نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

The Last of Us Part II حتی در پایین‌ترین درجه سختی هم اثری مهیج خواهد بود

بازی The Last of Us Part II امکانات زیادی برای دسترسی همه‌ی گیمرها با توانایی‌های مختلف در خود خواهد داشت.

این روزها به‌لطف انتشار تریلر و ویدیوهای گیم‌ پلی از بازی The Last of Us Part II، جدیدترین بازی استودیو ناتی داگ در مرکز توجهات قرار گرفته است و هر روز هم اطلاعات بیشتری از آن منتشر می‌شود. اکنون در جدیدترین اخبار بازی، جزییات بیشتری در مورد میزان سختی و چالش‌های آن منتشر شده و کارگردان بازی به صحبت در این زمینه پرداخته است.

افرادی که نسخه‌ی اول The Last of Us را تجربه کرده‌اند (بازی‌ای که این روزها دارندگان اکانت پلی‌استیشن پلاس می‌توانند آن را به‌طور رایگان دانلود کنند)، مطمئناً لحظات سخت و پُر از چالش این اثر را فراموش نمی‌کنند؛ بخش‌هایی که چه در مواجه‌شدن با دشمنان انسانی و چه موجودات زامبی‌مانند (کلیکرها) باعث بالا رفتن استرس مخاطب می‌شدند و به‌گفته‌ی کارگردان The Last of Us 2، این نسخه هم قرار است در این زمینه دنباله‌روی بازی قبلی باشد.

نیل دراکمن به‌تازگی گفتگویی با سایت اسپانیایی 3D Jeugos انجام داده و در بخشی از آن به این نکته اشاره کرده است که شاید خیلی‌ها تمایل داشته باشند به هر دلیلی The Last of Us 2 را روی آسان‌ترین درجه‌ی ممکن بازی کنند و بدون نیاز به مهارت‌های بالا از همراهی با الی در داستان این نسخه لذت ببرند، ولی بازی حتی در این حالت هم حس ترس و هیجان خود را از دست نخواهد داد.

دراکمن در ادامه به‌سراغ موضوع مهم دیگری می‌رود که عبارت است از گزینه‌های متعدد برای راحت‌تر کردن تجربه‌ی بازی برای تمام افراد (Accessibility Options). گزینه‌هایی که باعث می‌شوند همه‌ی بازیکن‌ها با وجود تفاوت‌های مهارتی خود بتوانند بیشترین لذت ممکن را از بازی ببرند و افرادی که دچار مشکلاتی در زمینه‌ی بینایی یا شنوایی هستند هم از آن بی‌بهره نمانند:

ما گزینه‌های خیلی زیادی در این زمینه داریم و می‌دانیم که تمام مخاطبان بازی از نظر مهارتی در یک سطح نیستند و از نظر قابلیت‌های دیداری و شنیداری هم تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، بنابراین بازی را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که همه از آن لذت ببرند.

هرچند هنوز اطلاعات کاملی در مورد این گزینه‌ها نداریم، ولی دراکمن باز هم تأکید می‌کند که حتی با وجود این موارد هم قرار نیست از میزان مهیج بودن ماجراهای الی کم شود. از طرف دیگر هم افرادی که مهارت‌های بیشتری دارند و ترجیح می‌دهند بیشتر با این اثر درگیر شوند، می‌توانند به‌سراغ درجات سختی بالاتر و غیرفعال کردن ویژگی‌هایی مثل قابلیت شنیداری (Listening Mode) بروند که سطح هیجان و استرس بازی را حتی از قبل هم بالاتر می‌برد.

بازی The Last of Us Part II به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار سونی برای پلی‌ استیشن 4، در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۰ (۲ اسفند ۱۳۹۸) منتشر خواهد شد و مدل پایه‌ی این کنسول هم پلتفرم هدف بازی محسوب می‌شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده