نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

ظاهر شدن جسد لیسا در جدیدترین کشف از بازی P.T

گیمرها با هک بازی P.T، اسراری عجیب و شوکه‌کننده از این دموی قابل‌بازی را کشف کرده‌اند و در جدیدترین آن‌ها، جسد لیسا را می‌توانیم در یک وان حمام پیدا کنیم!

با وجود اینکه حدود ۶ سال است که از انتشار دموی قابل‌بازی می‌گذرد اما همچنان هم می‌توان از آن اسرار عجیب‌وغریب پیدا کرد که خب، یافتن اینجور موارد در مخلوقات سازنده‌ی ژاپنی و دیوانه‌ی آن یعنی هیدئو کوجیما دور از انتظار نیست. اگر با دموی قابل بازی P.T آشنا نیستید، باید گفت این دمو که بسته به‌سبک بازی گیمر می‌توانست از ۳۰ دقیقه تا حتی چندین ساعت به‌طول بکشد، بازیکن را در یک خانه‌ی تنگ، تاریک و نمور با یک روح سرگردان با‌ نام لیسا گیر می‌انداخت که بازیکن باید در آن با حل کردن معماهای مختلف، بالاخره راه خروج را پیدا کند. چندی پیش یک هکر موفق شد به‌اطلاعات ساختاری بازی نفوذ و ثابت کند که در طول بازی، کاراکتر لیسا دائما پشت سر گیمر حضور دارد و رفتارهای او را نظارت می‌کند.

حالا که مسیر هک بازی برای گیمرها هموار شده، بازیکنان با هک و دسترسی به‌اطلاعات پنهان آن مشغول شوکه‌ کردن جامعه‌ی بازیکنان هستند! در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، شخصی با نام لنس مک‌دونالد توانسته بازی را هک کند و یک‌سری از اسرار پنهانش را که هرگز قرار نبوده به‌محصول نهایی راه پیدا کند برملا کرده است. همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، بازی را در یک خانه‌ی تنگ و تاریک پیش می‌برید و هرچقدر که معماهای بیشتری را حل می‌کنید، خانه حالت‌های مختلفی به‌خود می‌گیرد و وحشتناک‌تر می‌شود. در بازی دو حالت مختلف پیش می‌آید که در یک مورد از آن وان حمام خالی است و در حالت دیگری، پر از آب شده است. حالا لنس مک دونالد طی ویدیویی که در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته، مشخص کرده است که در نسخه‌ی ابتدایی بازی (که به‌مرحله‌ی نهایی بازی راه پیدا نکرده) اگر به‌دستشویی خانه سر بزنید و درحالی که وان حمام پر شده به‌آن مراجعه کنید، با جسد لیسا که سرش قطع شده است مواجه خواهید شد!

P.T

P.T

اینکه همچنان از این دمو اسرار و موارد عجیب کشف می‌شود، مثل خود بازی واقعا موردی عجیب و ترسناک است! در این موقعیت ویژه از بازی که احتمالا به‌دلیل خشونت بالا راهی محصول نهایی نشد،‌ با جسد لیسا که سرش هم قطع شده است روبه‌رو می‌شویم. حالا شما فرض کنید که چه مواردی در آن زمان در ذهن کوجیما می‌گذشته است؟ آیا می‌خواسته در ادامه‌ی بازی با جسد بدون سر لیسا یا حتی تنها با سر قطع‌شده و متحرک این زن وحشتناک که دنبال ما است یا هردوی این موارد ما را به‌وحشت بیندازد؟ حتی فکر کردن به‌این سناریوها هم ترس را در وجود آدم می‌اندازد!

این دمو دیگر برای دارندگان پلی استیشن 4 در دسترس نیست و برخی از بازیکنان مشغول ساخت بازساز‌ی آن برای پی سی هستند. البته که بازسازی P.T در بازی Dreams نیز انجام شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده