// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

نگاهی کوتاه به مراحل ساخت جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم Alita: Battle Angel

فیلم اکشن و اقتباسی Alita: Battle Angel از برخی جهات دستاوردهایی مهم در طراحی CGIهای سینمایی داشت. دستاوردهایی که زومجی با ارائه‌ی ویدیویی زیرنویس‌شده از پشت صحنه‌ی ساخت اثر، شما را نسبتا با آن‌ها آشنا می‌کند.

فارغ از هر نظری که درباره‌ی ارزش سینمایی، میزان سرگرم‌کنندگی و در کل عیار فیلم Alita: Battle Angel داشته باشیم، نمی‌توانیم تحسین‌برانگیز بودن جلوه‌های بصری اثر مورد بحث را که حجم قابل توجهی از آن‌ها حاصل طراحی دقیق CGIهای پرجزئیات و به‌شدت باورپذیر بودند، انکار کنیم. تازه‌ترین ساخته‌ی بلند رابرت رودریگز که در گیشه به سختی توانست هزینه‌ی هنگفت تولید خود را به جیب تهیه‌کننده‌ها بازگرداند، از نسخه‌ی پیشرفته‌تر برخی تکنولوژی‌های استفاده‌شده برای آفرینش فیلم Avatar (آواتار) بهره می‌برد. تکنولوژی‌هایی که این بار به سازندگان اجازه‌ی ضبط کامل نقش‌آفرینی‌های بازیگر اصلی، ترکیب آن با مدل‌های کامپیوتری و انیمیشن‌ها و رسیدن به موجودی به اسم آلیتا را دادند. همان پروتاگونیستی را می‌گویم که هم همیشه حتی در ظاهر وجه تمایز خود با دیگر افراد حاضر درون جهان فیلم را به نمایش می‌گذاشت و هم در بسیاری سکانس‌ها درکنار یک انسان عادی می‌ایستاد و بدون اینکه مشکلی ایجاد شود یا مخاطب فاصله‌ای از اثر مورد بحث بگیرد، به تعامل با او می‌پرداخت.

Alita

احتمالا خودتان هم حدس زده‌اید که به ثمر نشستن چنین پروژه‌ی خاص و عظیمی نیاز به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه و انجام کارهای عجیب‌وغریب توسط افراد گوناگون تیم ساخت محصول سینمایی مورد بحث داشته است. حالا هم زومجی می‌خواهد با دعوت کردن شما به تماشای یک ویدیوی کوتاه، جذب‌کننده و دارای زیرنویس فارسی اختصاصی که بخش‌هایی از پشت صحنه‌ی خلق «آلیتا: فرشته جنگ» را نشان‌مان می‌دهد، شانس آشنایی بهتر با مراحل خلقت یک کاراکتر انسانی/غیرانسانی یا واقعی/دیجیتالی را تقدیم‌تان کند. ویدیویی که طی ثانیه‌هایش رزا سلزار یا همان بازیگر نقش آلیتا در فیلم، جیمز کامرون یعنی یکی از نویسنده‌ها و تهیه‌کنندگان آن، جان لاندو یکی از تهیه‌کننده‌های اثر مورد بحث، مایک کازنز سرپرست تیم انیمیشن، جو لتری سرپرست دوم تیم جلوه‌های ویژه، اریک سِیندِن سرپرست تیم جلوه‌های ویژه، ریچارد بنام یعنی سرپرست تیم طراحی جلوه‌های ویژه در استودیوی فیلم‌سازی Lightstorm Entertainment و نیک اپستاین، ناظر تیم ساخت جلوه‌های ویژه‌ی Alita: Battle Angel هرکدام قسمت‌هایی از پروسه‌ی گفته‌شده را توضیح می‌دهند. تازه ماجرا از جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید همه‌ی آن‌ها تنها تعداد انگشت‌شماری از گروه‌های چند ده‌نفره‌ای هستند که با فعالیت جمعی طولانی‌مدت چنین شخصیتی را به زندگی می‌رسانند.

دانلود ویدیو از آپارات

راهنمایی: برای فعال کردن زیرنویس فارسی ویدیو از گزینه‌ی تنظیمات پخش‌کننده‌ی آپارات استفاده کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده