نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

یوبیسافت از سازنده نرم افزار تقلب بازی Rainbow Six: Siege شکایت کرد

استودیوی یوبیسافت از شرکت MizuSoft به دلیل فروش نرم‌افزاری که به گیمر اجازه می‌دهد بازی Rainbow Six: Siege را هک کند، رسما به دادگاه شکایت کرد.

سال ۲۰۱۵ یوبیسافت تصمیم گرفت یک بازی جدید از سری محبوب Rainbow Six را روانه بازار کند. بازی شوتر آنلاین Rainbow Six: Siege حال پس از چهار سال از زمان انتشار خود، هنوز هم به‌نظر می‌رسد از محبوبیت بالایی برخوردار است و مسابقات آن هنوز هیجان زیادی را در بین گیمرها ایجاد می‌کند. در همین راستا مدتی است شرکتی به‌نام MizuSoft با ساخت و فروش نرم‌افزاری امکان تقلب در بازی Rainbow Six: Siege را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. حال در جدیدترین اخبار بازی، یوبی سافت در تازه‌ترین اقدام خود به‌صورت رسمی در دادگاهی از این شرکت شکایت کرد و باعث شد تبعات سنگینی برای MizuSoft ایجاد شود.

داستان از جایی شروع می‌شود که شرکت MizuSoft نرم‌افزاری را به‌منظور هک کردن بازی Rainbow Six: Siege ساخته است و مسئولیت فروش و پشتیبانی آن را نیز برعهده دارد. گیمرها با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند شدت صدمه به دشمنان را زیاد کنند، زاویه دید خود را تغییر دهند و مهم‌تر از همه محل‌ها و نقاطی را که از چشم بازیکنان عادی مخفی است ببینند و از آن به نفع خود استفاده کنند.

اگر با شرکت MizuSoft از قبل آشنایی داشته باشید، احتمالا باخبر هستید که نام دیگر این شرکت CheapBoost است و شعار و هدف آن نیز تمرکز روی ساخت نرم‌افزارهایی است که به راحتی و با امنیت کافی بتوان از کدها و ترفندهای تقلب استفاده کرد.

نرم‌افزاری هم که به منظور هک بازی Rainbow Six: Siege ساخته شده بود، در واقع یک سرویس اشتراکی است که حق اشتراک آن روزانه حدود ۱۳ دلار، به‌صورت هفتگی ۳۳ دلار و سالیانه ۷۷ دلار بود و بازیکنانی که جزو مشترکین این سرویس بودند، می‌توانستند از مزایای آن استفاده کنند و به‌نوعی امکانات بیشتری نسبت به بازیکنان عادی داشته باشند.

یوبیسافت برای متوقف کردن فعالیت شرکت MizuSoft، بالاخره واکنش نشان داد و پنج روز پیش در تاریخ یک آبان (۲۳ اکتبر) به‌صورت علنی شکایت خود را تحویل دادگاه داد. در بیانیه رسمی دادگاه آمده که این شرکت به‌دلیل ساخت، فروش و پشتیبانی از نرم‌افزار ذکر شده که باعث می‌شود در مسابقات بازی Rainbow Six: Siege اختلال ایجاد شود، از طرف Ubisoft مورد شکایت قرار گرفته است. قضیه تا جایی پیش رفته که وبسایت رسمی این شرکت پس از شکایت یوبیسافت کاملا از دسترس خارج شده است.

پس از اینکه این اتفاق رخ داد و مسئله علنی و دادگاهی شد، یوبیسافت اطمینان دارد که تمام درآمد و پول‌های شرکت MizuSoft مستقیم وارد حساب‌های بانکی شرکت مادر یعنی Sandra Rijken می‌شود. تا این لحظه به‌نظر می‌رسد شرکت اصلی به‌صورت دایمی بسته خواهد شد.

تا چند روز آینده باید منتظر ماند و دید واکنش یوبیسافت و MizuSoft در این خصوص چیست و رای نهایی دادگاه به سود کدامیک صادر خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده