نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۷

شیگرو میاموتو نشان ویژه فرهنگی کشور ژاپن در سال 2019 را دریافت می‌کند

شیگرو میاموتو، خالق مجموعه‌های ماریو و زلدا، نشان ویژه فرهنگی کشور ژاپن در سال 2019 با عنوان Person of Cultural Merit را دریافت می‌کند.

دولت ژاپن امروز به طور رسمی اسامی افرادی را که در مراسم روز فرهنگ این کشور (۳ نوامبر یا ۱۲ آبان) جایزه ویژه فرهنگی دریافت می‌کنند، اعلام کرد. در این روز جایزه‌ای ویژه تحت عنوان «نشان فرهنگی» (Order of Culture) به افراد مختلف اهدا می‌شود و دو روز بعد از آن، جایزه «فرد شایسته فرهنگی» (Person of Cultural Merit) به منتخبین داده خواهد شد. شیگرو میاموتو، خالق مجموعه‌های بازی محبوبی چون ماریو و زلدا هم به عنوان یکی از ۲۱ نفری که امسال جایزه فرد شایسته فرهنگی را دریافت می‌کنند انتخاب شده است. او به خاطر کارهای ارزشمندی که در راستای اعتلای فرهنگ ژاپن و شناساندن آن به دنیا انجام داده، شایسته دریافت این جایزه تشخیص داده شده است.

میاموتو که اکنون ۶۶ سال دارد در گفتگویی با وبسایت Sankei اعلام کرد:

می‌خواهم به ساخت بازی‌ها ادامه بدهم و به همین دلیل فعلا قصد بازنشستگی ندارم. تا زمانی که لبخند را به لبان هر کسی در این دنیا هدیه نکنم دست از کار نمی‌کشم.

شیگرو میاموتو / Shigeru Miyamoto

در خبری مرتبط با همین گزارش، موتو هاگیو، طراح مانگای ۷۰ ساله ژاپنی هم به عنوان یکی از افراد شایسته فرهنگی انتخاب شده است. این بانوی هنرمند به عنوان یکی از بهترین طراحان مانگا و از پیشتازان این صنعت در ژاپن شناخته می‌شود. البته بد نیست به این مورد هم اشاره کنیم که در سالیان گذشته مراسم اهدای جایزه فرهنگی در ژاپن با حواشی متعددی روبه‌رو بوده و بسیاری از افراد به خاطر مخالفت با سیاست‌های دولت ژاپن، از قبول این جایزه خودداری کرده‌اند.

بد نیست بدانید که نشان فرهنگی ژاپن یکی از عالی‌ترین نشان‌های دولتی این کشور است که از فوریه سال ۱۹۳۷ اعطا می‌شود. این نشان به افرادی که تلاش‌های برجسته‌ای در زمینه هنر، ادبیات، علم، تکنولوژی و هر چیزی که به نوعی با فرهنگ ژاپن مرتبط است، انجام داده باشند تعلق می‌گیرد. این افراد نشان خود را از امپراتور ژاپن در روز فرهنگ این کشور دریافت می‌کنند. همچنین جایزه فرد شایسته فرهنگی نیز از سال ۱۹۹۹ اهدا می‌شود و تاکنون به ۵۷۶ نفر تعلق گرفته است.

افرادی که برای دریافت جایزه نشان فرهنگی انتخاب شده‌اند در روز ۱۲ آبان و در کاخ امپراتوری توکیو این جایزه را دریافت خواهند کرد. همچنین افراد شایسته فرهنگی سال ۲۰۱۹ مثل میاموتو و هاگیو دو روز بعد یعنی در ۱۴ آبان و در یک هتل مجلل در شهر توکیو جایزه خودشان را دریافت می‌کنند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده