نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹

صداپیشگان Yakuza 7 از تجربه خود در این بازی می‌گویند

بازی Yakuza 7 سال آینده برای پلی استیشن 4 عرضه می‌شود و صداپیشگان آن در مورد بازی صحبت کرده‌اند.

حدود یک ماه قبل بود که بازی یاکوزا 7 (Yakuza 7) به‌طور رسمی معرفی شد و طرفداران این مجموعه‌ی جذاب منتظر تجربه‌ی نسخه‌ای متفاوت هستند که قرار است با المان‌هایی چون مبارزات نوبتی همراه باشد. این روزها کار روی تولید جدیدترین نسخه‌ی یاکوزا ادامه دارد و اکنون صداپیشگان شخصیت‌های مختلف بازی به بحث و گفتگو در مورد آن پرداخته‌اند.

استودیو Ryu Ga Gotoku که پیش از این هم در مورد بازی‌هایی چون Judgment به‌سراغ انتشار صحبت‌های صداپیشگان خود رفته بود، این‌بار هم به‌سراغ چنین کاری رفته است و در ادامه مروری داریم بر صحبت‌های این افراد.

Yakuza 7

کازوهیرو ناکایا، صداپیشه‌ی شخصیت اصلی یاکوزا 7 یعنی ایچیبان کاسوگا

کازوهیرو ناکایا در صحبت‌های خود به این قضیه اشاره می‌کند که به‌هیچ‌وجه امید نداشت که در جریان جلسات آزمایشی استخدام صداپیشه، او را برای ایفای نقش در بازی‌های یاکوزا انتخاب کنند. ولی سرانجام توشیهیرو ناگوشی (تهیه‌کننده و کارگردان بازی‌های یاکوزا) او را برای حضور در این مجموعه پذیرفت و این اتفاق باعث شد او از شدت خوشحالی به گریه بیفتد! ناکایا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به غافل‌گیر شدن خود از تغییرات بازی به‌سمت یک اثر نقش‌آفرینی صحبت می‌کند و از این می‌گوید که یاکوزا 7 قرار است کارهای کاملاً جدیدی با این مجموعه انجام دهد، آن هم به‌شکلی که کیفیت مجموعه را بالاتر از قبل خواهد برد.

او در ادامه از این می‌گوید که شخصیت ایچیبان را می‌توان فردی کاملاً متفاوت نسبت به کازوما کیریو (شخصیت اصلی بازی‌های قبلی) دانست. ایچیبان یک فرد بزرگ و افسانه‌ای محسوب نمی‌شود و سطحی بسیار پایین‌تر از کازوما دارد و داستان یاکوزا 7 هم روایت‌گر ماجراهای ایچیبان و چگونگی حرکت او از نقطه‌ی صفر به جایی است که همراهان زیادی به‌دست می‌آورد و خود را به جایگاه بالاتری می‌رساند. ناکایا در پایان صحبت‌های خود هم می‌گوید مخاطبان بعد از تجربه‌ی یاکوزا 7 حتماً عاشق ایچیبان خواهند شد.

Yakuza 7

شینیچی تسوتسومی، صداپیشه‌ی جو ساواشیرو

شینیچی تسوتسومی در ابتدای صحبت‌های خود از این می‌گوید که بعد از خواندن متن داستان یاکوزا 7 متوجه کیفیت بالای آن شده است؛ داستانی که هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هم لحظات مفرح و جذاب. طبق صحبت‌های تسوتسومی، او پیش از این بیشتر در نقش راوی به صداپیشگی پرداخته است و ایفای نقش به‌عنوان شخصیت یک بازی ویدیویی را تجربه‌ای جالب و متفاوت می‌داند؛ از جمله در لحظاتی که باید نسبت به ضرباتی که این شخصیت دریافت می‌کند و کوچکی و بزرگی آن‌ها، صداهای مختلفی از خود درآورد!

Yakuza 7

کیچی ناکای، صداپیشه‌ی ماسومی آراکاوا

کیچی ناکای گیمر نیست، ولی آشنایی کافی با مجموعه بازی‌های یاکوزا دارد و یکی از دلایل آن هم استفاده‌ی این مجموعه از صداپیشگان معروف است. ناکای که از انتخاب‌شدن به‌عنوان یکی از صداپیشگان یاکوزا 7 خوشحال است، شخصیت ماسومی آراکاوا را یکی از آن مردانی می‌داند که این روزها کمتر در ژاپن پیدا می‌شوند؛ فردی که در صدر خاندانش قرار گرفته و با شخصیت جالب خود، تجربه‌ی متفاوتی را برای صداگذاری در اختیار ناکای قرار داده است.

ناکای داستان بازی را فوق‌العاده و غیرقابل پیش‌بینی می‌داند و به نویسندگان آن پیشنهاد می‌کند که برای سریال‌های تلویزیونی هم داستان بنویسند. به گفته‌ی ناکای، علت خیانت آراکاوا به ایچیبان و خاندان توجو بخش اصلی داستان بازی را تشکیل می‌دهد و باید خودتان آن را تجربه کنید تا علت این ماجراها را متوجه شوید.

Yakuza 7

سومیره اوساکا، صداپیشه‌ی سایکو ماکودا

سومیره اوساکا از قدیم یکی از علاقمندان بازی‌های یاکوزا بوده است؛ مخصوصاً نسخه‌ی یاکوزا 0. او از صداگذاری شخصیت سایکو و همراهی با او در طول بازی به‌شدت خوشحال است و بعد از خواندن متن بازی غافل‌گیر شده و از تغییر شخصیت اول آن هم تعجب کرده و به نظرش تماشای مسیر حرکت ایچیبان از درجات پایین به بخش‌های بالاتر واقعاً جالب است. همچنین اوساکا به‌عنوان یکی از ساکنان یوکوهاما، از شبیه‌سازی این شهر در یاکوزا 7 خوشحال است و از طریق همین بازی به نکات جدیدی در مورد شهر محل سکونت خود و بخش‌های تاریک آن دست پیدا کرده است.

ایچیبان در یاکوزا 7 بعد از مرگ یکی از شخصیت‌های بازی با سایکو ملاقات می‌کند و به عقیده‌ی اوساکا، سخت‌ترین بخش کار صداگذاری این شخصیت به‌شکلی بوده است که حالتی خبیث به او بدهد؛ شخصیتی پیچیده که اگر او را به‌طور کامل نشناسید، فکر می‌کنید با فردی بدذات طرف هستید ولی او در کنار بخش‌های منفی خود و رفتاری که باعث تعجب بقیه‌ی شخصیت‌ها می‌شود، گاهی اوقات با لحظات احساسی نیز همراه است و حتی می‌توانیم شاهد گریه کردن او هم باشیم.

Yakuza 7

کن یاسودا، صداپیشه‌ی نامبا

هرچند کن یاسودا اهل تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی نیست، ولی به حد کافی از مجموعه‌ی یاکوزا شناخت دارد و به‌همین دلیل دعوت به صداپیشگی در این بازی را افتخار بزرگی برای خود می‌داند. یاسودا بعد از مطالعه‌ی داستان بازی، از عظمت آن تعجب کرده است و در عین حال صداپیشگی در یک بازی ویدیویی را هم تجربه‌ای کاملاً متفاوت نسبت به کارهای قبلی خود می‌داند؛ چرا که او پیش از این بیشتر به‌عنوان بازیگر ایفای نقش کرده است و برخلاف بازی در فیلم‌ها و سریال‌ها که بازیگران را کنار یکدیگر قرار می‌دهد، صداگذاری آثار ژاپنی معمولاً حالتی متفاوت دارد و افراد به‌صورت جداگانه به‌جای شخصیت‌های خود صحبت می‌کنند و ارتباطی با سایر صداپیشگان ندارند.

یاسودا در ادامه به صحبت در مورد شخصیت نامبا می‌پردازد و از اهمیت او به‌عنوان کسی می‌گوید که شانس مجددی به ایچیبان می‌دهد تا در مسیر فعلی خود قرار گیرد. داستان یاکوزا 7 هم تأکید زیادی روی روابط جالب بین این دو شخصیت دارد و هرچند نامبا فردی آرام، خون‌سرد و بی‌تفاوت به نظر می‌رسد، ولی دارای قلبی داغ و آتشین است.

Yakuza 7

آکیو اوتسوکا، صداپیشه‌ی کوییچی آداچی

آکیو اوتسوکا در ابتدا به بازی‌های قبلی این مجموعه و شخصیت جالب کازوما اشاره و از علاقه‌ی خود به عظمت بازی‌های یاکوزا و امکان تجربه‌ی بازی‌های فرعی در دل این مجموعه صحبت می‌کند و این موضوع که شما می‌توانید هر وقت که بخواهید دعوایی راه بیندازید. او شخصیت آداچی را از آن‌دسته افرادی می‌داند که بقیه‌ی مردم در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه می‌کنند و از آن‌ها کمک می‌خواهند، ولی در عین حال این شخصیت بدون ایراد هم نیست و مشکلاتی دارد. او همچنین به این قضیه اشاره می‌کند که آداچی در ابتدا قصد سوءاستفاده از ایچیبان را برای گرفتن انتقام خود داشته است، ولی کم‌کم رابطه‌ای متفاوت بین این دو شکل می‌گیرد و آن‌ها به دوستانی واقعی تبدیل می‌شوند.

اوتسوکا از تغییر حال و هوای بازی از اکشن به نقش‌آفرینی هم ابراز رضایت می‌کند و این موضوع را برای اثری که تأکید زیادی روی داستان دارد، مفید می‌داند؛ داستانی که قرار است با یاکوزا 7 از قبل هم عمیق‌تر شود و شاهد روابط جالبی بین شخصیت‌ها باشیم و تغییرات گیم‌پلی هم می‌تواند به این قضیه کمک کند.

بازی یاکوزا 7 که با نام یاکوزا: همچون یک اژدها (Yakuza: Like a Dragon) هم شناخته می‌شود، بعد از پشت‌سر گذاشتن دو سال از مراحل تولید خود با اسم رمز Shin Yakuza، برای عرضه در ژاپن توسط سگا در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۶ دی ۱۳۹۸) برای پلی استیشن 4 آماده می‌شود و نسخه‌های غربی آن هم بعدها منتشر خواهند شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده