نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

با بروزرسانی 1.47 بازی Gran Turismo Sport پیست اسپا-فرانکورشان در دسترس قرار گرفت

با انتشار آپدیت 1.47 بازی مسابقه‌ ای GT Sport پیست معروف اسپا-فرانکورشان به این بازی اضافه شد. برای اطلاع از سایر جزییات این بروزرسانی با ادامه خبر همراه باشید.

جدیدترین بروزرسانی بازی مسابقه‌ای Gran Turismo Sport که احتمالا مورد انتظارترین آپدیت این بازی در طول عمر دو ساله‌اش هم بود، بالاخره منتشر شد. حالا و به لطف این بروزرسانی، پیست اسپا-فرانکورشان (Circuit de Spa-Francorchamps) که یکی از محبوب‌ترین مسیرهای مسابقه در بین طرفداران این مجموعه بود، به بازی اضافه شده است. این آپدیت که با شماره 1.47 نامگذاری شده، از همین امروز در دسترس است و دو نسخه از پیست اسپا را در اختیار بازیکن‌ها می‌گذارد: یکی حالت معمولی و دیگری در حالت خیس که در آن می‌توانند از همان شروع بازی، مسابقه را در جاده‌ای بارانی و خیس آغاز کنند.

آپدیت بازی GT Sport

با وجود اینکه پیست بلژیکی اسپا در هر دو بازی GT5 و GT6 وجود داشت، اما تا همین اواخر، هیچکس فکر نمی‌کرد که این مسیر به GT Sport نیز اضافه شود. ظاهرا بین صاحبان این پیست و استودیوی پولی فونی دیجیتال اختلاف نظرهایی بر سر مبلغ حق امتیاز آن وجود داشت. اما حدود دو ماه پیش بود که این اختلافات کنار گذاشته شد و در رویداد زنده New York World Tour از پیست اسپا برای GT Sport به‌طور رسمی رونمایی شد. از آن زمان تاکنون، طرفداران این بازی منتظر ارائه این مسیر جدید بودند، اما استودیوی پولی‌فونی اعلام کرده بود که قصد دارد از کیفیت فنی این پیست در بازی مطمئن شود که بالاخره این اتفاق رخ داد و حالا اسپا-فرانکورشان برای مسابقه دادن گیمرها آماده است.

علاوه بر این پیست جدید، چهار اتومبیل هم به بازی اضافه شده‌اند که همگی برای اولین بار در مجموعه Gran Turismo دیده می‌شوند و یکی از آنها با پیست اسپا هم‌نام است.

مرسدس بنز 300 SEL AMG، یکی از مدل‌های لاکچری کمپانی بنز با حدود ۵ متر طول و ۱.۸ تن وزن، خودرویی است که کمتر کسی احتمال حضورش در این بازی و به عنوان یک ماشین مسابقه‌ای را می‌داد. اما با قدرت ۲۴۷ اسب بخار، این اتومبیل در مسیر مسابقه چیزی کم نمی‌گذارد. البته نسخه‌ای از این خودرو که در بازی شاهدش هستیم، یک موتور V8 با حجم ۶.۸ لیتر و ۴۲۲ اسب بخار دارد و به مراتب قدرتمندتر از نسخه معمولی است.

دیگر خودروی آلمانی اضافه شده به بازی، پورشه تایکان توربو اس است که البته در آن اثری از توربو دیده نمی‌شود؛ چون اساسا پورشه تایکان یک خودروی الکتریکی است. همان‌طور که از نام برند این اتومبیل انتظار می‌رود، این مدل از تایکان با قدرت ۷۵۰ اسب بخار، سریع‌ترین خودروی الکتریکی در پیست نوربورگ‌رینگ (معروف به جهنم سبز) است. طبق قراردادی که سازندگان این بازی با کمپانی پورشه امضا کرده‌اند، قرار است سه مدل از این برند به بازی اضافه شوند که پورشه تایکان توربو اس اولین مدل از آنها است.

سومین خودروی اضافه شده به بازی هم با پیست نوربورگ‌رینگ در ارتباط است؛ لامبورگینی اونتادور LP750-4 Superveloce که با نام مخفف SV هم شناخته می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۱۵ رکورد استثنایی ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه برای یک دور را در جهنم سبز به ثبت رسانده است. SV در واقع نسخه ارتقا یافته اونتادور ۲۰۱۱ است که قبلا هم در بازی وجود داشت، اما قدرت آن ۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و یک بال عقب از جنس فیبر کربن روی آن نصب شده است.

اما اگر به دنبال اتومبیلی هستید که کمی آرام‌تر باشد، چهارمین خودروی اضافه شده به بازی مخصوص شماست؛ دمیو که یک مدل هاچبک از برند مزدا است و در خارج از ژاپن با نام مزدا ۲ هم شناخته می‌شود. مزدا این مدل را در اواخر سال ۲۰۱۴ و به عنوان جایگزین مدل قدیمی‌تر که بر اساس فورد فیستا طراحی شده بود، در ژاپن معرفی کرد. این مدل از خودروی دمیو، از زبان طراحی جدید کمپانی مزدا به نام «کودو» (Kodo) استفاده می‌کند و تکنولوژی SkyActiv در آن به‌کار گرفته شده است.

نام کامل چهار خودروی جدید اضافه شده به GT Sport به قرار زیر است:

  • لامبورگینی اونتادور LP 750-4 Superveloce ’15 - N800
  • مزدا دمیو XD Touring ’15 - N100
  • مرسدس بنز 300 SEL 6.8 AMG ’71 - Gr.X
  • پورشه تایکان توربو S ’19 - Gr.X

طبق معمول چند دور مسابقه جدید هم برای بخش تک‌نفره GT League ارائه شده که در چهار مرحله مختلف پخش شده‌اند. دو دور به مرحله Beginner Group 4 Cup، دو دور به Amateur Real Circuit Tours، دو دور به Professional Nostalgic 1979 و یک دور به مرحله Endurance X2019 Series اضافه شده است.

علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم، آپدیت 1.47 جزییات دیگری را نیز به بازی اضافه می‌کند که برای اطلاع کامل از آنها می‌توانید به انجمن رسمی بازی مراجعه کنید. همچنین اگر مایل باشید می‌توانید تریلر مربوط به این آپدیت را نیز در ادامه مشاهده کنید که محتواهای اضافه شده به بازی را به طور خلاصه نشان می‌دهد.

دانلود از آپارات


منبع GT Planet
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده