نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

قابلیت کراس پلی کنسول پلی استیشن 4 برای توسعه دهندگان از مرحله بتا خارج شد

با توجه به اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد قابلیت کراس پلی برای کنسول پلی استیشن 4 از مرحله آزمایشی خود خارج شده و به زودی شاهد اضافه شدن آن در بازی‌های آینده خواهیم بود.

چند سالی است که اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی تمرکز ویژه‌ای روی پیاده کردن ویژگی کراس پلی بین کنسول‌ها دارند؛ قابلیتی که گیمر را برای بازی با دوستان خود، محدود به داشتن کنسول خاصی نمی‌کند و افراد می‌توانند با گیمرهای سراسر جهان فارغ از نوع پلتفرم، بازی مورد نظر خود را تجربه کنند. در این مدت  اکثر شرکت‌ها و استودیوهای بزرگی چون مایکروسافت به‌شدت از این ویژگی حمایت کردند. در این مدت به‌صورت محدود آثاری نیز در راستای آن تولید شده است. حال در جدیدترین اخبار بازی، به‌ نظر می‌رسد سونی نیز بالاخره پس از مخالفت‌های زیاد، تسلیم خواسته‌های گیمرها شده و این قابلیت از حالت آزمایشی خود خارج شده و به‌صورت کامل در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار گرفته است تا در بازی‌های آینده شاهد اجرایی شدن آن در پلی استیشن 4 نیز باشیم.

علی‌رغم اینکه این خبر هنوز به‌صورت رسمی از جانب سونی تایید نشده است، اما وبسایت Wired تایید کرده ایت که در این زمینه مسئولان سونی و پلی استیشن بالاخره چراغ سبز خود را به بازی‌سازان نشان داده‌اند. تازه‌ترین بازی شوتر از مجموعه محبوب Call of Duty یعنی Call of Duty: Modern Warfare نیز قرار است اولین اثری باشد که از این ویژگی حمایت می‌کند.

در حالت آزمایشی ویژگی کراس پلی کنسول پلی استیشن 4، شاهد اضافه شدن این قابلیت در بازی‌هایی چون فورتنایت و راکت لیگ بودیم. حال باید امیدوار بود که از امروز به بعد با وارد شدن کراس پلی به مرحله جدیدی، شاهد پشتیبانی بیشتری از آن در این کنسول باشیم. پیاده شدن این قابلیت و تن دادن سونی به عملی کردن آن، نشان دهنده این واقعیت است که پیروزی سونی و پلی استیشن در این نسل نتوانسته موفقیت آنها را در آینده ضمانت کند.

شما به‌عنوان گیمر، لطفا نظرات خود در مورد ویژگی کراس پلی و تاثیراتی که روی آینده صنعت بازی‌‌های ویدیویی می‌گذارد را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده