نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

سونی احتمالا به‌دنبال مالکیت استودیوهای بازی سازی بیشتری است

سونی در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که پس از خرید استودیوی بازی‌سازی Insomniac Games احتمالا به دنبال خرید استودیوهای فرست پارتی بیشتری برود.

با نزدیک‌شدن به پایان عمر پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و شروع نسل نهم کنسول‌ها، این روزها سونی و مایکروسافت خود را برای رقابت و پیروزی در نسل بعدی آماده می‌کنند. در همین راستا، با علم به این موضوع که فاکتور مهم و تعیین‌کننده برای موفقیت یک کنسول، بازی‌های آن است، هر دو در تلاش هستند تا از این نظر کنسول‌های آینده خود را دست‌پر روانه بازار کنند. برای رسیدن به این هدف نیز مدتی است خرید استودیوهای بازی‌سازی جهت تولید آثار انحصاری و فرست پارتی (First Party) رایج شده است؛ به‌عنوان مثال مایکروسافت پیش از این با خرید استودیوهای مطرح بازی‌سازی‌ مثل نینجا تئوری، آبسیدین و دابل فاین و سونی نیز با خرید استودیوی اینسامنیاک گیمز (استودیویی که ساخت بازی‌هایی چون Spider Man و Ratchet and Clank را در کارنامه دارد) تولید محتوا برای نسل بعدی خود را شروع کرده‌اند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، سونی در گزارش مالی اخیر خود رسما اعلام کرد که احتمالا استودیوهای بازی‌سازی بیشتری به تیم پلی استیشن ملحق می‌شوند. درحال حاضر چهارده استودیو بازی‌سازی متعلق به برند پلی استیشن در سراسر جهان وجود دارند. در همین رابطه هیروکی توتوکی، مدیر اجرایی و مالی پلی استیشن، احتمال خرید استودیوهای بازی‌سازی بیشتری توسط سونی را افزایش داد:

ما به قدرت سونی برای تولید آثار فرست پارتی و IPهای جدید آگاه هستیم و همچنان هم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این رابطه جهت افزایش تولید محتوای اختصاصی را نیز دنبال می‌کنیم.

تا امروز هنوز اطلاعات رسمی درمورد استودیوی خاصی از طرف سونی به‌گوش نمی‌رسد، اما شایعات حول استودیو‌های سوپرمسیو گیمز، Ready at Dawn و Giant Sparrow بیش از بقیه شدت گرفته است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمال باخبر شده‌اید که سونی در گزارش مالی خود نیز خبر فروش ۱۰۲ میلیونی پلی استیشن 4 را اعلام کرد؛ که بر این اساس این کنسول توانست با پشت سر گذاشتن پلی استیشن 1 و نینتندو Wii، بعد از پلی استیشن 2 در جایگاه دوم پرفروش‌ترین کنسول‌های ساخته شده قرار گیرد.

باتوجه به اینکه کم‌کم عرضه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت شروع خواهد شد، به‌نظر شما این سیاست‌های جدید سونی و مایکروسافت جهت خرید استودیوهای بازی‌سازی که منجربه تولید آثار انحصاری بیشتر می‌شود، می‌تواند مفید واقع شده و صنعت بازی‌های ویدیویی را به گامی روبه‌جلو هدایت کند یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده