نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

مسابقات Midas Mode 2.0 بازی Dota 2 با پیروزی Vici Gaming در براکت آسیایی پایان یافت

تیم Vici Gaming در براکت چین/جنوب‌شرقی آسیا مسابقات Midas Mode 2.0 دوتا 2 به قهرمانی رسید تا پرونده‌ی این رویداد ویژه پس از ۹ روز رقابت تیم‌ها در سه براکت اروپا، امریکا و آسیا بسته شود.

پرونده‌ی براکت نهایی مسابقات Midas Mode 2.0 در حالی با پیروزی تیم Vici Gaming بر Fnatic در فینال بسته شد که تغییراتی را در نحوه‌ی برگزاری این دیدار شاهد بودیم. تیم وی‌چی گیمینگ قبل از شروع مذاکره برای تغییر فرمت برگزاری دیدار فینال، از اولین بازی خود مقابل فناتیک سربلند بیرون آمد. پس از آن جیک “SirActionSlacks” کانر گفت که تیم Vici Gaming با محدودیت‌های زمانی مربوط‌به مرحله‌ی مقدماتی اولین رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit که در تاریخ ۱۳ مهرماه (۵ اکتبر) برگزار می‌شود، روبه‌رو است. با اینکه دقیقاً مشخص نشد که مشکل چیست یا چرا این مشکل تحت تاثیر مسابقات مایدس مود قرار می‌گیرد، اما وی‌چی گیمینگ تمایل خود برای تغییر قالب برگزاری فینال بزرگ را پس از بازی نخست اعلام کرد.

Midas Mode 2.0

تیم وی‌چی گیمینگ نظر جیک کانر را درباره‌ی امکان تغییر قالب برگزاری دیدار فینال به Best-of-Three برای صرفه‌جویی در زمان جویا شد که او موافقت کرد و گفت با برگزارکنندگان رویداد در این‌باره صحبت می‌کند. پس از آن تیم خواهان دریافت ۳۵۰۰ مون‌باک، پول رایج تورنمنت و تغییر فرمت برگزاری به Captain’s Mode شد که مورد موافقت قرار نگرفت. با مذاکرات بیشتر، تصمیم بر این شد که بدون تغییرات پولی یک مسابقه Best-of-One بین تیم‌ها برای تعیین برنده‌ی براکت آسیایی مسابقات Midas Mode 2.0 برگزار شود که سردرگمی مفسران رویداد را به همراه داشت.

فناتیک و وی‌چی گیمینگ از تیم‌هایی بودند که تلاش بسیاری برای دستیابی به جوایز یا بونتی‌های مسابقات به خرج دادند که این موضوع، دیدار پایانی مسابقات را به تماشایی‌ترین دیدار کل رویداد تبدیل کرده بود. بااین‌حال، با وجود برتری‌های بسیار زیاد نماینده‌ی جنوب‌شرقی آسیا در صرف مون‌باک‌ها در مرحله‌ی درفت، این تیم نتوانست کاری از پیش ببرد. همه چیز تا اواسط بازی کاملاً برابر دنبال می‌شد و فناتیک به‌سبب درفت بهتر و انتخاب هیروهای Ember Spirit ،Mirana و Faceless Void بسیار قدرتمند بود. به‌هرحال، پس از یک هجوم گسترده، وی‌چی گیمینگ کنترل بازی را در دست گرفت و در بیست دقیقه‌ی بعدی بازی را به نفع خود به پایان برد.

تیم Vici Gaming با دریافت جایزه‌ی ۲۲ هزار دلاری، تورنمنت Midas Mode 2.0 را ترک کرد و درعین‌حال زمان مورد نیاز به‌منظور آمادگی برای مرحله‌ی مقدماتی اولین رویدادهای ماینور و میجور این فصل را نیز به دست آورد. با عنایت به بازی‌های تماشایی Fnatic در مرحله‌ی گروهی مسابقات مایدس مود امسال، می‌توان گفت که این تیم فاصله‌ی زیادی تا قهرمانی نداشت. اگر دیدار فینال با فرمت معمول Best-of-Five برگزار می‌شد، احتمالاً آن‌ها به‌خاطر برتری پولی شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار داشتند.

تیم EHOME که با ایستادن در رده‌ی سوم از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شد، بیش از سایر تیم‌ها برای دریافت بونتی‌ها تلاش کرد، اما درنهایت در نیمه‌نهایی با نتیجه‌ی ۰-۲ مغلوب Vici Gaming شد. تیم BurNIng’s Legion نیز به‌خاطر قطع برق ناشی از طوفان نتوانست در بازی مقابل وی‌چی گیمینگ در مرحله گروهی شرکت کند و به این ترتیب با قرارگیری در جایگاه چهارم و دریافت جایزه‌ی ۵ هزار دلاری مسابقات را ترک کرد. شایان ذکر است که تیم‌های وی‌چی گیمینگ، فناتیک و ای‌هوم برای رقابت در مرحله‌ی مقدماتی اولین رویدادهای ماینور و میجور این فصل باز خواهند گشت.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده