینکه بگوییم بازی ترکیبی از دو نسخه متفاوت است و در جریان ۶۰ ساعت هم می‌توان جهان بازی را تکمیل کرد، یک تجربه مثبت را رقم نخواهد زد. بااین‌حال باید منتظر ماند و دید یوبیسافت چه داستانی را در نسخه بعدی Assassin's Creed روایت می‌کند. شایعاتی وجود دارد از اینکه نسخه بعدی در بازه زمانی وایکینگ‌ها روایت می‌شود. اگر این شایعه درست باشد، شاهد مأموریت‌های فرعی و محتویاتی خواهیم بود که به خدایان نورس مربوط می‌شود. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده