// چهار شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵

پلی استیشن 4 لقب دومین کنسول خانگی پر فروش را از آن خود کرد

سونی در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرده است که پلی استیشن 4 توانسته است به فروش ۱۰۲.۸ میلیون دستگاه دست پیدا کند.

آخرین آماری که از فروش پلی استیشن 4 منتشر شده بود، این بود که کنسول نسل هشتمی سونی توانسته است به فروش دقیق ۱۰۰ میلیون دستگاه دست پیدا کند. باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول های بازی و گزارش مالی سه‌ماه دوم سال جاری مالی سونی، اعلام کرده‌اند که در سه‌ماه اخیر، پلی‌استیشن 4 توانسته است ۲.۸ میلیون دستگاه فروش داشته باشد. ازاین‌رو فروش کلی این کنسول به ۱۰۲.۸ میلیون دستگاه رسیده است.

در میان کنسول‌های خانگی پر فروش، پلی استیشن 2 با فروش ۱۵۵ میلیون دستگاه در صدر قرار دارد و پس از آن پلی استیشن وان با فروش ۱۰۲.۵ میلیون دستگاه در رتبه دوم و نینتندو Wii با فروش ۱۰۱.۶ میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار داشت. با منتشر شدن آمار فروش PS4، مشخص شده اس که این کنسول توانسته است لقب دومین کنسول خانگی پرفروش را از آن خود کند. کنسول نسل هشتمی سونی توانسته است عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد، اما دیگر به انتهای نسل و فروش این کنسول رسیده‌ایم.

سونی اعلام کرده است که فروش پلی‌استیشن 4 نسبت‌به همین بازه زمانی در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است و سود حاصل از فروش کنسول هم ۲۸ درصد کاهش یافته است. سونی پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال مالی جاری، پلی‌استیشن 4 می‌تواند ۱۳.۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد، این در حالی است که در گذشته اعلام کرده بودند که این رقم ۱۵ میلیون دستگاه خواهد بود. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ 


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده