نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱

احتمال انتشار بازی Untitled Goose Game برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی Untitled Goose Game علاوه‌بر پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، شاید برای موبایل هم عرضه شود.

بازی Untitled Goose Game را می‌توان یکی از پدیده‌های جالب امسال دانست؛ اثری که خیلی‌ها تا قبل از انتشار نام آن را هم نشنیده بودند، ولی این روزها سروصدای عجیبی به‌پا کرده و طرفداران زیادی به‌دست آورده است. هرچند این بازی در حال حاضر تنها برای نینتندو سوییچ، پی سی و مک منتشر شده است، ولی در جدیدترین اخبار بازی شاهد صحبت‌های سازندگان آن در مورد تولید نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هستیم.

Untitled Goose Game که می‌توان آن را «بازی بدون عنوان غاز» ترجمه کرد، یک بازی مستقل منحصربفرد است که کنترل غازی شرور و مردم‌آزار را به‌دست مخاطب می‌دهد و او می‌تواند با گشت‌و‌گذار در محیط‌های بازی، به‌سراغ مردم برود و به آزار و اذیت آن‌ها بپردازد؛ افرادی که هرکدام مشغول به کاری هستند و غاز محترم که خیلی هم از دیدن آرامش و خوشحالی آن‌ها راضی نیست، از راه‌های مختلف باعث ایجاد دردسر برای افراد بیچاره می‌شود. مثلاً فردی در حال باغبانی است و غاز با نزدیک‌شدن به او از پشت سر با صدایی که ایجاد می‌کند، باعث افتادن کلاهش می‌شود و سپس کلاه او را برمی‌دارد و فرار می‌کند. موضوعی که باعث می‌شود این بازی را نه‌تنها یک شبیه‌ساز غاز، بلکه شبیه‌ساز مردم‌آزاری هم بدانیم!

دانلود ویدیو از آپارات

همین حال و هوای خاص بازی باعث شده است خیلی‌ها که به سوییچ یا کامپیوتر مناسبی برای تجربه‌ی این اثر استودیو House House دسترسی ندارند، منتظر ارائه‌ی آن برای سایر پلتفرم‌ها باشند و سازندگان بازی هم به‌تازگی در گفت‌وگو با ABC News از تلاش خود برای تولید نسخه‌هایی برای سایر پلتفرم‌ها صحبت کرده‌اند. البته جزییات زیادی در این زمینه منتشر نشده است، ولی در هر حال می‌توانیم منتظر حرکت غاز شرور به‌سمت کنسول‌های دیگر در آینده باشیم. همچنین کبل ساسر، موسس شرکت Panic که وظیفه‌ی انتشار بازی را برعهده داشته، به احتمال تولید بازی موبایل این اثر هم اشاره کرده است:

ما هنوز در حال بررسی این قضیه هستیم که بازی را برای موبایل‌ها هم عرضه کنیم. البته ارائه‌ی کنترل مناسب برای موبایل نیازمند تغییرات زیادی در نحوه‌ی طراحی آن است تا با صفحات لمسی سازگاری خوبی پیدا کند.

هرچند انتشار انحصاری نسخه‌ی کامپیوتر Untitled Goose Game برای فروشگاه بازی اپیک باعث ناراحتی خیلی از پی‌سی‌گیمرها شده است (نسخه‌ی استیم بازی سال آینده منتشر خواهد شد)، ولی از طرف دیگر بازی عملکرد درخشانی روی سوییچ داشته و توانسته است در مدت‌زمان کوتاهی پس از عرضه‌ی خود، صدر جدول فروش دیجیتالی این کنسول نینتندو را از آن خود کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده