نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

بهروز افخمی از دستمزد بازیگران سینمای ایران می‌گوید

بهروز افخمی اخیرا درباره مسائلی مانند دستمزد بازیگر در سینمای ایران و فیلم‌های سینمایی «فرزند صبح» و «سن پطرزبورگ» صحبت کرده است.

بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، بهروز افخمی، کارگردان ایرانی اخیرا با حضور در برنامه سلام صبح بخیر، درباره سینمای ایران صحبت‌هایی کرده است. او در صحبت‌های خود درباره دستمزد بازیگران ایرانی گفته است. افخمی از نوید محمدزاده و جواد عزتی به عنوان بازیگرانی خوب یاد کرده است. وی همچنین از فیلم سینمایی «فرزند صبح» و یکی از قوانین فیلم‌سازی خود صحبت کرده است. بهروز افخمی در ابتدا، از وضعیت دستمزد در سینمای ایران گفت:

بله همینطور است و همیشه استثنائاتی هم وجود دارد. یکی دو تا از بازیگران کسانی هستند که صاحب فیلم به حساب می‌آیند و حتی اگر فیلم را کارگردانی نکرده، تاثیر او در فیلم بیشتر از کارگردان است.

افخمی ادامه داد:

در قبل از انقلاب، فردین و بهروز وثوقی همین حالت را داشته‌اند. البته فردین خودش کارگردانی هم می‌کرده است. وثوقی هم تهیه کننده خلاق بود و به تمام کار موثر بود. چنین بازیگرانی در این اندازه حالا نداریم؛ اگر داشتیم اینکه دستمزدشان اندازه بودجه کل فیلم باشد می‌ارزید.

وی در ادامه از بازیگران حال حاضر سینمای ایران گفت:

بازیگران خوب داریم که دستمزدشان بالا و حقشان است دستمزد خوبی بگیرند. مثلا نوید محمدزاده خوب است. جواد عزتی نیز به اندازه نوید خوب است. او خیلی باهوش است و کارش ریزه کاری دارد و معلوم است چه کارگردان دقت کرده باشد چه نکرده باشد او کار خودش را خوب انجام می‌دهد.

نوید محمدزاده

افخمی پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل بالا بودن دستمزد پیمان قاسمخانی به عنوان فیلمنامه‌نویس و بازیگر و شلوغی برنامه‌های او و محسن تنابنده، ساخت «سن پطرزبورگ ۲» فعلا امکان‌پذیر نیست. وی در این باره نیز به قرار زیر گفت:

من اساسا یک قاعده برای خودم دارم و هیچ‌وقت حاضر نشدم فیلمی بسازم که دستمزد بازیگرش از دستمزد خودم بیشتر باشد. بازیگرانی که خود من باعث موفقیتشان شده‌ام در فیلمی دستمزدی پیشنهاد کرده‌اند که با دستمزد من برابر یا از آن بالاتر بوده و همان‌جا اخراج شده‌اند. کارگردانی که برای خودش شخصیت داشته باشد اینگونه است.

افخمی در ادامه از فیلم سینمایی «فرزند صبح» و استفاده از صدای فرهاد مهراد در آن گفت:

هیچ مشکلی به وجود نیامده است. خانم پوران گلفام، زن فرهاد فکر می‌کند صاحب حقوق معنوی آهنگ‌های فرهاد است؛ در حالی که اگر یک بار قانون مولف و مصنف را بخواند می‌فهمد حقوق معنوی قابل انتقال نیست. لازم نیست با قانون جدید اجازه‌ای از او گرفته شود.

بهروز افخمی درباره ساخت فیلم سینمایی «فرزند صبح» گفت:

من «فرزند صبح» را با پول خودم برای از بین بردن آن آبروریزی که نسخه قبلی به وجود آورده بود درست کردم. واقعیت این است که در فضای سینمای فعلی اصلا برایم اهمیت ندارد این فیلم را در یک نمایش عمومی وسیع شرکت بدهیم؛ فقط این برایم مهم است کسانی که نسخه قبلی فیلم را دیده بودند ببینند که این فیلم خوبی است.

شما کاربران زومجی چه نظری درباره صحبت‌های بهروز افخمی دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده