نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

گزارش فروش سینمای ایران؛ از صدرنشینی هزارتو تا استقبال از خانه پدری

در گزارش فروش این هفته از صدرنشینی فیلم سینمایی هزارتو در اولین هفته اکران و استقبال مخاطبان از فیلم دوباره توقیف شده خانه پدری گفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌ای که گذشت، اولین هفته کامل نمایش فیلم «هزارتو»، ساخته امیرحسین ترابی بود؛ فیلمی که شهاب حسینی، ساره بیات و پژمان جمشیدی را به عنوان بازیگر دارد. «هزارتو» در اولین هفته اکران ۸۴ سینما در اختیار داشت. این فیلم ایرانی که حکم بازگشت شهاب حسینی به پرد‌ه سینماهای ایران پس از «فروشنده» را دارد، در این هفته ۹۱۵ میلیون تومان فروخت. با این حساب فیلم سینمایی «هزارتو» صدرنشین این هفته تلقی می‌شود. رتبه دوم این هفته سینمای ایران در اختیار فیلم سینمایی «مسخره باز»، ساخته همایون غنی زاده است؛ فیلمی که در سومین هفته اکران خود ۹۱ سینما داشت و به فروش هفتگی ۴۶۸ میلیون تومان دست پیدا کرد. «مسخره باز» با بازی علی نصیریان، صابر ابر، هدیه تهرانی و بابک حمیدیان ساخته شده است. این فیلم ایرانی تاکنون ۲ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان فروخته است.

خانه پدری شهاب حسینی

رتبه سوم این هفته در اختیار فیلم تازه‌‌اکرانی است که دیگر روی پرده نیست. منظور فیلم سینمایی «خانه پدری»، ساخته کیانوش عیاری است. فیلمی که اخیرا پس از حدود ۹ سال توقیف، چند روزی روی پرده رفت و باز هم توقیف شد. این فیلم سینمایی به دلیل خشونت زیاد توقیف شده است. ایستادن «خانه پدری» در رتبه سوم پرفروش‌های هفته واجد نکات جالبی است. این فیلم ایرانی با نمایش در ۲۴ سینما ۴۵۲ میلیون تومان فروخت. نکته جالب این میزان فروش، این است که «خانه پدری» میان فیلم‌های اول تا هشتم جدول، کمترین تعداد سینما را در اختیار داشته است. نکته دیگری که جلب توجه می‌کند این است که این فیلم سینمایی کمتر از یک هفته روی پرده سینماهای کشور بود. از بازیگران «خانه پدری» می‌توان به مهدی هاشمی و شهاب حسینی اشاره کرد. چهارمین فیلم پرفروش این هفته، «ماجرای نیمروز ۲: رد خون»، ساخته محمدحسین مهدویان با بازی جواد عزتی، هادی حجازی‌فر و حسین مهری است. این فیلم سینمایی در پنجمین هفته اکران روی پرده ۱۷۶ سینما رفته است. ساخته جدید محمدحسین مهدویان در این هفته ۳۸۷ میلیون تومان فروخت و حالا به مجموع فروش ۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. پنجمین فیلم پرفروش این هفته «کلوپ همسران»، ساخته مهدی صباغ‌زاده است. این فیلم که تنها فیلم کمدی در میان پنج رتبه اول است، در ششمین هفته نمایش ۸۰ سینما در اختیار داشت. فیلم سینمایی «کلوپ همسران» در این هفته ۱۵۷ میلیون تومان فروخت. کلوپ همسران در مجموع ۲ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان فروخته است. در ادامه به رسم هفته‌های گذشته، ده فیلم پرفروش هفته را در جدولی آورده‌ایم.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهتعداد سینمافروش هفتگیمجموع فروش
۱هزارتو۱۸۴۹۱۵,۶۴۳,۰۰۰۹۱۵,۶۴۳,۰۰۰
۲مسخره باز۳۹۱۴۶۸,۹۷۱,۰۰۰۲,۱۵۱,۱۶۰,۰۰۰
۳خانه پدری۱۲۴۴۵۲,۵۹۸,۰۰۰۴۵۲,۵۹۸,۰۰۰
۴ماجرای نیمروز ۲: رد خون۵۱۷۶۳۸۷,۰۹۳,۰۰۰۴,۴۲۵,۶۹۷,۰۰۰
۵کلوپ همسران۶۸۹۱۵۷,۸۱۵,۰۰۰۲,۳۸۴,۲۲۸,۰۰۰
۶درخونگاه۴۱۰۹۱۰۷,۱۴۲,۰۰۰۱,۰۴۸,۰۹۲,۰۰۰
۷سال دوم دانشکده ۴۸۶۹۰,۵۱۴,۰۰۰۷۶۹,۷۳۶,۰۰۰
۸ایده اصلی۱۲۲۰۳۳,۸۰۷,۰۰۰۴,۰۷۳,۲۶۸,۰۰۰
۹مردی بدون سایه۶۳۷۲۸,۳۵۷,۰۰۰۱,۲۶۳,۴۶۸,۰۰۰
۱۰شاه کش۶۴۸۲۶,۹۰۸,۰۰۰۱,۰۰۹,۲۲۴,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده