نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

فیلم سینمایی قصر شیرین به جشنواره فیلم ونکوور راه پیدا کرد

فیلم سینمایی قصر شیرین به کارگردانی سیدرضا میرکریمی در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور حضور خواهد داشت.

فیلم سینمایی «قصر شیرین» جدیدترین ساخته سیدرضا میرکریمی محسوب می‌شود. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ فیلم سینمایی «قصر شیرین» در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور حضور خواهد داشت. این فیلم ایرانی در بخش پاناروما-سینمای معاصر جهان حضور خواهد داشت. «قصر شیرین» پیش از این در جشنواره‌های مختلف دیگری حضور داشه است. جشنواره‌هایی مانند شانگهای، آسیا-اقیانوسیه و شانگهای را دارد. فیلم سینمایی «قصر شیرین» در جشنواره‌های شانگهای و باتومی برنده جایزه نیز شده است.

نقد فیلم قصر شیرین

فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی با بازی حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری ساخته شده است. نویسنده‌های فیلم سینمایی «قصر شیرین» محسن قرایی و محمد داودی بوده‌اند. این فیلم ایرانی برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. حامد بهداد، بازیگر فیلم سینمایی «قصر شیرین» در فیلم‌هایی مانند «سد معبر» و «نارنجی پوش» بازی کرده است. شما می‌توانید مطلبی تحت‌عنوان بیوگرافی حامد بهداد را در زومجی مطالعه کنید. سیدرضا میرکریمی سابقه ساخت فیلم‌های «دختر» و «یه حبه قند» را دارد. نقد فیلم سینمایی «قصر شیرین» نیز در زومجی منتشر شده است. فرزاد برخورداری، منتقد زومجی در نقد فیلم «قصر شیرین» به قرار زیر نوشته است:

میرکریمی در بیشتر فیلم‌های خود مثل «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «یه حبه قند» به روابط بین افراد یک خانواده پرداخته است. «دختر»، فیلم قبلی میرکریمی هم در مورد رابطه میان پدر یک خانواده با دخترش بود و فیلم جدید او هم در ادامه این روند، رابطه میان پدر یک خانواده با فرزندانش را بررسی می‌کند. این نکته نشان می‌دهد که میرکریمی از آن دسته کارگردان‌هایی است که هدفمند فیلم می‌سازد. هدف او از فیلمسازی به تصویر کشیدن روابط افراد یک خانواده و ریشه‌یابی مشکل‌های زندگی آن‌ها است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده